Εκτύπωση

Προτάσεις για αποτελεσματικότερη και ασφαλέστερη λειτουργία των υπηρεσιών μας σε περίοδο πανδημίας

Logo SAS Facebook

4 Μαΐου 2020

Να ενημερωθούν όλοι οι συνάδελφοι

Από :

Συνεργασία Ανεξάρτητων Σχημάτων Εφοριακών (Σ.Α.Σ. Εφοριακών)

info@sas-eforiakon.gr

Πληροφορίες :

Τσαγκαράκης Γεώργιος (6977-770843)

Καζαντζίδης Χαράλαμπος (6948-806749)

Χουνουζίδης Κων/νος (6974-603920)

 

Προς :

1) Π.Ο.Ε.-Δ.Ο.Υ.

poedoy@poedoy.gr

2) Διοικητή Α.Α.Δ.Ε.

κο Πιτσιλή Γ.

gov.office@aade.gr

Προτάσεις για αποτελεσματικότερη και ασφαλέστερη λειτουργία των υπηρεσιών μας σε περίοδο πανδημίας

Η Συνεργασία, ενόψει της λειτουργίας των Υπηρεσιών μας μετά την άρση των μέτρων απαγόρευσης της κυκλοφορίας των πολιτών και προκειμένου να διασφαλιστεί τόσο η ασφάλεια και προστασία των εργαζομένων όσο και η παροχή αποτελεσματικότερων και καλύτερης ποιότητας δημοσίων υπηρεσιών, θέτει στην Διοίκηση της Α.Α.Δ.Ε. τις παρακάτω προτάσεις :

  • Δημιουργία Virtual Private Network (VPN) για την ασφαλή και αποδοτική εργασία όλων των συναδέλφων που εργάζονται από το σπίτι στο πλαίσιο της εκ περιτροπής εργασίας.
  • Άμεση, ταχύρρυθμη (εξ αποστάσεως) εκπαίδευση όσων υπαλλήλων επιθυμούν, στον τρόπο αντιμετώπισης/απάντησης των διαδικτυακών θεμάτων/ερωτήσεων των πολιτών που θα τεθούν.
  • Η Φορολογική και Τελωνειακή Ακαδημία (μεταξύ των άλλων) να σχεδιάσει/υλοποιήσει εξειδικευμένα για κάθε τμήμα σεμινάρια (στην πλατφόρμα e-learning που ήδη έχει σε συνεργασία με το ΕΚΔΔΑ), προσανατολισμένα και στην εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση των πολιτών. Αντίστοιχα μπορούν να γίνουν εύχρηστοι οδηγοί για τους πολίτες (με χρήση πλατφόρμας διαμοιρασμού βίντεο), ώστε να επιτευχθεί όσο το δυνατόν καλύτερη συνεργασία με τις υπηρεσίες μας.
  • Καθιέρωση ηλεκτρονικού συστήματος ραντεβού που θα καταχωρείται από τον φορολογούμενο κεντρικά (ή ανά υπηρεσία) μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας (στα πρότυπα της αντίστοιχης της ΗΔΙΚΑ Α.Ε.), στην οποία οι πολίτες θα μπορούν να επιλέξουν τη Δ.Ο.Υ., το τμήμα και το είδος της συναλλαγής. Με αυτόν τον τρόπο, θα επιτυγχάνεται η άμεση, αξιοκρατική και αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πολιτών ενώ θα μειωθεί ο αριθμός των τηλεφωνημάτων στις Υπηρεσίες μας.
  • Θέσπιση κανόνων για την ορθολογική και αντικειμενική διαχείριση του διαθέσιμου προσωπικού ώστε να υπάρχει ίση κατανομή του βάρους και να αρθούν οι τωρινές αδικίες. Οι τοποθετήσεις των υπαλλήλων σε θέσεις εργασίας να γίνεται με έγγραφη εντολή και όχι προφορικά. Η ενίσχυση των τμημάτων που έχουν αυξημένο φόρτο εργασίας να γίνεται εκ περιτροπής, εκτός εάν υπάρχει εθελοντική λύση.
  • Χρήση της ψηφιακής (ηλεκτρονικής) υπογραφής από όλους για την αποστολή εγγράφων όσο το δυνατόν συντομότερα.
  • Θέσπιση ενός πλαισίου διαφάνειας στον τρόπο χρέωσης των εντολών ελέγχου.
  • Είναι ιδιαίτερα σημαντική η ασφάλεια και η προστασία των συναδέλφων και των πολιτών, για αυτό πρέπει να ληφθούν επιπλέον μέτρα καθαριότητας στα σημεία (κυρίως) συχνής χρήσης/επαφής (π.χ. πόρτες, πάγκοι εργασίας κ.α.) για τον περιορισμό της μετάδοσης ιών. Είναι αναγκαίο να γίνουν προσλήψεις (μέσω ΑΣΕΠ) για την καθαριότητα των υπηρεσιών μας και να δοθεί μια οριστική λύση με τις υπάρχουσες συμβάσεις ορισμένου χρόνου.
  • Στην εργασία από το σπίτι επιθυμητό θα ήταν να μην δεσμεύονται οι προσωπικοί υπολογιστές (εάν υπάρχουν) των συναδέλφων (που πιθανώς καλύπτουν και οικογενειακές ανάγκες), αλλά να διατεθούν υπηρεσιακοί υπολογιστές σε κάθε υπάλληλο άλλως να επιδοτηθεί η αγορά τους.
  • Δημιουργία κέντρου υποβολής ηλεκτρονικών ερωτημάτων (Help desk), στο οποίο οι συνάδελφοι θα μπορούν να υποβάλλουν ερωτήματα για οποιοδήποτε θέμα και να λαμβάνουν απαντήσεις σε εύλογο χρονικό διάστημα καθώς η επικοινωνία με κεντρικές υπηρεσίες από το σπίτι είναι δυσχερής.
  • Εφόσον η Α.Α.Δ.Ε. ανήκει στον στενό πυρήνα του δημοσίου (όπως ισχυρίζεται ο κος Διοικητής) οφείλει να χτίσει σε δικές της δομές τις όποιες διαδικασίες τηλεργασίας ή απομακρυσμένης εξυπηρέτησης πολιτών. Η ταυτοπροσωπία εξ αποστάσεως θα πρέπει να πραγματοποιείται με σύγχρονες μεθόδους χωρίς την μεσολάβηση ιδιωτικών επιχειρήσεων (βλ. τράπεζες).
  • Να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες ώστε το πρωτόκολλο να εξυπηρετείται εξ αποστάσεως ηλεκτρονικά.
  • Για να υπάρξει ουσιαστική μείωση της γραφειοκρατίας και της συναλλαγής θα πρέπει όλες οι σχεδιαζόμενες αλλαγές να προβλέπουν και διασύνδεση των υπηρεσιών ακόμα και διαφορετικών υπουργείων (μέσω συστήματος syzefxis). Mε τον τρόπο αυτό θα διευκολύνονταν σημαντικά η αποτελεσματικότητα των τμημάτων και ειδικά του ελέγχου.
  • Αναβάθμιση του ρόλου των τεχνικών διαχειριστών μέσω κατάλληλων ελεγκτικών εργαλείων για διασταυρώσεις και έλεγχο στους ΕΑΦΔΣΣ εξ αποστάσεως.

Είναι σαφές ότι οι παραπάνω ενέργειες θα έπρεπε σε μία ευνομούμενη σύγχρονη διοίκηση να ήταν το λιγότερο σε προχωρημένο στάδιο και όχι να "ψιλοκοσκινίζονται" τόσα χρόνια . Έστω και τώρα, θα βοηθήσουν με πολύ πιο αποτελεσματικό τρόπο να εξαλειφθούν αρκετές παθογένειες και πάνω από όλα θα συμβάλλουν στην εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών εξυπηρέτησης του πολίτη.

Η ανακοίνωσή μας σε μορφή pdf εδώ.

Logo SAS Facebook