Εκτύπωση

Φοροκέπ - ΚΕΦ- ΚΕΦΥ... και ο νέος Γολγοθάς για φορολογούμενους και υπαλλήλους ξεκινά!

 

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

Αρ. Φύλλου 3042 
15 Νοεμβρίου 2012

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ. Δ6Α 1157277 ΕΞ 2012
Τροποποίηση και συμπλήρωση των αριθμ. Δ6Α 1130258 ΕΞ2012/20-9-2012 (Β΄ 2552), Δ6Α 1144680 ΕΞ2012 19-10-2012 και Δ6Α 1144678 ΕΞ2012/19-10-2012 (Β΄ 2828) αποφάσεων του Υπουργού Οικονομικών περί «Αναστολής λειτουργίας ορισμένων Δ.Ο.Υ.».

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1.- Τις διατάξεις:

α) Του άρθρου 32 του Ν. 1828/1989 (Α΄ 2) «Αναμόρφωση της φορολογίας εισοδήματος και άλλες διατάξεις», όπως έχει αντικατασταθεί και συμπληρωθεί με την παρ. 3 του άρθρου 19 του Ν. 2443/1996 (Α΄ 265) «Τροποποίηση και συμπλήρωση του Τελωνειακού Κώδικα και άλλες διατάξεις» και της παρ. 12 του άρθρου 55 του Ν. 4002/2011 (Α΄ 180) «Τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του δημοσίου - Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση - Θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης».

β) της παρ. 2 του άρθρου 20 του Ν. 2469/1997 (Α΄ 38) «Περιορισμός και βελτίωση της αποτελεσματικότητας των κρατικών δαπανών και άλλες διατάξεις».

γ) της παρ. 10 του άρθρου 16 του Ν. 2873/2000 (Α΄ 285) «Φορολογικές ελαφρύνσεις και απλουστεύσεις και άλλες διατάξεις».

δ) Του Π.Δ. 185/2009 (Α΄ 213) «Ανασύσταση του Υπουργείου Οικονομικών, συγχώνευση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και μετονομασία του σε «Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας», μετατροπή του Υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης σε Γενική Γραμματεία Μακεδονίας - Θράκης και υπαγωγή στο Υπουργείο Εσωτερικών της Γενικής Γραμματείας Μακεδονίας - Θράκης και της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής» και του Π.Δ. 189/2009 (Α΄ 221) «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων».

ε) Του Π.Δ. 551/1988 (Α΄ 259) «Οργανισμός Νομαρχιών (Οργάνωση Οικονομικών Υπηρεσιών)», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

στ) Του Π.Δ. 16/1989 (Α΄ 6) «Κανονισμός λειτουργίας Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.) και Τοπικών Γραφείων και καθήκοντα υπαλλήλων αυτών», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

ζ) Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, ο οποίος κυρώθηκε με το «άρθρο πρώτο» του Π.Δ. 63/2005 (Α΄ 98) «Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα».

2.- Την αριθμ. Δ6Α 1130258 ΕΞ2012/20-9-2012 (Β΄ 2552) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Αναστολή λειτουργίας ορισμένων Δ.Ο.Υ.», όπως ισχύει.

3.- Την αριθμ. Δ6Α 1144680 ΕΞ 2012/19-10-2012 (Β΄2828) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Αναστολή λειτουργίας Δ.Ο.Υ.»

4.- Την αριθμ. Δ6Α 1144678 ΕΞ 2012/19-10-2012 (Β΄ 2828) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Αναστολή λειτουργίας ορισμένων Δ.Ο.Υ. και τροποποίηση της αριθμ. Δ6Α 1130258 ΕΞ 2012/20-9-2012 (Β΄ 2552) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών».

5.- Την ανάγκη εξυπηρέτησης των φορολογουμένων σε νησιωτικές, ορεινές και παραμεθόριες περιοχές, καθώς και σε περιοχές μεγάλης έκτασης.

6.- Τα έγγραφα των καθ΄ ύλην αρμόδιων Διευθύνσεων σχετικά με τις αρμοδιότητες που μπορούν να ασκούνται και από τα Γραφεία των Δ.Ο.Υ. Υποδοχής.

7.- Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται πρόσθετη δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

1.- Τροποποιούμε τις αριθμ. Δ6Α 1144680 ΕΞ2012/19-10-2012 και Δ6Α 1144678 ΕΞ2012/19-10-2012 (Β΄ 2828) αποφάσεις μας, όπως ισχύουν, ως κατωτέρω:

i. Συμπληρώνουμε την αριθμ. Δ6Α 1144680 ΕΞ2012/19-10-2012 (Β΄ 2828) απόφασή μας, προσθέτοντας υποπαράγραφο γ΄ στην παράγραφο 1, ως εξής:

«1γ) Ορίζουμε ότι μέρος των αρμοδιοτήτων των Τμημάτων της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου (Κορίνθου - Νεμέας -Κιάτου - Ξυλοκάστρου - Δερβενίου) ασκείται και από Γραφείο αυτής που λειτουργεί εκτός του κεντρικού κτιρίου στέγασής της, στην έδρα του Δήμου Ξυλοκάστρου - Ευρωστίνης, στο Ξυλόκαστρο, εφόσον διατεθεί ο κατάλληλος χώρος στέγασης αυτού και αναληφθεί το πλήρες κόστος λειτουργίας του από τον Δήμο, πλην της μισθοδοσίας των υπαλλήλων της Δ.Ο.Υ. που εργάζονται σε αυτό.» ii. Συμπληρώνουμε την αριθμ. Δ6Α 1144678 ΕΞ2012/19-10-2012 (Β΄ 2828) απόφασή μας, προσθέτοντας υποπαράγραφο γ΄ στην παράγραφο 1, ως εξής:

«1γ) Ορίζουμε ότι μέρος των αρμοδιοτήτων των Τμημάτων των Δ.Ο.Υ. της Στήλης Γ΄ του Πίνακα 2, ασκείται και από Γραφεία αυτών που λειτουργούν εκτός του κεντρικού κτιρίου στέγασής τους, στην έδρα των Δ.Ο.Υ., των οποίων αναστέλλεται η λειτουργία ή στην έδρα των Δήμων ή των Δημοτικών Ενοτήτων του παρακάτω Πίνακα 3, εφόσον διατεθούν οι κατάλληλοι χώροι στέγασης αυτών και αναληφθεί το πλήρες κόστος λειτουργίας τους από τους Δήμους, πλην της μισθοδοσίας των υπαλλήλων των Δ.Ο.Υ. που εργάζονται σε αυτά.

ΠΙΝΑΚΑΣ 3

 

ΝΟΜΟΣ

Δ.Ο.Υ. Υποδοχής

ΔΗΜΟΣ στον οποίο λειτουργεί Γραφείο Δ.Ο.Υ.

1.

Αιτωλοακαρνανίας

Αγρινίου (Αγρινίου - Αστακού - Θέρμου - Αμφιλοχίας - Βόνιτσας)

Αμφιλοχίας (Αμφιλοχία)

2.

Ακτίου - Βόνιτσας (Βόνιτσα)

3.

ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

Ναυπλίου (Ναυπλίου - Κρανιδίου - Σπετσών)

Σπετσών

4.

ΑΡΚΑΔΙΑΣ

Τρίπολης (Τρίπολης -Δημητσάνας - Τροπαίων -Λεωνιδίου - Μεγαλόπολης - Παρ. `Αστρους)

Γορτυνίας (Δημητσάνα)

5.

Νότιας Κυνουρίας (Λεωνίδιο)

6.

Βόρειας Κυνουρίας (Παράλιον `Αστρος)

7.

ΑΤΤΙΚΗΣ

Κηφισιάς (Κηφισιάς - Αγίου Στεφάνου)

Διονύσου (`Αγιος Στέφανος)

8.

Παλλήνης (Παλλήνης - `Ανδρου)

`Ανδρου (`Ανδρος)

9.

Κορωπίου (Κορωπίου - Λαυρίου - Κέας)

Λαυρεωτικής (Λαύριο)

10.

Κέας (Κέα)

11.

Ελευσίνας (Ελευσίνας -Μεγάρων)

Μεγαρέων (Μέγαρα)

12.

Α΄-Β΄ Πειραιά (Α΄-Β΄ Πειραιά-Αίγινας-Πόρου-Υδρας)

Αίγινας (Αίγινα)

13.

Πόρου

14.

Υδρας

15.

Γ΄ Πειραιά (Γ΄ Πειραιά-Μήλου)

Μήλου (Μήλος)

16.

Ε΄ Πειραιά (Ε΄ Πειραιά-Σαλαμίνας)

Σαλαμίνος

17.

ΑΧΑΪΑΣ

Α΄ Πατρών - (Α΄ Πατρών -Αιγίου - Ακράτας - Καλαβρύτων - Κλειτορίας)

Αιγιαλείας (Αίγιο)

18.

Καλαβρύτων (Καλάβρυτα)

19.

ΓΡΕΒΕΝΩΝ

Γρεβενών (Γρεβενών -Δεσκάτης)

Δεσκάτης (Δεσκάτη)

20.

ΔΩΔΕΚΑΝΝΗΣΩΝ

Ρόδου (Ρόδου - Καρπάθου)

Καρπάθου (Κάρπαθος)

21.

Κω (Κω - Καλύμνου - Λέρου)

Καλυμνίων (Κάλυμνος)

22.

Λέρου (Λέρος)

23.

ΕΒΡΟΥ

Ορεστιάδας (Ορεστιάδας -Διδυμοτείχου)

Διδυμοτείχου

24.

ΕΥΒΟΙΑΣ

Χαλκίδας (Χαλκίδας- Ιστιαίας-Καρύστου-Κύμης-Λίμνης)

Ιστιαίας - Αιδηψού (Ιστιαία)

25.

Καρύστου (Κάρυστος)

26.

Κύμης - Αλιβερίου (Κύμη)

27.

ΗΛΕΙΑΣ

Πύργου (Πύργου - Αμαλιάδας -Γαστούνης - Ζαχάρως -Κρεστένων - Ανδρίτσαινας -Λεχαινών - Βάρδας)

Ήλιδας (Αμαλιάδα)

28.

Ζαχάρως (Ζαχάρω)

29.

Ανδραβίδας - Κυλλήνης (Λεχαινά)

30.

ΗΜΑΘΙΑΣ

Βέροιας (Βέροιας - Αλεξάνδρειας - Νάουσας)

Αλεξάνδρειας (Αλεξάνδρεια)

31.

Νάουσας

32.

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Α΄ Ηρακλείου - (Α΄ Ηρακλείου -Μοιρών - Τυμπακίου)

Φαιστού (Μοίρες)

33.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ιωνίας (Ιωνίας - Αγίου Αθανασίου)

Χαλκηδόνος (`Αγιος Αθανάσιος)

34.

ΚΑΒΑΛΑΣ

Α΄- Β΄ Καβάλας - (Α΄- Β΄ Καβάλας - Ελευθερούπολης -Χρυσούπολης -Θάσου)

Θάσου

35.

Παγγαίου (Ελευθερούπολη)

36.

ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Α΄ Κέρκυρας - (Α΄- Β΄ Κέρκυρας -Παξών)

Παξών (Γάιος)

37.

ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ

Αργοστολίου (Αργοστολίου -Ληξουρίου - Ιθάκης)

Ιθάκης (Ιθάκη)

38.

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

Σύρου (Σύρου - Μυκόνου - Τήνου)

Μυκόνου (Μύκονος)

39.

Τήνου (Τήνος)

40.

Νάξου (Νάξου - Θήρας - Πάρου)

Θήρας (Θήρα)

41.

Πάρου (Πάρος)

42.

ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Σπάρτης (Σπάρτης - Γυθείου -Αρεόπολης - Μολάων - Νεάπολης Βοιών - Σκάλας - Κροκεών-Κυθήρων)

Ανατολικής Μάνης (Γύθειο)

43.

Μονεμβασιάς (Μολάοι)

44.

Κυθήρων (Κύθηρα)

45.

ΛΑΡΙΣΑΣ

Α΄ Λάρισας - (Α΄ Λάρισας - Αγιάς -Ελασσόνας - Τυρνάβου)

Ελασσόνας (Ελασσόνα)

46.

Β΄ - Γ΄ Λάρισας (Β΄ - Γ΄ Λάρισας -Φαρσάλων)

Φαρσάλων (Φάρσαλα)

47.

ΛΑΣΗΘΙΟΥ

Αγίου Νικολάου (Αγίου Νικολάου -Νεάπολης - Ιεράπετρας - Σητείας)

Ιεράπετρας (Ιεράπετρα)

48.

Σητείας (Σητεία)

49.

ΛΕΣΒΟΥ

Μυτιλήνης (Μυτιλήνης - Πλωμαρίου - Καλλονής - Μηθύμνης - Λήμνου)

Λέσβου (Καλλονή)

50.

Λήμνου (Μύρινα)

51.

ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

Ν. Ιωνίας (Ν. Ιωνίας - Αλμυρού -Σκιάθου - Σκοπέλου)

Αλμυρού (Αλμυρός)

52.

Σκιάθου

53.

Σκοπέλου (Σκόπελος)

54.

ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Καλαμάτας (Καλαμάτας - Μελιγαλά -Μεσσήνης - Κυπαρισσίας -Γαργαλιάνων - Φιλιατρών - Πύλου)

Τριφυλίας (Κυπαρισσία)

55.

Πύλου - Νέστορος (Πύλος)

56.

ΠΕΛΛΑΣ

Έδεσσας (Εδεσσας - Σκύδρας -Αριδαίας)

Αλμωπίας (Αριδαία)

57.

ΣΑΜΟΥ

Σάμου (Σάμου - Καρλοβασίου -Αγίου Κηρύκου)

Ικαρίας (`Αγιος Κήρυκος)

58.

ΣΕΡΡΩΝ

Α΄ Σερρών - (Α΄ - Β΄ Σερρών -Ηράκλειας - Νέας Ζίχνης - Νιγρίτας - Σιδηροκάστρου)

Σιντικής (Σιδηρόκαστρο)

59.

Ηράκλειας (Ηράκλεια)

60.

ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Λαμίας (Λαμίας - Στυλίδας -Αμφίκλειας - Αταλάντης - Δομοκού - Μακρακώμης)

Αμφίκλειας - Ελάτειας (Αμφίκλεια)

61.

Λοκρών (Αταλάντη)

62.

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Πολυγύρου (Πολυγύρου - Αρναίας)

Αριστοτέλη (Αρναία)

iii. Συμπληρώνουμε τις αριθμ. Δ6Α 1144680 ΕΞ2012/19-10-2012 και Δ6Α 1144678 ΕΞ 2012/19-10-2012 (Β΄ 2828) αποφάσεις μας, όπως ισχύουν, προσθέτοντας υποπαράγραφο δ΄ στην παράγραφο 1 κάθε μιας από αυτές, ως εξής:

«1δ) Οι αρμοδιότητες των Τμημάτων των Δ.Ο.Υ., οι οποίες ασκούνται και από τα Γραφεία της προηγούμενης υποπαραγράφου (μέχρι την ολοκλήρωση του νέου TAXIS), κατά Τμήμα, είναι οι εξής:

Ι. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ

α) Παραλαβή φορολογικών δηλώσεων (αρχικών, συμπληρωματικών, τροποποιητικών) και διαβίβασή τους στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., στις περιπτώσεις μη υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής.

β) Χορήγηση εντύπων φορολογίας εισοδήματος (ενδεικτικά, Ε1, Ε2, Ε3, Ε5, Ε7), παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων για την συμπλήρωσή τους και την συνυποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών.

γ) Παραλαβή φορολογικών αιτημάτων και διαβίβαση στις Δ.Ο.Υ..

δ) Ενημέρωση των φορολογουμένων βάσει των ερμηνευτικών εγκυκλίων και των Υπουργικών Αποφάσεων και χορήγηση αντιγράφων αυτών στους ενδιαφερομένους.

ΙΙ. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ

α) Παραλαβή (προσωρινή) δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, κερδών από λαχεία και μεταβίβασης ακινήτων, έλεγχος των στοιχείων των δηλούντων, καταχώρηση των δηλώσεων στο βιβλίο πρωτοκόλλου, χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της δήλωσης με την καταγραφή επί αυτής, αναλυτικά, όλων των συνυποβαλλόμενων στοιχείων και δικαιολογητικών, αποστολή των δηλώσεων στην Δ.Ο.Υ. και χορήγηση των αντιγράφων αυτών μετά από την επιστροφή τους από την Δ.Ο.Υ..

Η διαδικασία αυτή μπορεί να ακολουθηθεί μόνο για τις περιπτώσεις, στις οποίες δεν απαιτείται άμεση καταβολή του αναλογούντα φόρου με την υποβολή (όπως, φ.μ.α.) ή όταν δεν προκύπτει φόρος για καταβολή.

β) Παραλαβή αιτήσεων για χορήγηση των πιστοποιητικών του άρθρου 105 του Κώδικα Φορολογίας Κληρονομιών, Δωρεών και Γονικών Παροχών (ο οποίος κυρώθηκε με το Ν. 2961/2001) και του άρθρου 48 του Ν. 3842/2010 , καταχώριση των αιτήσεων στο βιβλίο πρωτοκόλλου, χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της αίτησης, αποστολή της αίτησης στην Δ.Ο.Υ. με τηλεομοιοτυπία, παραλαβή των πιστοποιητικών από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., με αντίστοιχο τρόπο, χορήγηση κυρωμένου αντιγράφου αυτών στον νομίμως αιτούντα, μετά από έλεγχο των στοιχείων του και φύλαξη των αιτήσεων και των πιστοποιητικών σε ειδικό φάκελο.

Αντίστοιχη διαδικασία ακολουθείται και για τη χορήγηση κυρωμένου αντιγράφου της υπεύθυνης δήλωσης που προβλέπεται στην απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ( ΠΟΛ. 1265/2011 ).

ΙΙΙ. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΜΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΦΟΡΩΝ

i. ΘΕΜΑΤΑ Φ.Π.Α.

α) Παραλαβή αιτήσεων επιστροφής αγροτών, με τα σχετικά δικαιολογητικά και αποστολή τους στην Δ.Ο.Υ.

β) Παραλαβή γραπτών ερωτημάτων και διαβίβασή τους στην Δ.Ο.Υ.

γ) Χορήγηση όλων των σχετικών εντύπων.

ii. ΘΕΜΑΤΑ ΤΕΛΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΩΝ

α) Παραλαβή αιτημάτων, μαζί με όλα τα εκάστοτε προβλεπόμενα δικαιολογητικά, προκειμένου να διαβιβαστούν στην Δ.Ο.Υ. προς εξέταση, όπως ενδεικτικά η αίτηση για χορήγηση απαλλαγών από τέλη κυκλοφορίας (απαλλαγές αναπήρων πολιτών).

β) Παραλαβή της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας για τη θέση των οχημάτων σε προσωρινή ακινησία.

IV. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΩΔΙΚΑ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ

α) Παραλαβή αιτήσεων και αποστολή τους στην Δ.Ο.Υ.

β) Χορήγηση των απαντητικών εγγράφων που αποστέλλονται από την Δ.Ο.Υ.

V. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΗΤΡΩΟΥ

α) Διαδικασίες χορήγησης Α.Φ.Μ.: Δήλωση χορήγησης Α.Φ.Μ φυσικού προσώπου (έντυπο Μ1)

β) Διαδικασίες Εναρξης Εργασιών:

αα) Δήλωση έναρξης εργασιών φυσικού προσώπου (έντυπο Μ2)

ββ) Δήλωση υπό ίδρυση επιχείρησης (έντυπο Μ5)

γ) Διαδικασίες Μεταβολής Εργασιών

αα) Δήλωση μεταβολής ατομικών στοιχείων φυσικού προσώπου, επιτηδευματία και μη (έντυπο Μ1)

ββ) Δήλωση Μεταβολής εργασιών σε φυσικό πρόσωπο επιτηδευματία (έντυπο Μ2), μόνο για τις ακόλουθες μεταβολές:

- μεταφορά έδρας της επιχείρησης

- μεταφορά έδρας υποκαταστήματος

- αλλαγή κατηγορίας βιβλίων καθώς και τρόπο ένταξης, τρόπο και τόπο τήρησης αυτών, εκτός από τις μεταβολές που απαιτείται απόφαση του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ.

- αλλαγή καθεστώτος Φ.Π.Α. και τρόπο ένταξης

- άσκηση ενδοκοινοτικών συναλλαγών και παύση ενδοκοινοτικών συναλλαγών

- θέση της επιχείρησης σε αδράνεια και την επαναφορά της σε ενεργή επιχείρηση

- υπαγωγή ή μη στον ειδικό φόρο κατανάλωσης

- τρόπο άσκησης της δηλούμενης δραστηριότητας (συνέχεια - εποχικά - πλανόδια)

- ίδρυση και διακοπή εγκατάστασης εξωτερικού

γγ) Δήλωση Μεταβολής Εργασιών Νομικού Προσώπου (έντυπο Μ3), μόνο για τις ακόλουθες μεταβολές:

- θέση της επιχείρησης σε αδράνεια και την επαναφορά της σε ενεργή επιχείρηση

- παράταση του χρόνου διάρκειας της επιχείρησης

- αύξηση ή μείωση του κεφαλαίου της επιχείρησης

- έναρξη και διακοπή εγκατάστασης εξωτερικού

δδ) Δήλωση μεταβολής στοιχείων υπό ίδρυση επιχείρησης (έντυπο Μ5)

Η εκπρόθεσμη υποβολή των παραπάνω δηλώσεων δεν γίνεται δεκτή από τα Γραφεία, τα οποία παραλαμβάνουν δηλώσεις έναρξης και μεταβολής εργασιών μόνο εφόσον υποβάλλονται εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών (εμπρόθεσμα), με τα αντίστοιχα, κατά περίπτωση, έντυπα και δικαιολογητικά, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

δ) Αιτήσεις

αα) Αίτηση για επανεκτύπωση Βεβαίωσης Απόδοσης Α.Φ.Μ. Φυσικού Προσώπου

ββ) Αίτηση για επανεκτύπωση Βεβαίωσης Μεταβολής Ατομικών Στοιχείων Φυσικού Προσώπου

γγ) Αίτηση για επανεκτύπωση Βεβαίωσης Έναρξης Εργασιών φυσικού και μη Φυσικού Προσώπου

δδ) Αίτηση για επανεκτύπωση Βεβαίωσης Διακοπής Εργασιών Φυσικού και μη Φυσικού Προσώπου

εε) Αίτηση για ένταξη στο Ειδικό Καθεστώς Αγροτών

στστ) Αίτηση για έκδοση πιστοποιητικού, για τις υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας

Μετά από τον έλεγχο των υποβαλλόμενων δηλώσεων και δικαιολογητικών και αφού ελεγχθεί η ταυτότητα του υποβάλλοντος το αίτημα και καταγραφούν τα στοιχεία επικοινωνίας, χορηγείται από το Γραφείο στον ενδιαφερόμενο, συμπληρωμένο ως προς τις δηλώσεις και τα δικαιολογητικά, αντίγραφο του «Αποδεικτικού Παραλαβής Δηλώσεων Μητρώου και Δικαιολογητικών» (έντυπο Μ) και το πρωτότυπο αποστέλλεται, στη συνέχεια, με τα συνημμένα σε αυτό δικαιολογητικά, στην Δ.Ο.Υ., για διεκπεραίωση του αιτήματος.

VI. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

α) Παραλαβή αιτήσεων μερικής ή ολικής άρσης απαγορευτικών μέτρων, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 14 του Ν. 2523/1997 , όπως ισχύουν.

Οι αιτήσεις εν συνεχεία διαβιβάζονται απευθείας στην Διεύθυνση Παρακολούθησης Νομικών Υποθέσεων Ελέγχου και Αναγκαστικής Είσπραξης

β) Παραλαβή και διαβίβαση αιτημάτων:

αα) Απαλλαγής από προσαυξήσεις με βάση το άρθρ. 6 του ΚΕΔΕ λόγω μη γνώσης της οφειλής.

ββ) Διαγραφής χρεών άρθρου 82 του ΚΕΔΕ λόγω οικονομικής αδυναμίας.

γγ) `Αρσης ή περιορισμού κατασχέσεων.

δδ) Εξάλειψης ή περιορισμού υποθηκών.

εε) Υποβολής δηλώσεων συμψηφισμού με απαίτηση κατά του Δημοσίου ή γνωστοποιήσεων.

στστ) Υποβολής προσφυγών κατά αποφάσεων των προϊσταμένων της Δ.Ο.Υ του άρθρου 9 του Ν. 2386/1996 για ακάλυπτες επιταγές του άρθρ. 6 και του άρθρ. 82 του ΚΕΔΕ.

ζζ) Χορήγηση Αποδεικτικού Ενημερότητας μηνιαίας ισχύος ή Βεβαίωσης οφειλής.

ηη) Επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.

γ) Παραλαβή, έλεγχος και διαβίβαση φακέλων μετά των αιτημάτων

αα) Ρυθμίσεων χρεών, πτωχών οφειλετών κατά άρθρο 62 Α του ΚΕΔΕ

ββ) Διοικητικής επίλυσης φορολογικών διαφορών προς την επιτροπή του άρθρου 70Α του Ν. 2238/1994.

δ) Χορήγηση εντύπων

ε) Παροχή πληροφοριών».

iv. - Τροποποιούμε την αριθμ. Δ6Α 1144678 ΕΞ2012/19-10-2012 απόφασή μας, ως προς την στήλη Γ΄ του Πίνακα 2, της παραγράφου 1, στο Νομό Λακωνίας στον οποίο αποδίδεται στο ορθό η νέα ονομασία της Δ.Ο.Υ., η οποία διαμορφώνεται ως εξής: «Σπάρτης (Σπάρτης - Γυθείου - Αρεόπολης - Μολάων - Νεάπολης Βοιών - Σκάλας - Κροκεών - Κυθήρων)» και στο Νομό Αττικής, στον οποίο αποδίδεται στο ορθό η νέα ονομασία Δ.Ο.Υ. η οποία διαμορφώνεται ως εξής: «Α΄-Β΄ Πειραιά (Α΄-Β΄ Πειραιά-Αίγινας-Πόρου-Υδρας)».

v. - Συμπληρώνουμε την αριθμ. Δ6Α 1144678 ΕΞ2012/19-10-2012 απόφασή μας, προσθέτοντας παράγραφο 6, ως εξής:

«6) Οι αρμοδιότητες των Γραφείων Παρακαταθηκών, που εδρεύουν στις Δ.Ο.Υ. των οποίων αναστέλλεται η λειτουργία, σύμφωνα με τη στήλη Β΄ του Πίνακα 1, μεταφέρονται και ασκούνται από 2 Ιανουαρίου 2013, από τα Γραφεία Παρακαταθηκών των Δ.Ο.Υ. υποδοχής, της στήλης Γ΄ του Πίνακα 2 της παραπάνω απόφασης.

Σε όσες Δ.Ο.Υ. Υποδοχής δεν λειτουργεί Γραφείο Παρακαταθηκών, από την ίδια ημερομηνία, μεταφέρεται το Γραφείο Παρακαταθηκών της Δ.Ο.Υ. της οποίας αναστέλλεται η λειτουργία.».

2.- α) Τα στοιχεία 11 και 31 του Πίνακα 1, της υποπαραγράφου α΄ της παρ. 1 της αριθμ. Δ6Α 1130258 ΕΞ2012/ 20-9-2012 (Β΄ 2552) απόφασής μας διαγράφονται και αναριθμούνται τα στοιχεία από 12 έως 49 του ίδιου Πίνακα σε 11 έως 47.

β) Η σειρά της στήλης Β΄ του Πίνακα 2 «Παλλήνης» και της στήλης Γ΄ του ίδιου Πίνακα «Παλλήνης (Παλλήνης-Κορωπίου) διαγράφεται.

γ) Η δεύτερη λέξη της 5ης σειράς της παρ. 3 αποδίδεται από το λανθασμένο «κατά λογιστικών» στο ορθό «καταλογιστικών»

3.- Κατά τα λοιπά ισχύουν οι αριθμ. Δ6Α 1130258 ΕΞ2012/20-9-2012 (Β΄2552), Δ6Α 1144680 ΕΞ2012/19-10-2012 και Δ6Α 1144678 ΕΞ2012/19-10-2012 (Β΄ 2828) αποφάσεις μας.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 15 Νοεμβρίου 2012
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ