Εκτύπωση

Πρόταση ανακαθορισμού των αρμοδιοτήτων των Τμημάτων Συμμόρφωσης και Σχέσεων με τους Φορολογούμενους

Logo SAS Facebook

Να ενημερωθούν όλοι οι συνάδελφοι

Από : Συνεργασία Ανεξάρτητων Σχημάτων Εφοριακών

(Σ.Α.Σ. Εφοριακών)

info@sas-eforiakon.gr

Πληροφορίες :

Τσαγκαράκης Γεώργιος (6977-770843)

Νάτσικας Άγγελος (6944-984506)

Χουνουζίδης Κων/νος (6974-603920)

17 Δεκεμβρίου 2020

Προς :

  1. ∆ιοικητή Α.Α.∆.Ε.

κο Πιτσιλή Γεώργιο

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

2. Γενική ∆/νση Ανθρώπινου ∆υναµικού και Οργάνωσης

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

3. Δ/νση Στρατηγικού Σχεδιασμού

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Κοιν. :

  1. Π.Ο.Ε.-∆.Ο.Υ. Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.">Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  2. Φορ. Περιφέρεια Αθηνών Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
    Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
    ">
  3. Φορ. Περιφέρεια Πειραιώς
    Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  4. Φορ. Περιφέρεια Θεσσαλονίκης Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.">
  5. Φορ. Περιφέρεια Πατρών
    Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
    Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
    ">
  6. Υφυπουργό Οικονομικών, Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας

κο Βεσυρόπουλο Απόστολο

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Θέμα : “Πρόταση ανακαθορισμού των αρμοδιοτήτων των Τμημάτων Συμμόρφωσης και Σχέσεων με τους Φορολογούμενους”

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για ένα από τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Δ.Ο.Υ. εξαιτίας του υφιστάμενου οργανογράμματός τους, αναφορικά στη λειτουργία του Τμήματος Συμμόρφωσης και Σχέσεων με τους Φορολογούμενους.

Ιστορικό

Μέχρι προ ολίγων ετών, στις Δ.Ο.Υ. λειτουργούσαν αυτοτελώς τα Τμήματα Έμμεσων και Ειδικών φόρων (Φ.Π.Α., Αυτοκίνητα κ.λπ.), Φόρου Εισοδήματος και Κεφαλαίου. Στα πλαίσια μείωσης του κόστους λειτουργίας των υπηρεσιών αποφασίστηκε -υπό την πίεση εξωτερικών παραγόντων-, η συγχώνευση των τριών αυτών τμημάτων σε ένα ενιαίο τμήμα με την ονομασία Τμήμα Συμμόρφωσης και Σχέσεων με τους Φορολογούμενους.

Στη συνέχεια, πάλι εξαιτίας της προσπάθειας περικοπής εξόδων, αποφασίστηκε και πραγματοποιήθηκε συγχώνευση αρκετών Δ.Ο.Υ., με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν Δ.Ο.Υ. τεράστιου μεγέθους, με Τμήματα στα οποία πλέον εργάζονται υπάλληλοι πολλαπλάσιοι των ξεχωριστών τμημάτων προ συγχωνεύσεων.

Παραδείγματος χάριν, σε νομούς στους οποίους λειτουργούσαν δύο Δ.Ο.Υ., με έξι συνολικά Τμήματα Έμμεσων και Ειδικών φόρων, Φόρου Εισοδήματος και Κεφαλαίου μετά τη συγχώνευση των Δ.Ο.Υ. και την ενοποίηση των Τμημάτων αυτών, πλέον λειτουργεί ένα μόνο Τμήμα Συμμόρφωσης και Σχέσεων με τους φορολογούμενους, στο οποίο απασχολούνται όλοι οι υπάλληλοι των έξι καταργημένων Τμημάτων. Εξαιτίας αυτών, ενώ προ συγχωνεύσεων και ενοποιήσεων, η αρμοδιότητα για την ομαλή λειτουργία, επίβλεψη και συντονισμό υπαλλήλων και διαδικασιών ανήκε σε έξι Προϊσταμένους Τμημάτων, πλέον η αρμοδιότητα αυτή ανήκει σε έναν μόνο Προϊστάμενο. Όπως καταλαβαίνετε κάτι τέτοιο είναι πέραν των δυνατοτήτων οποιουδήποτε ανθρώπου. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου στην αρμοδιότητα του Τμήματος αυτού υπάγονται πλέον 20-30 εργαζόμενοι.

Συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί σήμερα

Είναι ηλίου φαεινότερο ότι πλέον, στα υπερμεγέθη Τμήματα Συμμόρφωσης και Σχέσεων με τους Φορολογούμενους, υπάρχει πλήρης και πραγματική αδυναμία επίβλεψής τους από τους Προϊσταμένους αυτών, δεδομένης μάλιστα της ανομοιογένειας των αντικειμένων τους, του όγκου των εργασιών τους, της εξαιρετικά πολύπλοκης νομοθεσίας τους και του υπερβολικά μεγάλου αριθμού των υπαλλήλων.

Όπως γνωρίζουν όσοι έχουν θητεύσει στις Δ.Ο.Υ. -στις υπηρεσίες πρώτης γραμμής της Α.Α.Δ.Ε.- απαιτείται μεγάλη εξειδίκευση, με αποτέλεσμα ακόμη και για την ίδια φορολογία να υπάρχουν υπάλληλοι που ασχολούνται μόνο με συγκεκριμένο υποαντικείμενο.

Για παράδειγμα στις Φορολογίες Ακίνητης Περιουσίας διαφορετικοί υπάλληλοι ασχολούνται με τη Φορολογία ΕΝ.Φ.Ι.Α., διαφορετικοί με τη Φορολογία Μεταβίβασης Ακινήτων, διαφορετικοί με τη Φορολογία Κληρονομιών και ούτω καθ’ εξής.

Αντίστοιχα ισχύουν και για τους τομείς της Άμεσης και Έμμεσης Φορολογίας, με εξειδικεύσεις στη Φορολογία Νομικών Προσώπων, Φυσικών Προσώπων, στη Φορολογία Πλοίων, στα θέματα των Ενδοκοινοτικών Συναλλαγών κ.λπ..

Όπως καταλαβαίνετε είναι αδύνατο να γνωρίζει κάποιος Προϊστάμενος τη νομοθεσία για τόσα πολλά και κυρίως τόσο ανομοιογενή αντικείμενα. Το ίδιο άλλωστε ισχύει και στην Κεντρική Υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε., όπου πολλές φορές σε επικοινωνία με τους συναδέλφους των Δ.Ο.Υ., προκειμένου να δοθούν διευκρινίσεις για θέματα εφαρμογής της νομοθεσίας, οι υπάλληλοι ή οι Προϊστάμενοι κάποιου Τμήματος της Κ.Υ. αδυνατούν να δώσουν οι ίδιοι οδηγίες και παραπέμπουν στον αρμόδιο, ήτοι εξειδικευμένο, υπάλληλο του ιδίου Τμήματος.

Πέραν όλων αυτών, με την 1048988/30.04.2020 απόφασή του κου Διοικητή, μεταβιβάστηκε η αρμοδιότητα διενέργειας ελέγχων επιστροφών φόρων στους υπαλλήλους των Τμημάτων Συμμόρφωσης και η αρμοδιότητα υπογραφής των σχετικών εκθέσεων ελέγχου στους Προϊστάμενους των Τμημάτων αυτών, οι οποίοι πλέον θα ασκούν ουσιαστικά καθήκοντα και Επόπτη Ελέγχου.

Δεν πρέπει να παραλείψουμε να τονίσουμε ότι στα Τμήματα Συμμόρφωσης, έχουν ανατεθεί επιπλέον ελεγκτικά καθήκοντα, λόγω αποστολής των διαφόρων καταστάσεων διασταυρώσεων όπως αυτές που αφορούν στη μη υποβολή δηλώσεων Φόρου Εισοδήματος ή Φ.Π.Α., σε μη δηλωθέντα εισοδήματα, σε μη δηλωθέντες τόκους εξωτερικού κ.λ.π., με αποτέλεσμα τόσο οι υπάλληλοι όσο και οι επικεφαλής των Τμημάτων αυτών να έχουν φθάσει στα βιολογικά τους όρια.

Προτάσεις λύσης του προβλήματος

Προκειμένου να απαλειφθούν τα σημερινά προβλήματα προτείνουμε τις παρακάτω παρεμβάσεις :

1η παρέμβαση

Τον άμεσο διαχωρισμό των Τμημάτων Συμμόρφωσης και Σχέσεων με τους Φορολογούμενους στα παρακάτω διακριτά Τμήματα :

Α. Τμήμα Φορολογίας Ακινήτων και Περιουσίας, με αντικείμενο την Φορολογία ΕΝ.Φ.Ι.Α., τη Φορολογία Ειδικού Φόρου επί των Ακινήτων, τη Φορολογία Μεταβιβάσεων Ακινήτων, τη Φορολογία Δωρεών-Κληρονομιών και τις λοιπές φορολογίες του πρώην Τμήματος Κεφαλαίου.

Β. Τμήμα Άμεσης Φορολογίας, με αντικείμενο τη Φορολογία Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων, την παραλαβή και έλεγχο των πάσης φύσεως συμφωνητικών, δηλώσεων φόρου Υπεραξίας κ.λ.π..

Γ. Τμήμα Φορολογίας Φ.Π.Α., με αντικείμενο τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας, τη Φορολογία Πλοίων, τη Φορολογία Χαρτοσήμου, τις Φορολογίες Λοιπών Φόρων κ.λ.π..

Σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα η ιδανική αναλογία προϊσταμένων/υφισταμένων είναι 1/7, με περιθώριο +/- 2 εργαζομένους. Σε πολλά Τμήματα Συμμόρφωσης των υπηρεσιών μας, σήμερα αυτή η αναλογία είναι 1/20 και παραπάνω.

2η παρέμβαση

Την όσο το δυνατόν πιο σύντομη πρόσληψη προσωπικού, προκειμένου να στελεχωθούν τα νέα Τμήματα, ώστε αφενός μεν αυτά να λειτουργήσουν ικανοποιητικά, αφετέρου να αποτελέσουν φυτώριο δημιουργίας νέων ελεγκτών με γνώσεις και εμπειρία στους τομείς της Άμεσης και Έμμεσης Φορολογίας καθώς και της Φορολογίας Ακινήτων.

3η παρέμβαση

Ένταση των προσπαθειών για επιμόρφωση των υπαλλήλων και των προϊσταμένων των Τμημάτων αυτών, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υψηλές απαιτήσεις της εργασίας τους καθώς και στην πολυδαίδαλη νομοθεσία, που κάθε μέρα γιγαντώνεται ακόμη περισσότερο.

Κλείνοντας την παρούσα επιστολή, θέλουμε να σας επισημάνουμε ξανά το μέγεθος του προβλήματος που βιώνουν οι συνάδελφοι των Τμημάτων που προαναφέραμε και πως είναι απαραίτητη η άμεση ανάληψη δράσεων προς την κατεύθυνση επίλυσής του με κυριότερη αυτή του διαχωρισμού τους.

Η πρότασή μας σε μορφή pdf, εδώ.

Logo SAS Facebook