Εκτύπωση

Ερωτήματα εν όψει της συνάντησης με τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.

Logo SAS Facebook

Από :

Συνεργασία Ανεξάρτητων Σχημάτων Εφοριακών (Σ.Α.Σ. Εφοριακών)

info@sas-eforiakon.gr

Πληροφορίες :

Τσαγκαράκης Γεώργιος (6977-770843)

Καζαντζίδης Χαράλαμπος (6948-806749)

Χουνουζίδης Κων/νος (6974-603920)

 

Να ενημερωθούν όλοι οι συνάδελφοι

5 Μαρτίου 2020

Προς :

1) Π.Ο.Ε.-Δ.Ο.Υ.

poedoy@poedoy.gr

2) Διοικητή Α.Α.Δ.Ε.

κο Πιτσιλή Γ.

gov.office@aade.gr

Ερωτήματα εν όψει της συνάντησης με τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.

Με αφορμή την προγραμματισμένη συνάντηση εκπροσώπων της Π.Ο.Ε.-Δ.Ο.Υ. με τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., στη Συνεργασία Ανεξάρτητων Σχημάτων θεωρούμε πως υπάρχουν κάποια ερωτήματα τα οποία πρέπει να τεθούν από την πλευρά της Ομοσπονδίας :

1) Η πρόσφατη απόφαση, δεκατρείς (13) μόλις ημέρες πριν από την λήξη της προθεσμίας παραγραφής, να εκκαθαριστούν χιλιάδες δηλώσεις Φόρου Εισοδήματος και να αποσταλούν Πράξεις Διοικητικού Προσδιορισμού φόρων και προσαυξήσεων στους συνταξιούχους, θεωρούμε πως κινείται στα όρια της νομιμότητας. Υπάρχει σκέψη για ενέργειες που πρέπει να αναληφθούν, ώστε να αναστραφεί το πολύ κακό κλίμα που δημιούργησε το παραπάνω γεγονός τόσο για την εικόνα του κλάδου προς την κοινωνία όσο και για το τρωθέν αίσθημα δικαίου των πολιτών;

2) Σχετικά με την έκδοση υπηρεσιακών ταυτοτήτων :

  • Ποιες είναι οι προδιαγραφές του ηλεκτρονικού chip που θα ενσωματωθεί στην ταυτότητα, δεδομένου ότι η εκάστοτε χρησιμοποιούμενη τεχνολογία καθορίζει και τις δυνατότητές αυτού;
  • Γιατί η απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. για τον τύπο και το περιεχόμενο των υπηρεσιακών ταυτοτήτων δεν περιλαμβάνει μία τόσο σημαντική προδιαγραφή;
  • Θα εκδοθεί νέα σχετική απόφαση από την Α.Α.Δ.Ε., που να αναφέρει τις πραγματικές προδιαγραφές των ταυτοτήτων;
  • Αν εκδοθεί νέα απόφαση -όπως προφορικά αφέθηκε να εννοηθεί- γιατί δεν προβλέπεται νέα διαδικασία υποβολής των δεδομένων -με τις απαραίτητες διευκρινίσεις- ενισχύοντας έτσι την σχέση εμπιστοσύνης της Διοίκησης με τους εργαζομένους;
  • 3) Η χαμηλή απόδοση ορισμένων υπαλλήλων, δικαιολογεί οι Προϊστάμενοι να προβαίνουν σε τακτικές εκφοβισμού προς αυτούς; Ποιες ενέργειες σκοπεύει να αναλάβει ο Διοικητής προς αυτή την κατεύθυνση δεδομένου ότι ήδη παρουσιάζονται κρούσματα με αιτιολογία την αυξημένη στοχοθεσία.
  • 4) Πως εφαρμόζονται τα άρθρα 4, 5 και 6 της δημοσιευμένης Κανονιστικής Πράξης για την αξιολόγηση που μιλούν για εφικτούς, ρεαλιστικούς και διάφανους στόχους, ενώ στην πράξη η Διοίκηση λειτουργεί διαφορετικά; Συγκεκριμένα :
  • Για ποιο λόγο την τελευταία στιγμή κλήθηκαν οι συνάδελφοι μετά από μία δύσκολη χρονιά και λίγο πριν την εορταστική άδεια να εκκαθαρίσουν 200.000 (περίπου) δηλώσεις που παραγράφονταν λίγες ημέρες μετά, εφαρμόζοντας μία διαδικασία αμφιλεγόμενη; Δεν είχε η Διοίκηση όλα αυτά τα χρόνια τα στοιχεία στη διάθεσή της; Εφόσον τα στοιχεία αυτά ήταν ήδη αναρτημένα στις βεβαιώσεις αποδοχών των φορολογουμένων στο 2013 οπότε και εισπράχθηκαν γιατί δεν αξιοποιήθηκαν έγκαιρα;
  • Γιατί στις περισσότερες υπηρεσίες και στα περισσότερα τμήματα οι στόχοι ανατίθενται χωρίς καμία απολύτως διαδικασία διαφάνειας; Οφείλεται αυτό σε παράτυπο τρόπο λειτουργίας των Προϊσταμένων; Σε κακή ενημέρωση της υπηρεσιακής ηγεσίας προς τους Προϊσταμένους; Και ποιες ενέργειες έχει κάνει η Διοίκηση για την έμπρακτη εφαρμογή της κανονιστικής -που ή ίδια έχει εκδώσει- αφού συνδικαλιστικές πηγές έχουν επανειλημμένα ενημερώσει την Διοίκηση της Α.Α.Δ.Ε.;
  • Όταν ένας ελεγκτής χρεωθεί μία ή περισσότερες εντολές ή ένα πίνακα με προτεραιοποιημένες υποθέσεις χωρίς καμμία ενημέρωση ή συζήτηση για την διαδικασία χρέωσης σε αυτόν σε σχέση με τους υπόλοιπους ελεγκτές, μπορεί να θεωρηθεί ορθή εφαρμογή της Κανονιστικής;
  • Από την περιοδεία της Διοίκησης στις Υπηρεσίες μας για την προώθηση της αξιολόγησης, ποια θέματα που έθεσαν έμπειροι συνάδελφοι έτυχαν επεξεργασίας; Υπάρχει στοιχειώδης ανατροφοδότηση που δείχνει ότι τα προβλήματα των υπηρεσιών της πρώτης γραμμής τυγχάνουν επεξεργασίας από τη Διοίκηση;
  • 5) Σε μία ευνομούμενη πολιτεία είναι λογικό τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να μην εξετάζουν αιτήσεις ή να μην απαντώνται ακόμη και στην περίπτωση που αυτές απορρίπτονται;
  • 6) Μια σύγχρονη Υπηρεσία, που οραματίζεται να γίνει πόλος έλξης εργαζομένων με αυξημένα προσόντα, είναι λογικό να υποχρεώνει σε εκπαίδευση εννέα μηνών τους νεοπροσληφθέντες υπαλλήλους χωρίς όμως να τους παρέχονται οι απαραίτητες οικονομικές απολαβές; Είναι λογικό να χρειάζεται ο κάθε νέος συνάδελφος οικονομική ενίσχυση πολλών χιλιάδων ευρώ από την οικογένειά του για να ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση; Είναι λογικό οι ίδιοι συνάδελφοι, από τα πρώτα τους εργασιακά βήματα, να ωθούνται σε κινητοποιήσεις διεκδικώντας τα αυτονόητα; Ποια σχέση εμπιστοσύνης οικοδομείται με τέτοιες πρακτικές;
  • 7) Σε ένα φορολογικό περιβάλλον όπου λίστες μεγάλου φορολογικού ενδιαφέροντος παραγράφονται, επιχειρηματικοί κύκλοι με βιτρίνες ποδοσφαιρικές ομάδες λειτουργούν πάνω από νόμους, το λαθρεμπόριο και οι εγκληματικές συμπεριφορές δεν μπορούν να καταπολεμηθούν με τα ανύπαρκτα όπλα που είναι εφοδιασμένοι οι εφοριακοί, εργαζόμενοι είναι έρμαια ανώνυμων καταγγελιών, η δομή του προληπτικού ελέγχου δεν αγγίζει την μεγάλη φορολογική ύλη κ.λ.π., γιατί εστιάζει η Α.Α.Δ.Ε. στην ατομική στοχοθεσία και όχι στην εξάλειψη παθογενειών όπως αυτές που αναφέρθηκαν παραπάνω;
  • 8) Πως σχεδιάζει η Α.Α.Δ.Ε. να χρησιμοποιήσει τις υπερεξουσίες που της δόθηκαν με την τελευταία τροπολογία αναφορικά στο ιδιαίτερο βαθμολόγιο; Να περιμένουμε στο άμεσο μέλλον διαφοροποίηση μισθών;
  • 9) Η φήμη που κυκλοφορεί ότι θα δημιουργηθούν τέσσερα ελεγκτικά κέντρα με παράλληλη παύση της λειτουργίας των ελεγκτικών τμημάτων των Δ.Ο.Υ. είναι κάτι που προέκυψε μετά την ανανέωσης της θητείας του Διοικητή; Ποιο είναι το μήνυμα προς τους συναδέλφους ελεγκτές της περιφέρειας που μέχρι τώρα ήλπιζαν σε ίσες ευκαιρίες και είχαν σχεδιάσει την καριέρα τους και τη ζωή τους προς αυτή την κατεύθυνση ακούγοντας τα λόγια περί προσέλκυσης ικανού προσωπικού το οποίο θα λειτουργούσε σε σύγχρονο και ελκυστικό περιβάλλον με αντίστοιχες αυξημένες αποδοχές;
  • 10) Το νομοθετικό πλαίσιο που οδήγησε στην παραγραφή των ελέγχων της λίστας Λανγκάρντ (ή Φαλτσιανί) και στην πλήρη άφεση αμαρτιών αυτών που χρόνια φοροδιέφευγαν μεταφέροντας τεράστια κεφάλαια στο εξωτερικό, μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα γίνει κάτι ανάλογο και με τις περίφημες «Έμμεσες τεχνικές»;
  • 11) Αντέδρασε η Διοίκηση της Α.Α.Δ.Ε. στην πρόσφατη κατάργηση της εικοσαετούς προθεσμίας παραγραφής για μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής;

Η ανακοίνωσή μας σε μορφή pdf, εδώ.

  • Ιστοσελίδα : www.sas-eforiakon.gr
  • Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου : info@sas-eforiakon.gr
  • Ομάδα στο facebook : ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ Εφοριακών

Logo SAS Facebook