Εκτύπωση

Προβληματισμοί για το σώμα ελεγκτών βεβαίωσης και αναγκαστικής είσπραξης εσόδων

Posted in Κείμενα Δωδεκανήσου

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΦΟΡΙΑΚΟΙ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΕΣΟΔΩΝ

Η δεύτερη προκήρυξη των θέσεων για τους ελεγκτές μας έκανε στην αρχή να αναρωτηθούμε: Μήπως είναι στη σωστή κατεύθυνση; Οι 4.000 δεν είναι αρκετοί για ελεγκτές; Αυτό δεν είναι το σώμα που θέλαμε όταν λέγαμε «όλοι οι εφοριακοί να μπουν στον έλεγχο»; Δεν είναι επιτυχία το ότι διπλασιάζονται οι θέσεις σε σχέση με τον πρώτο διαγωνισμό; Μήπως αναδιπλώθηκε το Υπουργείο αφού είδε ότι ο πρώτος διαγωνισμός δεν πέτυχε και όλο αυτό είναι σε όφελός μας; Μήπως αυτό είναι το μέλλον και όποιος δεν κάνει αίτηση μένει δια παντός απ’ έξω και θα καταλήξει σε διαθεσιμότητα ή εφεδρεία ή ό,τι άλλο εφευρεθεί μέχρι τότε;

 

Συνάδελφοι, η ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ αυτών που θέλουμε και της προκήρυξης είναι ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ. Όποιος δεχτεί το διαγωνισμό, δέχεται και αυτά. Όποιος όμως υπογράψει ΑΤΟΜΙΚΟ συμβόλαιο είναι ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ. Δεν μπορεί να ζητήσει τη βοήθεια κανενός συλλόγου αν αύριο δεν πιάσει το στόχο του και απολυθεί ή αν τον στείλουν στη Σύρο για 8 μήνες ή στην Κω (όπου θα κάνουν αιτήσεις 4 άτομα ενώ οι θέσεις είναι 14). Κανένας σύλλογος δεν θα έχει λόγο να υποστηρίξει μια ομάδα ανθρώπων που λειτουργούν με ατομικές συμβάσεις, ο καθένας ξεκομμένος από τον άλλο, να τρώγεται με τον διπλανό του, να προσπαθεί κάθε μέρα να ξεζουμίσει περισσότερους για να περάσει τον ανταγωνιστή του και να δείξει ότι είναι πιο χρήσιμος από αυτόν.

 Η δουλειά μας βέβαια είναι να μαζεύουμε φόρους για το κράτος. Τα συμβόλαια όμως σε αναγκάζουν να μαζεύεις φόρους μόνο από αυτούς που έχουν χρήματα ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ, ΜΕ ΚΑΘΕ ΚΟΣΤΟΣ!!! Δεν πρόκειται κανείς να ασχοληθεί με αυτούς που «την κάνουν» για λίγο και εξαφανίζονται, δεν θα θέλει να ασχοληθεί κανένας με ανοίγματα λογαριασμών που σου παίρνουν 1,5 χρόνο για να βγάλεις άκρη. Πώς θα μετρήσει στο συμβόλαιό μας μια τέτοια δουλειά που μπορεί να κρατήσει αρκετό καιρό και στο τέλος να μην αποδώσει για το Δημόσιο (μέχρι και 7 χρόνια με τις προσφυγές);

 

Ποιος ορίζει τις επιχειρήσεις για έλεγχο; Πώς θα λες καλημέρα με το διπλανό σου στον οποίο θα του έχουν ανατεθεί επιχειρήσεις ενεργές, με οργανωμένο λογιστήριο που θα σου δίνει αμέσως τα στοιχεία που ζητάς, ενώ σε σένα «θα τύχουν» προβληματικές, εξαφανισμένες, πτωχευμένες, χωρίς ρευστότητα; Γιατί δεν λύνεται αυτό το βασικό πρόβλημα πρώτα και μετά να οριστούν οι όροι των συμβολαίων; Πώς από την προκήρυξη διασφαλίζεται η δίκαιη και ισότιμη κατανομή των υπό έλεγχο υποθέσεων;

 

Κινητικότητα: Το «όραμα» του κ. Θεοχάρη, του ανθρώπου που έχει συνδέσει το όνομά του με τις θετικότερες εξελίξεις στον τομέα της πληροφορικής του Υπ. Οικονομικών, είναι να «μεγάλο μέρος του έργου των ελεγκτών να γίνεται εκτός έδρας, στην επιχείρηση» (όπως λέει ο ίδιος στην επιστολή του);

Τι άλλαξε σε σχέση με αυτά που έλεγε πριν λίγο καιρό ότι ο ελεγκτής δεν χρειάζεται να έρχεται σε επαφή με τον ελεγχόμενο, όλα τα δεδομένα θα έρχονται στο PC του και θα είναι on line με την ΓΓΠΣ; Μήπως η κινητικότητα είναι ένας τρόπος για να πιαστεί ο στόχος της μείωσης θέσεων στο Δημόσιο (με τις παραιτήσεις, τις εφεδρείες κλπ);

Σύμφωνα με την προκήρυξη, η επιλογή και τοποθέτηση των ελεγκτών γίνεται σε επίπεδο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ, ενώ με μόνη υπογραφή του Γ.Γρ. Δημ. Εσόδων – μετά από προηγούμενη γνώμη της Επιτροπής Αξιολόγησης που λειτουργεί ως Υπηρεσιακό Συμβούλιο – μπορεί να μετατίθεται ή /και να παύεται πριν τη λήξη της θητείας του.

 

«Τουλάχιστον εξασφαλίζεται το εργασιακό μέλλον όσων επιλεγούν ως ελεγκτές , ενώ οι υπόλοιποι….» Μήπως αυτό είναι ένας μύθος;

* Καμία εξασφάλιση δεν προκύπτει, καθώς η οργανική θέση παραμένει στην υπηρεσία απ’ όπου μετακινήθηκε ο ελεγκτής, η υπηρεσία σε θέση ελεγκτή θεωρείται ότι πραγματοποιήθηκε στην οργανική θέση που κατέχει, άρα με τυχόν κατάργησή της (πχ Δ.Ο.Υ.) ακολουθεί ο Γολγοθάς της «κινητικότητας» (μετακίνηση – μετάταξη – διαθεσιμότητα - απόλυση). Και όπως σήμερα «όραμα» του ΓΓΔΕ είναι να μείνουν μόνο 60-65 Δ.Ο.Υ. δεν μας βεβαιώνει κανείς ότι αύριο δεν θα μείνουν μόνο 30 (13 Περιφέρειες, Αθήνα, Θεσσαλονίκη και ΔΕΚ). ΚΑΜΜΙΑ ΔΕΣΜΕΥΣΗ δεν έδωσε και στις τρεις συναντήσεις ο κ. Θεοχάρης (απλά ...... θα το δούμε). Πώς εξασφαλίζεται το εργασιακό μας μέλλον όταν δεν μας αποκαλύπτουν το οργανόγραμμα που ετοιμάζουν;

 

Ποσοτικοί στόχοι: Σύμφωνα με την απόφαση ορισμού των κριτηρίων αξιολόγησης (ΦΕΚ Β΄532/13), καθοριστικό στοιχείο αποτελούν οι ποσοτικοί στόχοι που τίθενται συνολικά από το Υπουργείο και επιμερίζονται «προς τα κάτω» φτάνοντας έως τον «ατομικό στόχο». Ακόμη, από 1/1/2013 η Βεβαίωση συνδέεται με την Είσπραξη έτσι π.χ. οι “οριστικές βεβαιώσεις χωρίς συμβιβασμό ή προσφυγή” θα θεωρούνται «Ανεπίδεκτες Είσπραξης» και δεν θα μετρούν στους στόχους…

Συνεπώς ο «ελεγκτής» θα είναι αυστηρός για να βεβαιώσει φόρους και να πιάσει το στόχο (με κίνδυνο να έχει χαμηλό ποσοστό συμβιβασμών) ή θα είναι «ευέλικτος» ώστε να εξασφαλίσει το συμβιβασμό και να μην πάει χαμένη η δουλειά του, με κίνδυνο είτε να μην πιάσει το στόχο, είτε να κατηγορηθεί για «συνδιαλλαγή» και να πάρει την άγουσα για διαθεσιμότητα έως απόλυση; Φαύλος κύκλος……

 

Οι ελεγκτές θα παίρνουν «κάτι παραπάνω» στο μισθό τους: Η «υπερβάλλουσα διαφορά» στους μισθούς μας έχει διατηρηθεί ΕΩΣ το 2016 λόγω αναστολής του Κινήτρου Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων του αρ.19 ν.4024/11. Ακόμη όμως και αυτό προβλέπεται σε ποσοστό 15% επί του βασικού μισθού (δηλαδή max 150€ καθαρά) ΜΕ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 90% ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ (συνολικά ή ανά υπηρεσία δεν είναι ξεκάθαρο). ΑΥΤΑ ΙΣΧΥΟΥΝ, τα υπόλοιπα είναι έντεχνες διαρροές που θολώνουν τα νερά. Στη χθεσινή επιστολή του ο ΓΓΔΕ ξεκάθαρα δηλώνει ότι «δεν υπάρχει σκέψη για μισθολογική διαφοροποίηση». Θυμίζουμε ότι στην ΔΕΣΒ 1036234 ΕΞ 27.2.2013 (κριτήρια επίτευξης στόχων) έχει οριστεί ότι για τους υπαλλήλους του δικαστικού το 50% του συμβολαίου τους θα είναι η είσπραξη από παλιά ληξιπρόθεσμα (!!!!!!), ενώ για τους υπόλοιπους θα μετρούν όσα εισπράχτηκαν και όχι όσα βεβαιώθηκαν !!!
Αν υπολογίσουμε τη γενικότερη αδυναμία τεράστιων κομματιών πληθυσμού να ανταποκριθούν στις φορολογικές τους υποχρεώσεις , τι μας κάνει να πιστεύουμε ότι «ΚΑΠΟΙΟΙ …. ΑΞΙΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΘΑ ΠΙΑΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ»;;;

 

Ο κ. Θεοχάρης με την επιστολή του μας δίνει «πλεονέκτημα» να αποδεχτούμε το διαγωνισμό, πριν «προχωρήσουμε σε περαιτέρω ενίσχυση μέσω ΑΣΕΠ». Μα τη δουλειά μας δεν μας τη χάρισε κανείς….. Την αποκτήσαμε με την αξία μας!! Θα έπρεπε να είμαστε ευγνώμονες που μας δίνεται αυτή η ευκαιρία; Όταν διοριστήκαμε δώσαμε όρκο: «Ορκίζομαι να φυλάττω πίστη στην πατρίδα, υπακοή στο Σύνταγμα και τους νόμους και να εκπληρώνω τιμίως και ευσυνειδήτως τα καθήκοντά μου», όρκο τον οποίο τιμούμε και δεν ζούμε με την «επαιτεία». Δεν χρειάζεται να υπογράψουμε κανενός είδους συμβόλαιο για να κάνουμε τίμια και ευσυνείδητα τη δουλειά μας. 

 

Συνάδελφοι, η νέα διαδικασία του διαγωνισμού, μας έφερε περισσότερα διλήμματα από την προηγούμενη του 2011 που απέτυχε παταγωδώς, μετά τις αντιδράσεις των εργαζομένων στις Δ.Ο.Υ.

Τα αρνητικά του διαγωνισμού οδηγούν μια μεγάλη μερίδα, ίσως και τη μεγάλη πλειοψηφία ικανών υπαλλήλων, τόσο αυτών που αξιολογήθηκαν με τον πιο αντικειμενικό τρόπο και διορίστηκαν στο Υπουργείο μας μέσω ΑΣΕΠ, όσο και άλλων, να μην κάνουν αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία, με αποτέλεσμα το Υπουργείο να στερηθεί ενός άκρως υγιούς, αξιόλογου και εργατικού κομματιού από το δυναμικό του.

Όλα όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω θεωρούμε πως δεν αποτελούν στείρα άρνηση αλλά ταυτόχρονα προτάσεις για τα ζητήματα που πρέπει να επανεξετασθούν από όλους τους εμπλεκόμενους, κυρίως τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου μας, αν φυσικά υπάρχει η διάθεση για την πραγματική και ουσιαστική βελτίωση της αποδοτικότητας του φοροελεγκτικού μηχανισμού.

Την επόμενη βδομάδα που θα συνεχιστεί ο διάλογος της Ομοσπονδίας με την πολιτική ηγεσία, ας μην κάνουμε αιτήσεις. Είναι το μόνο διαπραγματευτικό μας χαρτί.

Ας ελπίσουμε με την πίεση που θα ασκηθεί να τροποποιηθούν οι όροι της προκήρυξης προς το καλύτερο και ας έχουμε στο μυαλό μας ότι Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΤΟΜΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΙΠΟΤΑ.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΦΟΡΙΑΚΟΙ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ