Εκτύπωση

Επιστολή-Καταγγελία μελών του Τ.Ε.Α.-ΥΠ.ΟΙΚ. προς την Εθνική Αναλογιστική Αρχή

Η παρακάτω επιστολή/καταγγελία απεστάλη από ενενήντα ένα (91) μέλη του Τ.Ε.Α.-ΥΠ.ΟΙΚ. προς την Εθνική Αναλογιστική Αρχή και με κοινοποίηση στο Υπουργείο Εργασίας, σχετικά με τις πρόσφατες εκλογές στο Τ.Ε.Α.-ΥΠ.ΟΙΚ. :

 

Μέλη του ΤΕΑ ΥΠΟΙΚ

Προς: Εθνική Αναλογιστική Αρχή

Σταδίου 29, Αθήνα, ΤΚ 10559

Τηλ:   210 3314100

Fax:   210 3314300

email:  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΚΟΙΝ: Υπουργείο Εργασίας.

Αξιότιμοι κύριοι,

Αιτία για την σύνταξη της παρούσας επιστολής αποτέλεσε ο πρόσφατος τρόπος διεξαγωγής των εκλογών του ΤΕΑ ΥΠΟΙΚ, στις 27 και 28 Απριλίου 2018, στην Αθήνα. Απευθυνόμαστε σε εσάς ως νόμιμη Εποπτική Αρχή για θέματα νομιμότητας των πράξεων του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΕΑ ΥΠΟΙΚ (άρθρο 9 του ν. 3029/2002) προκειμένου να καταγγείλουμε την όλη διαδικασία ως μέλη του Ταμείου και προσδοκώντας από εσάς να προβείτε στις νόμιμες ενέργειες.

Σύμφωνα με το άρθρ. 6 παρ.7 & 8 του καταστατικού του Ταμείου ( ΦΕΚ Β’ 3662, 11-11-2016) η Διοίκηση όφειλε να ενημερώσει όλα τα μέλη για τη διενέργεια των εκλογών προβαίνοντας σε ανάλογη ανάρτηση στην επίσημη ιστοσελίδα του ταμείου (κάτι που συνέβη στις 12-04-2018) και επιπροσθέτως όφειλε να αποστείλει προσωπικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα μέλη του. Εντούτοις, η Διοίκηση του Ταμείου περιορίστηκε στο να ενημερώσει τα μέλη για την κατάθεση υποψηφιοτήτων (προθεσμία υποβολής 19-04-2018) και κατ’ επέκταση για τη διεξαγωγή των εν λόγω εκλογών μέσω ανάρτησής της στην επίσημη ιστοσελίδα του ταμείου στις 12-04-2018. Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου απέστειλε μόνο σε περιορισμένο αριθμό μελών, στις 15-04-2018, παραβιάζοντας με αυτό τον τρόπο τόσο την αρχή της ίσης μεταχείρισης των ασφαλισμένων όσο και την αρχή της διαφάνειας, σύμφωνα με τον Κανονισμό Δεοντολογίας και Καλών Πρακτικών (ΦΕΚ αρ.Φ. 178, Τεύχος Β’, Φ.51010/ οικ.1983/15, άρθρο 4 των Γενικών Αρχών).

Με έκπληξη διαπιστώσαμε επιπροσθέτως πως στην πλειοψηφία τους οι σε όλη την Επικράτεια, δεν έλαβαν σχετική ενημέρωση, μιας και η συντριπτική πλειοψηφία των εγγεγραμμένων μελών του Ταμείου είναι ταυτόχρονα μέλη των Συλλόγων αυτών.

Αντίθετα, όλα τα μέλη του Ταμείου καθώς και οι Πρωτοβάθμιοι Σύλλογοι Εφοριακών έως τώρα λάμβαναν, και συνεχίζουν να λαμβάνουν, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από το ΤΕΑ ΥΠΟΙΚ για κάθε θέμα που αφορούσε την επαναλειτουργία του, διαδικασίες εγγραφής, παροχές κ.λ.π.

Επιπλέον, η Διοίκηση του Ταμείου και η αρμόδια Εφορευτική Επιτροπή καταστρατήγησε τα δικαιώματα των μελών του Ταμείου (άρ. 6 παρ.1 - περί ίσων δικαιωμάτων όλων των μελών) όχι μόνο ως προς την ενημέρωση αλλά και ως προς την δυνατότητα συμμετοχής στην εκλογική διαδικασία καθώς στέρησε ουσιαστικά το δικαίωμα του να ψηφίσουν τα μέλη του ταμείου που διαμένουν στην περιφέρεια μέσω αλληλογραφίας όπως θα μπορούσε να πράξει. Ενώ το καταστατικό του Ταμείου, στο άρ. 8 προβλέπει ότι «Οι εκλογές διενεργούνται την ίδια ημέρα στην έδρα κάθε νομού από την Εφορευτική Επιτροπή κάθε Περιφέρειας» εντούτοις, κάτι τέτοιο δεν έγινε πράξη αφού οι εκλογές διεξήχθηκαν αποκλειστικά στην Αθήνα και έτσι αποκλείστηκαν τεχνηέντως τα εγγεγραμμένα μέλη από τη λοιπή Ελλάδα. Σ΄ αυτό το σημείο βέβαια τονίζουμε ότι η άνιση μεταχείριση των μελών της περιφέρειας δεν περιορίζεται μόνο στο εκλογικό δικαίωμα αλλά κυρίως στην χορήγηση ελαχίστων παροχών, σε σχέση με τα μέλη που ζουν στην πρωτεύουσα, παρότι οι συνδρομές είναι ενιαίες για όλους.

Ακόμη, ο χρόνος που δόθηκε για την υποβολή υποψηφιοτήτων ήταν εξαιρετικά περιορισμένος, αφού το Διοικητικό Συμβούλιου του Ταμείου, σε συνεδρίασή του στις 12/04/2018, όρισε ως καταληκτική προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων την 19/04/2018, μόλις δηλαδή μία εβδομάδα μετά ενώ όρισε την ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών στις 27 και 28 Απριλίου 2018, δηλαδή μόλις δύο εβδομάδες μετά την λήψη της απόφασης, με συνέπεια όλες οι διαδικασίες να γίνουν με αστραπιαία ταχύτητα και προφανώς χωρίς να μπορεί να ενημερωθεί το σύνολο ή έστω η πλειοψηφία των εγγεγραμμένων μελών. Από όσο γνωρίζουμε ακόμη και σε εκλογές σωματείων προβλέπεται εύλογο χρονικό διάστημα διεξαγωγής των εκλογών τους, οι οποίες απέχουν τουλάχιστον 20 ημέρες από την ημέρα που αυτές αποφασιστούν.

Αντίστοιχα ερωτήματα (επισυνάπτονται στο τέλος της παρούσας) κατατέθηκαν προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου από συνδικαλιστική παράταξη της Π.Ο.Ε. Δ.Ο.Υ. αλλά απαντήσεις δεν δόθηκαν.

Είναι χαρακτηριστικό πως στο Ηράκλειο Κρήτης, το μοναδικό εγγεγραμμένο μέλος που είχε λάβει γνώση για τις εκλογές ήταν υποψήφιος σ΄ αυτές και ανακοίνωσε στους συναδέλφους, μέλη του Ταμείου, την διεξαγωγή των εκλογών στις 24/4/18, πέντε ημέρες μετά την καταληκτική ημερομηνία υποψηφιοτήτων, ήτοι την 19/04/2018.

Παρότι το καταστατικό, στο άρθρο 6, προβλέπει ότι είναι ευθύνη της Κεντρικής Εφορευτικής του τρόπου που θα διεξαχθούν οι εκλογές, αυτό δεν σημαίνει, σε οποιαδήποτε περίπτωση, ότι αυτές θα πρέπει να γίνουν χωρίς τις βασικές αρχές της ίσης μεταχείρισης των ασφαλισμένων και της διαφάνειας όπως αυτές περιγράφονται στον Κανονισμό Δεοντολογίας και Καλών πρακτικών (ΦΕΚ Αρ. Φ. 178, Τεύχος Β, Φ.51010/οικ. 1983/15, άρθρο 4 των Γενικών Αρχών).

Απόρροια όλων των ανωτέρω είναι ο περιορισμένος αριθμός ψηφισάντων, αφού στις εκλογές του Ταμείου ψήφισαν μόνο 505 από τα 4688 εγγεγραμμένα κύρια μέλη, ήτοι ποσοστό 10,77% κάτι που παραβαίνει κάθε έννοια αναλογικότητας και από την άλλη εγείρει εύλογα ερωτήματα.

Ευελπιστούμε πως ως αρμόδια Εποπτική Αρχή θα προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες αναφορικά στα όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω.

ΤΑ ΜΕΛΗ