Εκτύπωση

29.11.2020 Απαντήσεις σε πρόσφατα δημοσιεύματα

Logo SAS Facebook

 

Από :

Συνεργασία Ανεξάρτητων Σχημάτων Εφοριακών (Σ.Α.Σ. Εφοριακών)

Πληροφορίες :

Τσαγκαράκης Γεώργιος (6977-770843)

Νάτσικας Άγγελος (6944-984506)

Χουνουζίδης Κων/νος (6974-603920)

 

Να ενημερωθούν όλοι οι συνάδελφοι

29 Νοεμβρίου 2020

Προς :

1. Π.Ο.Ε.-Δ.Ο.Υ.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.">Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.">2.Πρωτοβάθμιους Συλλόγους

(με την παρότρυνση το κείμενο ολόκληρο ή εν μέρει να χρησιμοποιηθεί ελεύθερα ως δελτίο τύπου, ενημερωτικό φυλλάδιο ή με οποιονδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο)

Σε απάντηση στα πρόσφατα δημοσιεύματα της εφημερίδας “Η Καθημερινή” και άλλων ηλεκτρονικών εντύπων και στο ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ, που αποτελούν συκοφαντική δυσφήμιση για τους εφοριακούς υπαλλήλους, σας παραθέτουμε μια σειρά από απαντήσεις σε όσα αναφέρθηκαν :

Για το "Καλό" και το "Κακό" δημόσιο : Είμαστε απόλυτα πρόθυμοι να ανοίξουμε μία τεκμηριωμένη συζήτηση, για το "καλό" και το "κακό" δημόσιο, την "καλή" και "κακή" δημοσιογραφία, την "καλή" και "κακή" Διοίκηση της ΑΑΔΕ. Δεχόμαστε την πρόκληση, αμφιβάλουμε πάντως αν θα την δεχτείτε εσείς…

Μένουμε λοιπόν μόνο στις συκοφαντικές δηλώσεις που έγιναν ως προς το θέμα της διεύ­ρυνσης ωραρίου με βάρδιες (που πλήθος συναδέλφων την αντιλαμβάνεται και ως στημένη).

Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκαν οι οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών για την πανδημία, η ΑΑΔΕ ήταν η μόνη υπηρεσία του Δημοσίου που δεν τις εφάρμοσε με αποτέλεσμα σύντομα πολλές υπηρεσίες να κλείνουν λόγω κρουσμάτων με λακωνικά δελτία τύπου χωρίς καν να αναφέρεται ο λόγος. Δημοσιογραφικά δεν ενοχλήθηκε κανένας τότε.

Χωρίς τους αφανείς ήρωες που υλοποιούν τους προϋπολογισμούς του κράτους δε θα υπήρχε, όχι καλό ή κακό δημόσιο, αλλά δεν θα υπήρχε καν κράτος. Εδώ και πάνω από 10 χρόνια ο κλάδος μας εκτέλεσε τον προϋπολογισμό κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες και έχοντας υποστεί τεράστιες περικοπές μισθών. Σήμερα, υποστηρίζουμε περισσότερο από ποτέ λόγω των συν­θη­κών την κοινωνική συνοχή αλλά προβοκατόρικα η Διοίκηση μας εκθέτει όπως θα δείξουμε στη συνέχεια.

Για την ταλαιπωρία του πολίτη : Όλες οι υπηρεσίες του Δημοσίου, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών, εξυπηρετούν λόγω πανδημίας μόνο τα επείγοντα περιστατικά επιζητώντας την προσήκουσα κατανόηση από το συναλλακτικό κοινό. Η Διοίκηση της ΑΑΔΕ αποφασίζοντας να εφαρμόσει το διευρυμένο ωράριο ενόσω η αγορά υπολειτουργεί, όχι μόνο δεν διευκολύνει τους πολίτες, που εξυπηρετούνται ούτως ή αλλιώς, αλλά επιβαρύνει τις εργασίες αυτές για τις οποίες πρέπει να δοθεί προτεραιότητά λόγω παραγραφής. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει άλλη μία διοικητική αστοχία της Διοίκησης της ΑΑΔΕ, η οποία δείχνει να μην γνωρίζει τον Οργανισμό που διοικεί.

Ενδεικτικά μόνο τον τελευταίο χρόνο, δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις έχουν προκαλέσει οι παρακάτω διοικητικές αστοχίες :

1) Η ΑΑΔΕ αντί να προετοιμαστεί για τηλεργασία για το δεύτερο κύμα πανδημίας, επέλεξε να εκτελέσει συγχωνεύσεις υπηρεσιών στριμώχνοντας πολίτες και εργαζόμενους σε συνθήκες θα ήταν θεμιτό να αναδειχτούν ειδησεογραφικά έστω με ελάχιστα πλάνα. Εν μέσω πανδημίας οι υπάλληλοι των ΔΟΥ της Αττικής και της Θεσσαλονίκης καλούνται να εξυπηρετήσουν έως και 400.000 φορολογουμένους (!) με τη Διοίκηση της ΑΑΔΕ, βρισκόμενη στο απυρόβλητο, να έχει αποτύχει παταγωδώς στην ηλεκτρονικοποίηση διοικητικών εργασιών. Ίσως γιατί συμβαδίζει με τη λογική της κυβέρνησης, που στοιβάζει εν μέσω covid-19 τριάντα (30) παιδιά ανά τάξη , πενήντα (50) πολίτες ανά λεωφορείο κ.ο.κ.

2) Διοικητικές διαδικασίες, όπως οι παραγραφές στις δηλώσεις εισοδημάτων και η απόφαση 1137/2020 που αφορά τα τμήματα Κεφαλαίου, έχουν αποδιοργανώσει τη λειτουργία κομβικών τμημάτων των ΔΟΥ επιφέροντας σημαντικές καθυστερήσεις στη διεπεραίωση υποθέσεων.

3) Λίστες με χιλιάδες ΑΦΜ, που αφορούσαν αναδρομικά εισοδήματα βγήκαν “από το συρτάρι” μόλις δύο (2) εβδομάδες πριν παραγραφούν, με πολλές νομικές πλημμέλειες, πολλά λάθη και παραλείψεις, μπλοκάροντας το τμήμα εισοδήματος των Δ.Ο.Υ.

4) Κατά την περίοδο της πρώτης καραντίνας, χιλιάδες νεοπροσληφθέντες στην αγορά εργασίας, προσήλθαν στις ΔΟΥ για να πάρουν κλειδάριθμο ώστε να πάρουν το έκτακτο βοήθημα, μέσα σε πρωτοφανείς εικόνες συνωστισμού εν μέσω πανδημίας. Η διαδικασία απόδοσης κλειδαρίθμου, η ταυτοποίηση των πολιτών στις συναλλαγές με όλο το Δημόσιο, ελάχιστα βελτιώθηκαν. Αντί λοιπόν ο φορολογούμενος να λαμβάνει τον κλειδάριθμο την ίδια ημέρα που εκδίδεται ο ΑΦΜ του, θα πρέπει να προσέλθει ξανά στις Δ.Ο.Υ., αφού κάνει ηλεκτρονική αίτηση, κάτι που πρέπει είναι παγκόσμια πρωτοτυπία και θα μπορούσε να αποτελέσει και σκηνή από κωμωδία.

5) Το πολυαναμενόμενο εργαλείο των ηλεκτρονικών ραντεβού εξυπηρετεί μόνο λίγες περιπτώσεις. Στην πραγματικότητα εκατοντάδες φορολογούμενοι ανά υπηρεσία προσέρχονται ημερησίως, χωρίς ραντεβού και φυσικά εξυπηρετούνται όλοι, διότι για μας είναι αδιανόητο να διώχνουμε τον φορολογούμενο. Φυσικά και δεν εξυπηρετούμε μόνο τα επείγοντα περιστατικά. Πότε δεν έγινε εδώ και 8 μήνες γιατί πάνω από όλα είναι οι πολίτες.

Για τους εργαζόμενους στην ΑΑΔΕ που «δεν θέλουν να δουλέψουν απόγευμα» : Ήδη υπήρχε πλήθος εργαζόμενων στην ΑΑΔΕ που δούλευαν οικειοθελώς απογεύματα και Σαββατοκύριακα, είτε συμμετέχοντας σε συνεργεία προληπτικού ελέγχου είτε γιατί είναι χρεωμένοι με τεράστιες εκκρεμότητες για την επίτευξη των υπηρεσιακών στόχων και την εκτέλεση του Προϋπολογισμού, καθώς υπάρχουν χιλιάδες προτεραιοποιημένες υποθέσεις και λίστες που δίνονται ακόμη και τελευταία στιγμή λόγω έλλειψης οργάνωσης της κεντρικής διοίκησης.

Όταν το Δεκέμβρη του 2019 όλοι οι υπάλληλοι της ΑΑΔΕ εργάστηκαν απογεύματα και Σαββατοκύριακα για να καλύψουν "αστοχίες" της Διοίκησης της ΑΑΔΕ, που τους έδωσε για εκκαθάριση εκατοντάδες χιλιάδες φορολογικές δηλώσεις, 10 μέρες πριν την παραγραφή (!) δεν είδαμε κανένα κανάλι να ασχολείται, ούτε με την εξαντλητική εργασία των υπαλλήλων, ούτε με τις "αστοχίες" της διοίκησης.

Στο ερώτημα «από πότε οι εργαζόμενοι θα επιλέξουν πότε θα εργαστούν;» απαντάμε, από τό­τε που καταργήθηκε ο εργασιακός μεσαίωνας και υπάρχουν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

Για το ότι «οι δημόσιοι υπάλληλοι της ΑΑΔΕ είναι ευνοημένοι» : Ο ίδιος ο Διοικητής παραδέχεται ότι το 1/3 των νέων συναδέλφων που διορίστηκαν παραιτήθηκαν. Δεν καταφέρνει να κρατήσει αυτό το πλήθος των προσληφθέντων.

Για τα Φορολογικά Κίνητρα από τον Πρωθυπουργό για την αποφυγή braindrain: Οι νέοι συνάδελφοι που προσλήφθηκαν με τον τελευταίο γραπτό διαγωνισμό αμείβονται με 734 ευρώ έχοντας μάλιστα δυσανάλογες προς τον μισθό τους ευθύνες και δεν τους απασχολεί ο φόρος που θα γλίτωναν αλλά η επιβίωσή τους. Κάποιοι από αυτούς παραιτήθηκαν και πιθανότατα θα φύγουν και στο εξωτερικό καθώς ο Διοικητής δεν θέλησε ούτε να τους διευκολύνει στην περίοδο της πανδημίας να βρίσκονται κοντά στο τόπο κατοικίας τους. Η Διοίκηση της ΑΑΔΕ "ευαγγελίζεται” την ηλεκτρονική εποχή, αλλά μόνον ως κακόγουστο στρατιωτικό "καψόνι" προς τους “νέους” θα μπορούσε να εκληφθεί το γεγονός ότι υποχρέωσε τους νέους συναδέλφους σε "δια ζώσης" οχτάμηνη εκπαίδευση στην Αθήνα, υποχρεώνοντάς τους να καταβάλουν οι ίδιοι τα έξοδα διαμονής και διατροφής, αναγκάζοντας έτσι πολλούς να μην αποδεχθούν τον διορισμό τους, αντί να κάνει εξ’ αποστάσεως εισαγωγική εκπαίδευση χωρίς να υποστούν ταλαιπωρία και οικονομική εξαθλίωση. Κι ενώ ο κ. Διοικητής χύνει "κροκοδείλια δάκρυα" για την "φυγή των νέων", είναι ο ίδιος που στη συνέχεια επιτείνει το δυσμενές κλίμα για τους νέους με το νέο ν/σ για το μισθολόγιο, όπου "ρίχνει" τους νέους στην "δεύτερη" μισθολογική ταχύτητα , δημιουργώντας έτσι στην ίδια υπηρεσία υπαλλήλους δύο ταχυτήτων.

Για το μη κόστος της στάσης εργασίας: Δεν πληρώνονται καθόλου κανονικά οι υπάλληλοι που την κάνουν. Οι μισθολογικές περικοπές είναι μεγάλες. Είναι να απορεί κανείς με την ευκολία που ξεστομίζονται τέτοια πρωτοφανή ψεύδη.

Πέραν αυτών, θέλουμε να αναφερθούμε στην ευθύνη όσων ενισχύουν τον Κοινωνικό Αυτοματισμό μέσα από ανάλογα δημοσιεύματα: Η συκοφάντηση αποδυναμώνει τον ελεγκτικό μηχανισμό στα μάτια της κοινωνίας και συντελεί στην απαξίωσή του, αντί να ενδυ­να­μώσει την εικόνα και τον ρόλο του για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Και φυσικά η μετατροπή ενός ολόκληρου κλάδου σε αποδιοπομπαίο τράγο στα μάτια της κοινωνίας, καταλήγει σε θλιβερά περιστατικά επιθέσεων κατά της αξιοπρέπειας και ενίοτε και της ζωής μας.

Στην πλειοψηφία μας πλέον, έχουμε προσληφθεί στην ΑΑΔΕ και στο Υπουργείο Οικονομικών με απαιτητικές εξετάσεις μέσω ΑΣΕΠ. Πρόθεσή μας είναι με την δική μας συνεισφορά και προσπάθεια, ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός να επιτελέσει στο μέγιστο το λειτούργημά του, να φέρει έσοδα στον προϋπολογισμό, να προστατεύσει τον πολίτη, να υπάρξει διαφάνεια, να γίνει πάταξη της φοροδιαφυγής κυρίως των υψηλών εισοδημάτων και των offshore, να αυξηθεί η φορολογική συμμόρφωση με σκοπό την πτώση των φορολογικών συντελεστών και να επέλθει αύξηση της ανάπτυξης.

Προτάσεις προς αυτή την κατεύθυνση έχουν γίνει επανειλημμένα προς την διοίκηση αλλά δυστυχώς αγνοούνται. Ίσως κάποιοι να επιθυμούν για τους λόγους τους την απαξίωση του κλάδου, ώστε τελικά να μην επιτελέσει τον ρόλο του ή ακόμα χειρότερα, για να απαξιωθούν οι φορολογικές υπηρεσίες και ειδικά το "φιλέτο" αυτών , δηλαδή τα τμήματα Ελέγχου και Δικαστικού, ως "ώριμα φρούτα" στα χέρια των ιδιωτών.

Θα θέλαμε να πληροφορήσουμε όσους σκέφτονται τοιουτοτρόπως, ότι η εκχώρηση της υπηρεσίας Δημοσίων Εσόδων σε ιδιώτες, εκτός από "σχήμα οξύμωρο", είναι και ύβρις απέναντι στον Έλληνα πολίτη και φορολογούμενο, σαν να θέλει κάποιος να εκχωρήσει το Ε.Σ.Υ. σε ιδιώτες και γι’ αυτό έχουμε ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ υποχρέωση αφενός να ενημερώσουμε τους Έλληνες πολίτες και φορολογουμένους και αφετέρου να ΜΗΝ επιτρέψουμε την υλοποίηση τέτοιων "άνομων" σχεδίων.

Η ανακοίνωσή μας σε μορφή pdf, εδώ.

Logo SAS Facebook