Αθήνα 10.2.2025
Αρ. Πρωτ.:2587
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΤΟΥ 29ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΗΣ ΠΟΕ-ΔΟΥ ΤΗΣ 18ης.12.2024
ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
1. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΑΔΕ
Επαναβεβαιώνουμε τη θέση της Ομοσπονδίας μας για την κατάργηση της ΑΑΔΕ και την επανένωση των Υπηρεσιών μας υπό το Υπουργείο Οικονομικών.
Επιδιώκουμε κάθε δυνατή συνέργεια για την ανάληψη πολιτικών πρωτοβουλιών με στόχο τον περιορισμό των υπερεξουσιών με τις οποίες έχει προικοδοτηθεί ο εκάστοτε Διοικητής της ΑΑΔΕ. Δεν θα επιτρέψουμε την μετατροπή του ανέλεγκτου σε ανεξέλεγκτο.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα
2. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΑΔΕ
Μετά από 8 χρόνια λειτουργίας της ΑΑΔΕ, έχει καταστεί πλέον σαφές ότι το αφήγημα που συνόδευσε τη σύστασή της έχει καταρρεύσει με κρότο. Η διαφάνεια, η αξιοκρατία, η καταπολέμηση της διαφθοράς, το χτύπημα της φοροδιαφυγής, η ανεξαρτησία από εξωτερικούς παράγοντες, η άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών κλπ, είναι στοιχεία που ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα της ΑΑΔΕ. Τόσο οι εργαζόμενοι στις φορολογικές υπηρεσίες, όσο και η κοινωνία στο σύνολό της το έχει πλέον διαπιστώσει και για την ακρίβεια το βιώνει καθημερινά.
Το γεγονός αυτό καθιστά την απόφαση – αίτημα του προηγούμενου (28ου) συνεδρίου της Ομοσπονδίας μας για κατάργηση της ΑΑΔΕ και επιστροφή των φορολογικών υπηρεσιών υπό την ευθύνη του Υπουργείου Οικονομικών, ως περισσότερο από ποτέ επίκαιρη και καλεί τόσο τα νέα συνδικαλιστικά όργανα της Ομοσπονδίας όσο και τους Συλλόγους των Πρωτοβάθμιων Σωματίων να αναλάβουν κάθε δυνατή πρωτοβουλία προς την κατεύθυνση αυτή.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα
3. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Ν. 5162/2024
Το συνέδριο της ΠΟΕ-ΔΟΥ εκφράζει την απόλυτη αντίθεση του στις αλλαγές που προβλέπονται για την ΑΑΔΕ στο νόμο 5162/2024. Με τις αλλαγές αυτές:
1. Το Συμβούλιο Διοίκησης αποκτά και επίσημα πλέον διακοσμητικό χαρακτήρα καθώς θα παρέχει απλή και όχι “σύμφωνη” γνώμη για κάποια ζητήματα λειτουργίας της ΑΑΔΕ, γεγονός που αφαιρεί και τον υποτιθέμενο ρόλο εξισορρόπησης της απόλυτης εξουσίας του Διοικητή.
2. Δημιουργούνται τρεις θέσεις υποδιοικητών των οποίων οι αρμοδιότητες και η σχέση τους με τις επιμέρους υπηρεσίες της ΑΑΔΕ είναι στην απόλυτη ευχέρεια του Διοικητή. Ο Διοικητής θα μπορεί να τους διώχνει οποιαδήποτε στιγμή καθώς προβλέπεται στο άρθρο 69 ότι ο υποδιοικητής παύεται “σε περίπτωση συστηματικής μη τήρησης των κατευθύνσεων που χαράσσει ο Διοικητής”. Αυτοί οι πλήρως ελεγχόμενοι υποδιοικητές θα προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα, δημιουργούνται δηλαδή “υπεργενικές” διευθύνσεις με ιδιώτες επικεφαλής. Απόλυτα αντίθετους μας βρίσκει και η πρόβλεψη του άρθρου 73 ότι “σε διαδικασίες επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων που λειτουργούν σε επίπεδο γενικής διεύθυνσης ή αυτοτελούς διεύθυνσης, επιτρέπεται να συμμετέχουν υποψήφιοι που δεν υπηρετούν στην Αρχή ή σε άλλον φορέα Γενικής Κυβέρνησης.” Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι για τους προϊστάμενους οργανικών μονάδων ο Διοικητής ορίζει ακόμη και τα κριτήρια και τις διαδικασίες επιλογής τους κατά παρέκκλιση κάθε διαδικασίας του Δημοσίου. Η είσοδος ιδιωτών στην διοίκηση μονάδων και υπηρεσιών της ΑΑΔΕ μας βρίσκει απόλυτα αντίθετους και στο αμέσως επόμενο διάστημα θα κάνουμε όποια ενέργεια χρειάζεται για να αποτραπεί.
3. Δίνεται η δυνατότητα παράτασης της θητείας του σημερινού Διοικητή για μια ακόμη θητεία, ενώ συμπληρώνει ήδη 8 χρόνια θητείας. Είναι τουλάχιστον παράδοξο το γεγονός ότι με τον ίδιο νόμο προβλέπεται ότι οι προϊστάμενοι της ΑΑΔΕ μπορεί να έχουν το πολύ μέχρι δύο 3ετείς θητείες. Είμαστε αντίθετοι με την παράταση αυτή, που σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες προβλέψεις του νόμου παγιώνει μια απόλυτα ανεξέλεγκτη, αυταρχική διοίκηση στην ΑΑΔΕ.
Ο αλλαγές αυτές στον δημόσιο φορέα που ασχολείται με την είσπραξη δημοσίων εσόδων, διαβρώνουν το δημόσιο χαρακτήρα της ΑΑΔΕ που εκτός των άλλων χειρίζεται από τη φύση της ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των πολιτών.
Για όλους αυτούς τους λόγους, η ΠΟΕ- ΔΟΥ θα κάνει κάθε ενέργεια για να μην εφαρμοστεί ο νόμος αυτός, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες σε κινηματικό και νομικό επίπεδο, επιδιώκοντας τη συνεργασία και με τις υπόλοιπες Ομοσπονδίες του ΥΠΟΙΚ.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα
4. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ
Η υποστελέχωση που μαστίζει τις υπηρεσίες μας έχει αναδειχθεί σε κυρίαρχο πρόβλημα κατά τα τελευταία χρόνια. Ο κατά κεφαλήν όγκος δουλειάς αυξάνεται συνεχώς, με αποτέλεσμα την εξουθένωση των Συναδέλφων και τη μειωμένη ποιότητα παροχής υπηρεσιών προς τους φορολογούμενους.
Απαιτούμε:
Την κάλυψη του συνόλου των κενών οργανικών στις Υπηρεσίες μας από τις υφιστάμενες δεξαμενές επιτυχόντων - επιλαχόντων του ΑΣΕΠ
Προκήρυξη νέου διαγωνισμού για τις υπολειπόμενες κενές οργανικές θέσεις μετά και την εξάντληση των πινάκων επιτυχόντων - επιλαχόντων της 1Γ/2022 και 2Γ/2022
Επίσπευση των διαδικασιών πρόσληψης του ανωτέρω προσωπικού
Ενίσχυση των οργανικών θέσεων των Υπηρεσιών μας, όπου απαιτείται (ενδεικτικά ΚΕΦΟΔΕ), με άμεση πρόσληψη 2.000 εφοριακών υπαλλήλων σε ΑΑΔΕ, Κτηματικές Υπηρεσίες και ΣΔΟΕ μέσω ΑΣΕΠ.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα
5. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΔΟΕ
Την ώρα που το οικονομικό έγκλημα διογκώνεται καθημερινά και τα κρούσματα διαφθοράς πληθαίνουν, η κυβέρνηση διατηρεί σε συνεχή υποβάθμιση, που άρχισε το 2013, ίσως τον πιο γνωστό ελεγκτικό μηχανισμό. Το ΣΔΟΕ αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμά της υποκρισίας του επιτελικού κράτους.
Η πολιτική ηγεσία αναφορικά με το ΣΔΟΕ πιάνει το νήμα από εκεί που το άφησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, οι οποίες, τηρώντας κατά γράμμα τις μνημονιακές δεσμεύσεις προχώρησαν αρχικά στη σύσταση της ΑΑΔΕ με τις γνωστές σε όλους μας συνέπειες και αφαίρεσαν από το ΣΔΟΕ τις αρμοδιότητες του φορολογικού και τελωνειακού ελέγχου. Εν συνεχεία τον Ιούλιο του 2019 κατάργησε την τότε Ειδική Γραμματεία του ΣΔΟΕ και “κάνοντας τη νύχτα μέρα” πανηγύριζε υποστηρίζοντας ότι το ΣΔΟΕ ενισχύεται και “αποκομματικοποιείται”. Ποια είναι όμως τα αποτελέσματα από τότε μέχρι σήμερα;
- Πέντε χρόνια μετά η θέση του Γενικού Διευθυντή καλύπτεται με αναπλήρωση χωρίς να ολοκληρωθεί ποτέ η διαδικασία τοποθέτησης του επικεφαλής της Υπηρεσίας
- Το οργανόγραμμα του Υπουργείου έχει να επικαιροποιηθεί από το 2017, όπως και οι κρίσεις προϊσταμένων!
- Οι υπάλληλοι που στελεχώνουν την υπηρεσία δεν έχουν πρόσβαση σε εξειδικευμένα προγράμματα επιμόρφωσης όπως αυτά που διεξάγει η ΦΟ.Τ.Α. καθώς και σε πλατφόρμες δεδομένων ιδιοκτησίας του Υπουργείου Οικονομικών. Επιπλέον, ανακοινώθηκε από το Υπουργείο η άρον-άρον η μετακόμιση του ΣΔΟΕ Αττικής χωρίς κανένα σχεδιασμό και καμία πρόβλεψη για τις ιδιαιτερότητες της Υπηρεσίας όπως για παράδειγμα τα κατασχεμένα προϊόντα και ναρκωτικά.
Η πορεία απαξίωσης συμπληρώνεται από την επικείμενη μετακόμιση της υπηρεσίας σε νέο κτίριο, μακριά από το κέντρο της Αθήνας, με δύσκολη πρόσβαση. Σε χώρο μάλιστα που φαίνεται ότι δεν μπορεί να καλύψει όχι μόνο τις οργανικές θέσεις, αλλά και αυτές των υπηρετούντων. Στην ίδια λογική κινείται και το σχέδιο δημιουργίας της νέας υπηρεσίας “ΔΕΟΣ” που δήθεν θα λύσει το ζήτημα της φοροδιαφυγής.
- Ενώ έχει ξεκάθαρο ελεγκτικό ρόλο η κυβέρνηση εμμονικά αρνείται οποιαδήποτε συζήτηση για την παροχή ελεγκτικού επιδόματος
- Τα έργα αναβάθμισης των πληροφοριακών συστημάτων που αφορούν το οικονομικό έγκλημα ύψους εκατομμυρίων ευρώ -όπως το νέο TAXIS- δεν προβλέπουν πρόσβαση για τους ελεγκτές του ΣΔΟΕ και τη στιγμή που η κυβέρνηση βαυκαλίζεται για τη χρήση του AI στη δημόσια διοίκηση, η διαπίστωση των παραβάσεων έχει μείνει στην εποχή του καρμπόν!
Απαιτούμε:
- Άμεση συνάντηση με τον υπουργό
- Να αναστραφεί πλήρως η πορεία υποβάθμισης του ΣΔΟΕ
- Ουσιαστική ενίσχυση του ΣΔΟΕ σε προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή
- Άμεση χορήγηση πρόσθετης αμοιβής στους υπαλλήλους του ΣΔΟΕ
-Επιστροφή φορολογικών αντικειμένων στο ΣΔΟΕ και πρόσβαση στα φορολογικά συστήματα της ΑΑΔΕ
- Παραμονή του ΣΔΟΕ Αττικής στο υφιστάμενο κτίριο ή, όταν αυτό δεν είναι αποδεδειγμένα εφικτό, μεταστέγασή του σε κτίριο που να καλύπτει πλήρως όλες τις οργανικές θέσεις, συστεγαζόμενο με όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες που συνεργάζεται.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα
6. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ
Τα αντικείμενα και το έργο των Κτηματικών Υπηρεσιών αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο κάθε χρόνο. Ο νέος νόμος του αιγιαλού, η πλήρης εξέλιξη του κτηματολογίου και ο νόμος εξαγοράς των κατεχομένων ακινήτων του Δημοσίου, έχουν φέρει στα όρια των αντοχών τους, τους εργαζόμενους στις Κτηματικές Υπηρεσίες, οι οποίες εξακολουθούν να έχουν τεράστια λειτουργικά προβλήματα με ελλείψεις προσωπικού, υποδομών και ασαφές νομικό καθεστώς.
Η κυβέρνηση αγνοεί και αδιαφορεί επιδεικτικά για τα προβλήματα και αντί να ενισχύσει τις υπηρεσίες με μόνιμο προσωπικό, να εκπαιδεύσει επαρκώς τους εργαζόμενους και να δώσει σαφείς οδηγίες και κατευθύνσεις για το έργο τους, εξασφάλισε έξι εκατομμύρια ευρώ ετησίως για ιδιωτικές τεχνικές και νομικές εταιρίες μέσω ΤΑΙΠΕΔ, για την διεκπεραίωση του έργου των Κτηματικών Υπηρεσιών. Εμπλέκει ευθέως ιδιωτικές εταιρίες στη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας υπονομεύοντας το δημόσιο χαρακτήρα και το μέλλον των υπηρεσιών μας, με προφανή τον κίνδυνο της επισφαλούς προστασίας και της απώλειας των ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων του Δημοσίου. Την ίδια στιγμή αποκαλύπτεται σε συνάντηση με το Σύλλογο Αχαΐας-Ηλείας-Κεφαλληνίας-Ζακύνθου η πρόθεση του νέου Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας να αναθέσει τη διενέργεια αυτοψιών και τη σύνταξη τοπογραφικών σε ιδιώτες μηχανικούς, τοπογράφους, αρχιτέκτονες κλπ σε συνεργασία με το ΤΕΕ, αντί να προσληφθούν ΤΩΡΑ μηχανικοί σε όσες Κτηματικές δεν διαθέτουν.
Το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη μια επιθετική διαδικασία παράδοσης της δημόσιας γης σε ιδιωτικά συμφέροντα, με την έκδοση απανωτών χαριστικών νόμων, εγκυκλίων και διαταγών με τις οποίες μεταξύ άλλων, εξαιρούνται οι ιδιώτες από τον καθορισμό παλαιού αιγιαλού εάν διαθέτουν συμβολαιογραφική πράξη προγενέστερη του καθορισμού ακόμα και εάν ο τίτλος ιδιοκτησίας προκύπτει με χρησικτησία του, ενώ παράλληλα έχει ζητηθεί η ανάκληση και το πάγωμα όλων των αγωγών του Ελληνικού Δημοσίου για τα καταπατημένα Δημόσια Κτήματα. Το Εθνικό Κτηματολόγιο από προσπάθεια ανάδειξης της κρυμμένης περιουσίας του Δημοσίου, κινδυνεύει να γίνει η ταφόπλακα των ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων του Δημοσίου.
Η δημιουργία του Υπερταμείου με το Ν. 4389/16 και το άρθρο 196 με το οποίο η Κυριότητα όλων των ακινήτων του Δημοσίου πέρασε στην θυγατρική της εταιρεία ΕΤ.Α.Δ. ΑΕ, ως ενέχυρο στα χέρια των δανειστών (Ε.Ε., Δ.Ν.Τ.) για την εξυπηρέτηση του χρέους, έδειξε στην πράξη ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει κανέναν ουσιαστικό έλεγχο διαχείρισης των ακινήτων. Δεν μπορεί να ασκήσει κοινωνική πολιτική για να λύσει το στεγαστικό πρόβλημα και να ανακουφίσει φτωχά νοικοκυριά, δεν μπορεί να στηρίξει μικρομεσαίους αγρότες και επαγγελματίες, αφού αστικά και αγροτικά ακίνητα δεν του ανήκουν. Αγωνιζόμαστε για την ανάδειξη και προστασία της Δημόσιας Περιουσίας, την αξιοποίησή της προς όφελος του κόσμου της εργασίας και του κοινωνικού συνόλου, με σεβασμό στο περιβάλλον και όχι για τη ληστρική εκμετάλλευση των επιχειρηματικών συμφερόντων και του ιδιωτικού οφέλους.
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ
- Την κατάργηση του Υπερταμείου Δημόσιας Περιουσίας, την επαναφορά της κυριότητας όλων των περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου από την ΕΤΑΔ στο Υπουργείο Οικονομικών.
- Την κατάργηση της ΑΑΔΕ, την ενοποίηση του κλάδου. Ζητάμε μέχρι τότε να δοθεί η δυνατότητα για μετακίνηση - μετάθεση συναδέλφων από και προς την ΑΑΔΕ, το ΣΔΟΕ και τις Κτηματικές Υπηρεσίες, χωρίς τη διαδικασία της κινητικότητας.
- την ενοποίηση του κλάδου και σε μισθολογικό επίπεδο, παλεύοντας για την κατάκτηση του σχεδίου εργασιακών και ασφαλιστικών ρυθμίσεων των τριών Ομοσπονδιών. Ζητάμε μέχρι τότε να δίνεται άμεσα η προσωπική διαφορά στους νεοεισερχόμενους συναδέλφους με έμπρακτη αναγνώριση του κατεξοχήν ελεγκτικού ρόλου των Κτηματικών υπηρεσιών και βελτίωση των οικονομικών μας απολαβών μέσα από το σχέδιο εργασιακών και ασφαλιστικών ρυθμίσεων των τριών Ομοσπονδιών.
- Να γίνει αναδιοργάνωση των οργανικών θέσεων στη βάση των πραγματικών μεγεθυμένων αναγκών όλων των Κτηματικών Υπηρεσιών και να στελεχωθούν πλήρως με εξειδικευμένους υπαλλήλους (Τοπογράφους μηχανικούς, νομικούς, εφοριακούς κλπ) με νέες προσλήψεις. Τα έξι εκατομμύρια που πολύ εύκολα εξασφαλίστηκαν για τις ιδιωτικές εταιρίες μέσω ΤΑΙΠΕΔ, να δοθούν για νέες προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού.
- Είμαστε αντίθετοι στα επιχειρούμενα σχέδια δημιουργίας μεγάλων κεντρικών Περιφερειακών Δ/νσεων με επέκταση της χωρικής αρμοδιότητας τους σε όμορους νομούς, όπως το σχέδιο που παρουσιάστηκε στις αρχές του 2024. Στόχος του δεν είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών αλλά η κάλυψη των τεράστιων ελλείψεων σε προσωπικό, με εσωτερική αναδιοργάνωση αρμοδιοτήτων και αναγκαστικές μετακινήσεις εργαζομένων σε άλλους νομούς. Να σταματήσουν οι αυθαίρετες επεκτάσεις αρμοδιοτήτων υπηρεσιών σε άλλους όμορους νομούς, όπως της Θεσ/νίκης, Πειραιά και Αχαΐας.
- Εκσυγχρονισμός, απλοποίηση και κωδικοποίηση της νομοθεσίας στην κατεύθυνση της προστασίας της Δημόσιας Περιουσίας και όχι για διευκολύνσεις στις αυθαίρετες καταπατήσεις επιχειρηματικών ομίλων και για τη χαριστική παράδοση της δημόσιας γης σε ιδιωτικά συμφέροντα.
- Εξοπλισμό όλων των Κτηματικών με μηχανολογικό και τεχνολογικό εξοπλισμό, προμήθεια υπηρεσιακών αυτοκινήτων, κονδύλια για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των υπηρεσιών.
- Ουσιαστική νομική κατοχύρωση από διώξεις στα πλαίσια άσκησης των καθηκόντων μας.
Η πρόταση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία
7. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ Δ.Ο.Υ. ΧΑΛΚΙΔΑΣ
Οι εργαζόμενοι των Δ.Ο.Υ. Βοιωτίας-Εύβοιας μετά την ολοκλήρωση των οργανωτικών αλλαγών που οδήγησαν στον πρωτοφανή κατακερματισμό και υποβάθμιση της μεγαλύτερης Δ.Ο.Υ. της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, και ενόψει του Συνεδρίου της Π.Ο.Ε.- Δ.Ο.Υ. δηλώνουμε τα παρακάτω :
1. Τα φαινόμενα διαφθοράς στη Δ.Ο.Υ. Χαλκίδας είναι απόλυτα καταδικαστέα από τους υπαλλήλους της Δ.Ο.Υ. και ζητάμε τόσο από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς της Α.Α.Δ.Ε., όσο και από την ελληνική δικαιοσύνη να διερευνήσουν σε βάθος την υπόθεση και να αποδώσουν δικαιοσύνη. Άλλωστε, όσοι από εμάς κλήθηκαν να καταθέσουν ή και να δώσουν επίσημα στοιχεία για την υπόθεση, το έκαναν με προθυμία, συνέπεια και απόλυτο αίσθημα ευθύνης. Θυμίζουμε όμως σε όλους ότι το τεκμήριο της αθωότητας αποτελεί ένα από τους πυλώνες του Δικαίου και στοιχειώδες δικαίωμα κάθε ανθρώπου. Στην περίπτωση μας, η Κυβέρνηση και η Διοίκηση της ΑΑΔΕ με την οργανωμένη βοήθεια πολλών μέσων μαζικής ενημέρωσης όχι μόνο καταπάτησαν αυτό το δικαίωμα αλλά χρησιμοποίησαν την αντιδημοκρατική πρακτική της συλλογικής ευθύνης, στοχοποιώντας το σύνολο των εργαζόμενων στη Δ.Ο.Υ. Χαλκίδας, τιμωρώντας τους στην πράξη με την κατάργηση αντικειμένων, την υποβάθμιση της Υπηρεσίας και τον κατακερματισμό των λειτουργιών της ΔΟΥ. Άλλωστε η εις βάρος της ΔΟΥ Χαλκίδας και των εργαζόμενων της, διακριτή αντιμετώπιση, είναι προφανές ότι εξυπηρετούσε τους σχεδιασμούς και τις επικοινωνιακές ανάγκες της πολιτικής ηγεσίας και της Διοίκησης της ΑΑΔΕ. Τιμωρούν τον λαό ολόκληρης της Εύβοιας και συλλήβδην τους εργαζόμενους της Δ.Ο.Υ. Χαλκίδας για να αποποιηθούν τις ευθύνες τους για τις συνέπειες του τρόπου επιλογής προσώπων σε θέσεις ευθύνης της ΑΑΔΕ.
2. Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην Δ.Ο.Υ. Χαλκίδας με την εφαρμογή των αποφάσεων της Διοίκησης είναι δυσλειτουργική διοικητικά, κρατά τους εργαζόμενους σε κατάσταση συνεχούς εργασιακής ανασφάλειας και ομηρίας, ταλαιπωρεί και δημιουργεί σύγχυση σε πολίτες, επιχειρήσεις και συνεργαζόμενους δημόσιους λειτουργούς, παράγει αχρείαστα διοικητικά κόστη (ενδεικτικά ακόμη και η πρωτοκόλληση εγγράφων πηγαινοέρχεται στην Αθήνα, ενώ συχνές είναι οι μετακινήσεις υπαλλήλων και φορολογουμένων στις αρμόδιες πλέον υπηρεσίες της Αττικής). Η εξυπηρέτηση των φορ/νων της Εύβοιας για ζητήματα Εσόδων - Δικαστικού αποτελεί μαραθώνιο (τόσο χρονικά-όσο και από άποψη αρμοδιότητας : ποια υ/δνση-ποιο τμήμα ΚΕΒΕΙΣ-ποιος υπάλληλος έχει χρεωθεί την κάθε υπόθεση κλπ), όπως επίσης και οι επιστροφές φόρων κατόπιν ελέγχου (αφού άλλος κάνει τον έλεγχο: 3ο ΕΛΚΕ - άλλος εκτελεί την επιστροφή: ΚΕΒΕΙΣ & άλλος πρέπει να ενημερώσει για τυχόν τακτοποίηση φορ/κών εκκρεμοτήτων: Δ.Ο.Υ. Χαλκίδας). Ενώ και οι εσωτερικές δυσλειτουργίες του υβριδικού οργανωτικού μοντέλου της Δ.Ο.Υ. Χαλκίδας (ειδικά των τμημάτων Ελέγχου και Δικαστικού-Εσόδων που εδρεύουν στη Δ.Ο.Υ. αλλά εξυπηρετούν κεντρικοποιημένες υπηρεσίες ΚΕΒΕΙΣ-3ο ΕΛΚΕ), αποτελούν μόνιμο βραχνά για υπαλλήλους και συναλλασσόμενους. Το μοντέλο αυτό φορολογικής διοίκησης δεν μπορεί & δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αποτελέσει υπόδειγμα για όλες τις περιφερειακές Δ.Ο.Υ. καθώς θα τις οδηγήσει σε δυσλειτουργία, απαξίωση και οριστικό κλείσιμο, με όλες τις αρνητικές συνέπειες για εργαζόμενους και φορολογούμενους.
3. Δεν θα επιτρέψουμε την διάλυση των περιφερειακών Δ.Ο.Υ. μέσω της κεντρικοποίησής τους, η οποία προοιωνίζει με βεβαιότητα την ιδιωτικοποίηση των Φορολογικών Υπηρεσιών, κάτι που ήταν διαχρονικά διακηρυγμένος στόχος από την ίδρυση της ημιαυτόνομης κάποτε Γ.Γ.Δ.Ε. . Ζητάμε να παρθούν άμεσα πίσω οι οργανωτικές αλλαγές και να λειτουργήσει και πάλι η Δ.Ο.Υ. Χαλκίδας όπως όλες οι περιφερειακές Δ.Ο.Υ. Α΄ Τάξης, με όλα τα τμήματα και όλα τα φορολογικά αντικείμενα. Να σταματήσει τώρα η διακριτή αρνητική μεταχείριση. Αν επιθυμεί η Διοίκηση να συνεχίσει τις οργανωτικές της αλλαγές, αυτό να γίνει ομοιόμορφα για όλες τις Δ.Ο.Υ. της περιφέρειας μετά από ανοιχτό, δημόσιο διάλογο με την οργανωμένη έκφραση των εργαζόμενων, την ΠΟΕ-ΔΟΥ.
4. Καλούμε το Συνέδριο της Ομοσπονδίας μας να εκδώσει ψήφισμα με βάση τα παραπάνω, ειδικά για τη Δ.Ο.Υ. Χαλκίδας, στηρίζοντας μας, το οποίο θα αποσταλεί στη Διοίκηση και την πολιτική ηγεσία.
5. Καλούμε ταυτόχρονα την κοινωνία και τους μαζικούς φορείς της Εύβοιας να συνταχθούν στον αγώνα για τη επαναφορά της Δ.Ο.Υ. Χαλκίδας με πλήρεις φορολογικές αρμοδιότητες για την εξυπηρέτηση του πολίτη της Ευβοίας στον τόπο συμφερόντων τους.
Η πρόταση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
8. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε.
Κατά την διάρκεια των προηγούμενων μηνών και πριν την υλοποίηση του ΚΕΦΟΔΕ Αττικής, είχαμε επανειλημμένως και τεκμηριωμένα εκφράσει την άποψη ότι, η λειτουργία της νεοσύστατης Υπηρεσίας πραγματοποιείται σε λάθος τόπο και σε λάθος χρόνο, θεωρώντας ότι υπάρχουν τεράστια ζητήματα που θα έπρεπε πρώτα να διευθετηθούν πριν την εφαρμογή του μεγαλεπήβολου σχεδίου της Διοίκησης της ΑΑΔΕ. Υποστηρίζαμε επίσης ότι, τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν θα είναι τεράστια, περιγράφοντας μάλιστα ορισμένα από αυτά. Έχοντας πλέον διανύσει σχεδόν 6 μήνες λειτουργίας του ΚΕΦΟΔΕ Αττικής, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι επιβεβαιωνόμαστε με τον χειρότερο τρόπο.
Δεν είναι μόνο τα δεκάδες χιλιάδες αιτήματα που συσσωρεύτηκαν προοδευτικά από τους πρώτους κιόλας μήνες λειτουργίας.
Δεν είναι μόνο η απίστευτη ταλαιπωρία που έχουν υποστεί οι φορολογούμενοι που συναλλάσσονται με την Υπηρεσία, με τα γεγονότα να έχουν δει επανειλημμένως το φως της δημοσιότητας.
Δεν είναι μόνο οι σπασμωδικές κινήσεις της Διοίκησης για να σώσει την κατάσταση, που την μία εβδομάδα αποφάσιζε την μεταφορά αρμοδιοτήτων στις ΥΦΕ της Αττικής, την επόμενη δρομολογούσε αιτήματα προς τις ΔΟΥ της Περιφέρειας, την μεθεπόμενη επέστρεφε τις αρμοδιότητες από τις ΥΦΕ στο ΚΕΦΟΔΕ, την επομένη δρομολογούσε τα αιτήματα στις Υπηρεσίες της Αττικής κ.ο.κ.
Δεν είναι ακόμη και η μετάθεση δημιουργίας του ΚΕΦΟΔΕ Θεσσαλονίκης κατά επτά μήνες, γεγονός που αποτελεί επί της ουσίας έμμεση παραδοχή αποτυχίας του εγχειρήματος της Αθήνας.
Τελευταία προστίθεται σε όλα τα παραπάνω και μία νέα πρακτική. Τον Αύγουστο που μας πέρασε, αποσπάστηκαν από τις ΥΦΕ της Αθήνας, χωρίς προηγούμενη αίτησή τους, 20 συνάδελφοι (ένας από κάθε ΥΦΕ) στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής για τέσσερις μήνες, με την επίκληση των Υπηρεσιακών αναγκών. Την προηγούμενη εβδομάδα, αποσπάστηκαν Συνάδελφοι από την Αττική και την Περιφέρεια στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής έως 31/01/2025 (χωρίς φυσική μετακίνηση βέβαια και με εργασία από τις κατά τόπους Υπηρεσίες τους) με την επίκληση και πάλι των Υπηρεσιακών αναγκών.
Από την πλευρά μας, λέμε ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ. Σε λίγο καιρό, έτσι όπως εξελίσσεται η διαδικασία, το σύνολο του προσωπικού των φορολογικών Υπηρεσιών θα απασχολείται στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής και πάλι η δουλειά δεν θα βγαίνει. Ήρθε η ώρα για τη Διοίκηση της ΑΑΔΕ να αναγνωρίσει την πλήρη αποτυχία του εγχειρήματος και της οργανωτικής δομής που το συνοδεύει.
Επισημάνουμε το προφανές: Όλες οι Υπηρεσίες έχουν κάνει τον προγραμματισμό τους έως το τέλος του χρόνου προκειμένου να ανταποκριθούν στις προθεσμίες που τίθενται και να διαχειριστούν τον αυξημένο όγκο δουλειάς που πάντα παρουσιάζεται πριν το κλείσιμο κάθε έτους. Δεν μπορεί η Διοίκηση να διαταράσσει τη λειτουργία τόσων Υπηρεσιών προκειμένου να καλύψει τις αστοχίες του ΚΕΦΟΔΕ Αττικής.
Τέλος, και οι ίδιοι οι Συνάδελφοι έχουν κάνει τον προγραμματισμό τους, προκειμένου να ολοκληρώσουν τις υποθέσεις που τους αφορούν και να πάρουν λίγες μέρες άδεια για να περάσουν τις γιορτές με τις οικογένειές τους. Ας γίνει ξεκάθαρο προς όλους τους αποδέκτες ότι, δεν θα επιτρέψουμε για οποιονδήποτε λόγο και για κανένα αποσπασμένο Συνάδελφο την αναστολή της άδειας που δικαιούται, προκειμένου να καλύψουν τις αυξημένες Υπηρεσιακές ανάγκες του ΚΕΦΟΔΕ που η ίδια η διοίκηση της Υπηρεσίας δημιούργησε.
Η πρόταση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
9. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ
Η εργασιακή καθημερινότητα στην ΑΑΔΕ χαρακτηρίζεται από την εκτός ορίων εντατικοποίηση της εργασίας, την κατάχρηση του Διευθυντικού δικαιώματος και την κατάργηση ουσιαστικά του ωραρίου και του 5νθημέρου. Σημείο αναφοράς πλέον για τη χρέωση εργασιών σε κάθε υπάλληλο δεν είναι οι προβλεπόμενες ημερησίως διαθέσιμες ώρες εργασίας, αλλά ο αριθμός των αιτημάτων προς κάθε υπηρεσία, τα οποία κατανέμονταν στους ελάχιστους εργαζόμενους, μεταφέροντας σε αυτούς και την ευθύνη απάντησής τους. Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να θεωρηθεί ως κανονικότητα. Με απόφαση του συνεδρίου μας, τα νέα συνδικαλιστικά όργανα θα αναλάβουν κάθε δυνατή πρωτοβουλία υπεράσπισης του ωραρίου, καλώντας σε ανάλογες πρωτοβουλίες και όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία.
Η καταστρατήγηση του ωραρίου – με οποιοδήποτε τρόπο - δεν μπορεί και δεν θα γίνει ανεκτή και θα μας βρει το επόμενο διάστημα απέναντι.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα
10. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ
Το Συνέδριο της Ομοσπονδίας μας θεωρεί ότι η εξαίρεση των νεοεισερχόμενων συναδέλφων στην ΑΑΔΕ απ’ το καθεστώς της Προσωπικής Διαφοράς είναι απαράδεκτη και έχει ως στόχο τη δημιουργία συνθηκών εγκλωβισμού των εργαζομένων αυτών και δημιουργίας περιβάλλοντος που επιτρέπει τους εκβιασμούς και την εντατικοποίηση.
Το αίτημα για ένταξη ΌΛΩΝ των νεοεισερχόμενων συναδέλφων στην ΑΑΔΕ και τις υπηρεσίες του ΥΠΟΙΚ στο καθεστώς της προσωπικής διαφοράς ιεραρχείται ως ζήτημα προτεραιότητας για την ομοσπονδία και θα αναληφθούν πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αυτή το αμέσως επόμενο διάστημα.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα
11. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ BONUS
Την Παρασκευή 13/12, δημοσιεύθηκε η απόφαση για την βράβευση των οργανικών μονάδων της ΑΑΔΕ για το 2023. Για ακόμη μία χρονιά διαπιστώνουμε ότι, η Διοίκηση της Υπηρεσίας μας αδυνατεί να αποτυπώσει στο σύνολό του το πραγματικό έργο που παράγεται από τους Συναδέλφους μας. Πέρυσι, “απέτυχαν” να πιάσουν τους στόχους που είχαν τεθεί σχεδόν το σύνολο των ΔΟΥ της χώρας. Φέτος, πέραν των υπολοίπων μεμονωμένων αδικιών που παρατηρούνται, “αποτυγχάνει” η συντριπτική πλειοψηφία των ελεγκτών βεβαίωσης.
Μας ξεπερνά το γεγονός ότι, Υπηρεσίες όπως τα ΕΛΚΕ Αττικής και Θεσσαλονίκης, το ΚΕΦΟΜΕΠ και το ΚΕΜΕΕΠ Αττικής και Θεσσαλονίκης απουσιάζουν ολοκληρωτικά από τη λίστα με τις Υπηρεσίες που πέτυχαν τους στόχους τους και δεν αναρωτιέται κανείς για το εάν γίνεται κάτι λάθος στον προσδιορισμό της στοχοθεσίας. Ειδικά τη στιγμή που η Διοίκηση πανηγυρίζει για το υπερπλεόνασμα που επετεύχθη για το 2023, τα 1.546,1 εκατ. Ευρώ που βεβαιώθηκαν μέσα στο 2023 από τις προαναφερόμενες Υπηρεσίες, τα 134,2 εκατ. Ευρώ που εισπράχθηκαν μόνο από τις βεβαιώσει του Ν.4512/2018, είναι απορίας άξιον το πως η Διοίκηση βγάζει επί της ουσίας το σύνολο των Συναδέλφων που με τη δουλειά τους πέτυχαν αυτά τα αποτελέσματα ως “ανεπαρκείς”.
Από την πλευρά μας, απαιτούμε το προφανές:
- Αναγνώριση της δουλειάς των Συναδέλφων μας μέσω ενός συστήματος αντικειμενικής απεικόνισης του έργου που παράγεται
- Επαναπροσδιορισμό της στοχοθεσίας των Υπηρεσιών με εισαγωγή εφικτών και ρεαλιστικών στόχων
- Αύξηση του ποσού που προβλέπεται για τη βράβευση των οργανικών μονάδων, καθώς τα υπερπλεονάσματα δεν παράγονται από μόνα τους, είναι προϊόν του κόπου των Υπαλλήλων.
Αναφορικά με τις Υπηρεσίες του Υπ.Οικ, απαιτούμε την καταβολή του Bonus ετησίως, καθολικά και οριζόντια. Δεν επιτρέπουμε οι Συνάδελφοι να γίνονται έρμαιο των διαθέσεων του εκάστοτε Προϊστάμενου, Διευθυντή ή Υπουργού.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα.
12. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ
Επέκταση του καθεστώτος της τηλεργασίας πέραν των προβλέψεων της εγκυκλίου του ΥΠΕΣ, με την προϋπόθεση ότι δεν θα μπορεί να απαιτηθεί από τον υπάλληλο περισσότερο έργο από αυτό που προσφέρει με την κατ’ ιδίαν παρουσία. Η συμμετοχή στην τηλεργασία καθίσταται δικαίωμα για τον υπάλληλο και δεν μπορεί να επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια των Προϊσταμένων.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα.
13. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΣΤΟ ΣΔΟΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΤΗΜΑΤΙΚΕΣ
Ειδικό μισθολόγιο στο ΣΔΟΕ και τις Κτηματικές Υπηρεσίες και μέχρι αυτό να υλοποιηθεί να δοθεί η προσωπική διαφορά και σε όσους δεν την λαμβάνουν.
Η πρόταση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
14. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ
Οριστικό πάγωμα του συμψηφισμού της προσωπικής διαφοράς με τα μισθολογικά κλιμάκια.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα.
15. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΥΠΟΙΚ ΚΑΙ ΑΑΔΕ
Μετακίνηση των εφοριακών μεταξύ ΥΠΟΙΚ και ΑΑΔΕ με απλές διαδικασίες και όχι μέσω της δαιδαλώδους διαδικασίας της κινητικότητας.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα.
16. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΛΟΧΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ ΤΕΚΝΩΝ
Αναγνώριση της άδειας λοχείας και ανατροφής τέκνων ως πραγματικού χρόνου εργασίας.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα.
17. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΠΟΙΗΣΗ
Εξορθολογισμός της στοχοθεσίας ούτως ώστε οι στόχοι να είναι εφικτοί και επιτεύξιμοι καθώς και προτεραιοποίηση τον 1o μήνα του έτους.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα.
18. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ
Να προσμετρηθεί η προϋπηρεσία των υπαλλήλων στους προληπτικούς ελέγχους και ο χρόνος άσκησης παράλληλων καθηκόντων στα τμήματα ελέγχου και δικαστικού στις εξετάσεις των ελεγκτών.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα.
19. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΦΟ.Τ.Α.
Η ΦΟ.Τ.Α. να γίνει εκπαιδευτικό κέντρο υπό την εποπτεία του ΥΠΟΙΚ ώστε να δίνει πιστοποιημένες βεβαιώσεις και να πραγματοποιεί δια βίου εκπαίδευση όλων των υπαλλήλων της ΑΑΔΕ και του ΥΠΟΙΚ.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα.
20. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΙΑ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ
Κατά τη διάρκεια της επιλογής των Προϊσταμένων να παρίστανται, χωρίς δικαίωμα ψήφου, τα δύο αιρετά μέλη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας στις συνεντεύξεις των υποψηφίων για τη διασφάλιση της αξιοκρατίας και της διαφάνειας.
Η πρόταση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
21. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ
Άμεση τροποποίηση της κανονιστικής για την τοποθέτηση Προϊσταμένων, ώστε να δημοσιεύονται διακριτά τα μόρια ως (α) τυπικά προσόντα, (β) συνέντευξη και (γ) σύνολο. Αίτημα γνωμοδότησης από το συνεργαζόμενο δικηγορικό γραφείο για τον τρόπο υλοποίησης του ανωτέρω, ώστε να τηρούνται οι διατάξεις περί GDPR, όπως για παράδειγμα παραθέτοντας τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα.
22. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ
Επανακαθορισμός λειτουργίας των Υπηρεσιακών Συμβουλίων με δικλείδες, όπως γνωστοποίηση αριθμού πρωτοκόλλου κάθε αίτησης, ημερομηνία εξέτασης και έγγραφη ενημέρωση με αιτιολόγηση για το αποτέλεσμα.
Η πρόταση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
23. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΟΥ ΑΚΥΡΩΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΑΔΙΑΝΕΜΗΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ
Τροποποίηση όλων των διατάξεων νόμων και εγκυκλίων που ακυρώνουν τον αναδιανεμητικό χαρακτήρα του κρατικού μηχανισμού, οδηγούν στη κατασπατάληση δημοσιονομικού χώρου ή τη δέσμευση πολύτιμων ελεγκτικών πόρων. Συγκεκριμένα: (1) αρθ. 28 του ΚΦΔ, (2) ΠΟΛ.1209/2017, (3) ΠΟΛ.1006/2013 και (4) αρθ. 52 ΚΦΔ.
Η πρόταση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
24. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ
Ο κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα ανέρχεται σήμερα σε 830,00 ευρώ, σύμφωνα και με την τελευταία αναπροσαρμογή. Όμως ετησίως καταβάλλονται 14 μισθοί και άρα σε δωδεκάμηνη βάση (830*14/12) ανέρχεται σε 968 ευρώ.
Στην ΑΑΔΕ ο εισαγωγικός μισθός ενός υπαλλήλου κατηγορίας ΥΕ ανέρχεται στα 850,00 ευρώ μετά και την αναπροσαρμογή του Ν. 5045/2023 (καταβάλλεται για 12 μήνες αφού έχουν καταργηθεί ο 13ος και ο 14ος μισθός), με το ποσό αυτό να χρησιμοποιείται ως βάση υπολογισμού του μηνιαίου μισθού των υπαλλήλων όλων των κατηγοριών.
Όπως ρητά αναφέρεται στην παρ. 3 υποπαράγραφος 11, παρ. ια, άρθρο 1 του Ν. 4093/2013, «ατομικές συμβάσεις εργασίας και συλλογικές συμβάσεις εργασίας κάθε είδους δεν επιτρέπεται να ορίζουν μηνιαίες τακτικές αποδοχές ή ημερομίσθιο πλήρους απασχόλησης κατώτερο από το νομοθετικώς καθορισμένο κατώτατο μισθό και ημερομίσθιο».
Άρα προκύπτει σήμερα μια διαφορά της τάξεως των 118 ευρώ μηνιαίως, που σύμφωνα με τη νομοθεσία θα πρέπει να αποδοθεί στις αποδοχές των εργαζομένων και του Υπουργείου Οικονομικών.
Φυσικά, αυτή η αύξηση δεν μπορεί να περιοριστεί μόνο στο πρώτο κλιμάκιο αλλά οφείλει να επεκταθεί αντίστοιχα και στα υψηλότερα μισθολογικά κλιμάκια.
Ζητάμε αύξηση όλων των αμοιβών των ΠΘΕ τουλάχιστον μία βαθμίδα ώστε να καλύπτει τη σωρευτική αύξηση του πληθωρισμού από την ημερομηνία θέσπισής τους μέχρι σήμερα. Καθιέρωση ειδικής αμοιβής προληπτικού ελέγχου, ελέγχου καταγγελιών και διασταυρωτικών ελέγχων και καταβολή εξόδων κίνησης για όλους τους υπαλλήλους της ΑΑΔΕ. Αύξηση του ποσού του μπόνους που καταβάλλεται με βάση το άρθρο 18 του ιδρυτικού νόμου της ΑΑΔΕ στο ύψος του μπόνους που έχει δοθεί στο Υπουργείο Οικονομικών. Κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης 2% του άρ. 38 του Ν. 3986/2011 και ανάλογη μείωση ασφαλιστική εισφορών όπως στον ιδιωτικό τομέα, με ισόποσο αύξηση των καθαρών αποδοχών. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.
Η πρόταση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
25. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ
Το Ταμείο Αλληλοβοήθειας της ΠΟΕ-ΔΟΥ συστάθηκε και άρχισε να λειτουργεί το 1996.
Ο σκοπός και η λογική του στηρίζεται στην αλληλοβοήθεια και δεν έχει καμία σχέση με τις λογικές ιδιωτικών ασφαλιστικών φορέων και σε καμία περίπτωση δεν είναι ανταποδοτικού χαρακτήρα.
Με αυτό το χαρακτηριστικό έχει καταγραφεί στην συνείδηση των συναδέλφων, οι οποίοι το εμπιστεύονται και απευθύνονται σ’ αυτό, για μικρή αλλά σημαντική για αυτούς οικονομική βοήθεια, όπως έχει αναφερθεί στο Διοικητικό Απολογισμό που ψηφίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ στη Διοικούσα Επιτροπή που έχετε στα χέρια σας .
Απαραίτητη προϋπόθεση για την βιωσιμότητα του Ταμείου το οποίο λόγω συνταξιοδοτήσεων μειώνονται οι μηνιαίες εισφορές του και δεν καλύπτονται από τις νέες εγγραφές οι οποίες είναι πολύ λιγότερες .
ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ :
1) Αύξηση της μηνιαίας εισφοράς στα 7,00 ευρώ από τα 4,47 ευρώ για μια τριετία χωρίς καμία μεταβολή στις παροχές.
2) Να συνεχιστεί η προσπάθεια ενημέρωσης όλων των συναδέλφων με στόχο να γραφτούν μέλη του, όλοι οι νέοι συνάδελφοι.
3) Να υλοποιηθεί επιτέλους η ΟΜΟΦΩΝΗ απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής και του προηγούμενου Συνεδρίου όπως στο Διεκδικητικό Πλαίσιο της ΠΟΕ-ΔΟΥ αιτηθεί σταθερή χρηματοδότηση από την ΑΑΔΕ και το Υπουργείο Οικονομικών για το Τ.Α ΠΟΕ-ΔΟΥ.
Η πρόταση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
26. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ Π.Ο.Ε. – Δ.Ο.Υ.
Το Συνέδριο της Ομοσπονδίας δεσμεύει το Γενικό Συμβούλιο σε διάστημα έξι (6) μηνών και μετά από συνεννόηση και διαβούλευση με τους Συλλόγους – Μέλη όλης της χώρας να εισηγηθεί πρόταση για το θέμα της παρακράτησης, του ύψους και του τρόπου απόδοσης των εισφορών των Συλλόγων προς την Ομοσπονδία.
Η πρόταση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
27. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΙΔΡΥΣΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ.
Ίδρυση απεργιακού ταμείου που να ενσωματωθεί και στο καταστατικό της Π.Ο.Ε. – Δ.Ο.Υ. στο επόμενο Καταστατικό Συνέδριο.
Η πρόταση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
28. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ.
Μέχρι τα μέσα του 2026 να διεξαχθεί έκτακτο Καταστατικό Συνέδριο.
Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα.
ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΤΣΟΥΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΕΡΛΕΡΕΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ