Προς τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. 

Κοινοποίηση: Συμβούλιο Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε. 

Αθήνα, 30/01/2025

ΘΕΜΑ: Κατάθεση απόψεων αναφορικά με διάφορα θέματα που αφορούν στη λειτουργία της Α.Α.Δ.Ε. 

Κύριε Διοικητά, 

Στις 23/12/2024 με το διαδικτυακό σας κάλεσμα, αποστείλατε ευχές στους εργαζόμενους της Α.Α.Δ.Ε. και εκφράσατε την επιθυμία να μας ακούσετε όλους «ένας προς έναν». Με αφορμή τη δημόσια αυτή πρόσκληση, θα θέλαμε να σας καταθέσουμε τα παρακάτω:

  1. Η ανατροφοδότηση των προηγούμενων υποσχέσεων

Θέλουμε να σας ενημερώσουμε, αν ήδη δεν το γνωρίζετε, ότι οι εργαζόμενοι της Α.Α.Δ.Ε. είναι πλήρως απογοητευμένοι από την έως τώρα πορεία σας στην ηγεσία της Α.Α.Δ.Ε. και είναι δύσπιστοι στις εξαγγελίες σας για το μέλλον των Υπηρεσιών.

 Ήταν 7 χρόνια πριν, κατά το έτος 2017, στην εισαγωγή/προοίμιο του αναθεωρημένου τότε Στρατηγικού Σχεδίου της Α.Α.Δ.Ε. όπου εσείς, προκειμένου να έχετε συμμάχους τους εργαζόμενους, τους χαρακτηρίσατε ως «κεφάλαιο της Α.Α.Δ.Ε.» και σε γραπτή επιστολή σας με παρόμοιο περιεχόμενο στις 03/01/2018, υποσχεθήκατε να γυρίσετε σελίδα στις παθογένειες του παρελθόντος, θέτοντας στην νεοσυσταθείσα τότε Α.Α.Δ.Ε. τις βάσεις για την επιδίωξη επαγγελματικής κουλτούρας, την αξιοποίηση του προσωπικού με βάση τις ικανότητές του, την προσφορά ίσων ευκαιριών, την δίκαιη αξιολόγηση του προσωπικού κ.λπ.

Δύο θητείες μετά, ως επικεφαλής της Α.Α.Δ.Ε. αυτό που διαπιστώνεται είναι ότι, στο διάστημα αυτό, έχει οικοδομηθεί ένας γραφειοκρατικός, δύσκαμπτος και αναχρονιστικός μηχανισμός, πλήρως αποκομμένος από τις ανάγκες των εργαζομένων, εξουσιαζόμενος από κομματικά συμφέροντα και χωρίς διαφανείς διαδικασίες στον τρόπο μισθολογικής και εργασιακής εξέλιξης των στελεχών του. 

 

  1. Το Διοικητικό Μοντέλο Ολικής Ποιότητας της Α.Α.Δ.Ε. και οι επιπτώσεις του

Στα χρόνια που διοικείτε την Α.Α.Δ.Ε., λαμβάνετε οργανωτικές και διοικητικές αποφάσεις χωρίς καμία προσπάθεια συνεννόησης με τους άμεσα ενδιαφερόμενους, δηλαδή τους εργαζόμενους κάτι που δημιουργεί την αίσθηση ότι δεν ενδιαφέρεστε  για τις επιπτώσεις των αποφάσεών σας στη βάση της Α.Α.Δ.Ε..

Πρόσφατο και χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της μάλλον πρόχειρης αναδιοργάνωσης της Α.Α.Δ.Ε. με την κεντρικοποίηση υπηρεσιών όπως το ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. Αττικής, που προκάλεσε χάος στην εξυπηρέτηση των πολιτών. Για να καλυφθούν οι λανθασμένοι σχεδιασμοί και η δραματική υποστελέχωση των κεντρικών υπηρεσιών κλήθηκαν οι Δ.Ο.Υ. της περιφέρειας να «βγάλουν το φίδι από την τρύπα» μέσω της επαναδρομολόγησης των αιτημάτων και της κατάργησης της χωρικής αρμοδιότητας. 

Εκ του αποτελέσματος προκύπτει ότι με ευθύνη σας δεν υφίσταται δίαυλος επικοινωνίας με την βάση ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που γραπτές προτάσεις στελεχών της Α.Α.Δ.Ε. για την βελτίωση του οργανισμού δεν εισακούονται. 

Αντίθετα με την Α.Α.Δ.Ε., οργανισμοί του ιδιωτικού τομέα μεγάλου μεγέθους και αναγνωρισιμότητας, όπως για παράδειγμα η αυτοκινητοβιομηχανία της Toyota, αντιλαμβάνονται ότι «η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας για να είναι επιτυχής πρέπει να βασίζεται στο ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης ή του οργανισμού, στην επικοινωνία, την ομαδικότητα, την ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων, και στη παροχή των κινήτρων» (Evans et al., 2008). Άραγε μπορεί κάποιος στην Α.Α.Δ.Ε. να μας παρουσιάσει έστω και ένα παράδειγμα ενεργούς συμμετοχής των εργαζομένων; 

  1. Οι ευθύνες της Διοίκησης ως προς τις επιλογές προσώπων σε καίριες θέσεις ευθύνης και η λειτουργία της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων

Με βάση τα όσα αποκαλύφθηκαν πρόσφατα για τα κυκλώματα διαφθοράς, θα περιμέναμε από την πλευρά σας έστω μια διάθεση αυτοκριτικής, δεδομένου ότι  είστε ο επικεφαλής του Οργανισμού και αν μη τι άλλο έχετε σημαντική ευθύνη για την επιλογή των κορυφαίων στελεχών των Υπηρεσιών μας. 

Αντί αυτού διαπιστώσαμε ότι τα κυκλώματα αυτά εργαλειοποιήθηκαν από εσάς και εν τέλει καταβάλατε προσπάθεια ώστε υπαίτιοι να εμφανισθούν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.

Όπως υποστηρίζετε στο διάγγελμά σας, έχετε δώσει εντολή για διενέργεια χιλιάδων επανελέγχων από την Υπηρεσία Εσωτερικών Ελέγχων (Δ.ΕΣ.ΥΠ.). Ως εκ τούτου, θα θέλαμε να μας απαντήσετε δημόσια, αφού δηλώνετε αμείλικτος σε τέτοια φαινόμενα, ποιο είναι το αποτέλεσμα των ελέγχων των καταγγελιών που πραγματοποίησε η Δ.ΕΣ.ΥΠ.. 

Παρεμπιπτόντως, ως προς τη λειτουργία της Δ.ΕΣ.ΥΠ., αυτήν θα πρέπει να αναθεωρηθεί συνολικά, καθώς πολλοί, πλέον, υποστηρίζουν πως η Υπηρεσία αυτή ασχολείται κυρίως με τον έλεγχο ανωνύμων καταγγελιών που στοχοποιούν απλούς εργαζόμενους ενώ δεν έχει να επιδείξει κάποια σοβαρή επιτυχία σε θέματα αποκάλυψης μεγάλων υποθέσεων διαφθοράς και μάλιστα οι όποιες αποκαλύψεις γίνονται μόνο από τη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας. Προφανώς η ευθύνη για αυτά δεν καταλογίζεται στους εργαζόμενους της Δ.ΕΣ.ΥΠ.  αλλά στην εσφαλμένη στόχευση των υποθέσεων και στην ανεπαρκή στελέχωσή της.

 

  1. Η κεντρικοποίηση ως εργαλείο άσκησης εξουσίας

Οι εργαζόμενοι αντιλαμβάνονται ότι γύρω από εσάς έχει οικοδομηθεί μία γραφειοκρατία του κέντρου, όπου τα θεσμικά όργανα δεν λειτουργούν και οι κανόνες διαφάνειας δεν εφαρμόζονται, με σοβαρά προβλήματα συντονισμού των δράσεων και διαχείρισης του προσωπικού. 

Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την άνιση μεταχείριση των εργαζόμενων, την καταχρηστική συμπεριφορά προϊσταμένων, που γίνονται «βασιλικότεροι του βασιλέως» υποστηρίζοντας με ζήλο κάθε άνωθεν εντολή, και τον εναγκαλισμό της διοίκησης με φορείς κομματικής εξουσίας έχουν προκαλέσει τεράστια ανασφάλεια στο προσωπικό της Α.Α.Δ.Ε., στο «κεφάλαιο» όπως το χαρακτηρίζετε ο ίδιος,  ένα «κεφάλαιο» που αναζητεί διεξόδους διαφυγής από την Α.Α.Δ.Ε. αφού δυστυχώς διαπιστώνει καθημερινά ότι όχι απλά παραμένει αναξιοποίητο αλλά αντίθετα, βάλλεται από κάθε πλευρά.

Για όλα αυτά τα ζητήματα (κατάχρηση διευθυντικού δικαιώματος, απειλές αρνητικής αξιολόγησης από τους Προϊστάμενους, αστοχίες και παραλείψεις που δημιουργήθηκαν από την σύσταση του ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. Αττικής) γίνεται αναφορά σε πρόσφατη ομόφωνη ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων στις Δ.Ο.Υ. Νομού Αττικής και Κυκλάδων. 

 

  1. Τα προβλήματα της «αξιολόγησης» και  της λειτουργίας των διαφόρων συμβουλίων 

α) Αξιολόγηση

Είναι πλέον φανερό σε όλους, ότι η διαδικασία της αξιολόγησης, με τον τρόπο που εφαρμόζεται, όχι μόνο δεν εκπληρώνει τον σκοπό της, που είναι η βελτίωση της εργασίας μας, αλλά έχει καταλήξει να είναι ένας μηχανισμός εξουσίας και χειραγώγησης των αξιολογούμενων.

Πέραν του ότι χαρακτηρίζεται από την έλλειψη δικλείδων ασφαλείας και διαφάνειας, κατά την εφαρμογή της, δεν τηρούνται ούτε αυτοί οι κανόνες που προβλέπονται στα πρώτα οχτώ άρθρα της Κανονιστικής της. Συγκεκριμένα, το μοντέλο στοχοθεσίας που εφαρμόζει η Α.Α.Δ.Ε., απέχει έτη φωτός από την μέθοδο S.M.A.R.T. της κανονιστικής διαταγής, τα όργανα που προβλέπεται να συνεδριάζουν δεν έχουν συγκροτηθεί ποτέ, δεν υφίστανται πρακτικά, έντυπα προόδου, συνελεύσεις τμημάτων και μονάδων και πλήθος άλλων προβλέψεων έχουν μείνει στα χαρτιά. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι δεν υπάρχει κανένας αξιόπιστος μηχανισμός ελέγχου των παραπάνω ή των ενστάσεων.

Επιπλέον, δίνεται η εξουσία στον εκάστοτε προϊστάμενο- αξιολογητή, εξυπηρετώντας συχνά έναν κομματικό μηχανισμό, με την υποκειμενική του κρίση να καθορίζει την υπηρεσιακή και μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων ή και να εξουδετερώνει τον ανταγωνισμό για τις θέσεις ευθύνης, χωρίς τη δυνατότητα υποβολής ένστασης από τον αξιολογούμενο, κατά παράβαση του συνταγματικού δικαιώματος της έννομης προστασίας.

Ακόμη και ο σχεδιασμός της αξιολόγησης,  με βάση ένα ποσοτικό μοντέλο μέτρησης της απόδοσης, οδηγεί σε στρεβλώσεις στον ίδιο τον Οργανισμό καθώς οι προϊστάμενοι επικεντρώνονται στο πώς θα πετύχουν τους, πολλές φορές,  μη ρεαλιστικούς στόχους για  να εξασφαλίσουν μία καλή βαθμολογία που θα τους επιτρέψει να επιλεγούν ξανά σε θέση ευθύνης. Ωστόσο, κάτι τέτοιο, αφενός αποπροσανατολίζει τον οργανισμό από τον πραγματικό του στόχο, που είναι πραγματική πάταξη της υψηλής φοροδιαφυγής και είσπραξη των δημοσίων εσόδων και αφετέρου δημιουργεί υποχωρήσεις σε βάρος της "ποιότητας" και της ομαδικής εργασίας.  

 

β) Τα Υπηρεσιακά και Γνωμοδοτικά Συμβούλια

Η συγκρότηση και η λειτουργία των επιτροπών λειτουργούν με τρόπο οφθαλμοφανώς αναξιοκρατικό. Τα συμβούλια επιλογής προϊσταμένων οποιουδήποτε επιπέδου καταλήγουν να είναι απλώς γνωμοδοτικά, μη δεσμευτικά δηλαδή για την τελική απόφαση του Διοικητή, επιτρέποντας την παράκαμψη της βαθμολογικής κατάταξης με την διατύπωση της «ειδικής αιτιολογίας» ή με τη γνωστή διαδικασία της συνέντευξης, με την οποία οι μη αρεστοί υποψήφιοι λαμβάνουν βαθμολογία κάτω από τη βάση και έτσι αποκλείονται από τις διεκδικούμενες θέσεις ευθύνης. 

Δεν είναι τυχαία, μάλιστα, η έντονη αντίδραση της Ένωσης Αποφοίτων της Ε.Σ.Σ.Δ.Α. που κατακεραύνωνε την ηγεσία της Α.Α.Δ.Ε. για την εργαλειοποίηση της διαδικασίας της προφορικής συνέντευξης και της «ειδικής αιτιολογίας» ως μέσο για την δημιουργία ενός αναξιοκρατικού και κομματικά εξαρτημένου οργανισμού (1/4-3-2024 επιστολή διαμαρτυρίας ΕΝΑΠ ΕΣΣΔΑ).

Σύμφωνα με την σχετική νομολογία, για την περίπτωση της προφορικής συνέντευξης είναι απαραίτητη η ύπαρξη αναλυτικών πρακτικών από τα οποία να προκύπτει η αιτιολογημένη αξιολόγηση των απαντήσεων του υποψηφίου εκ μέρους κάθε μέλους του οργάνου επιλογής σε σχέση με τα νόμιμα κριτήρια (ΣτΕ Ολομ. 711/2017, 3052/2009, 4835/2014). Η αξιολόγηση των προσόντων που άπτονται τόσο της προσωπικότητας όσο και διοικητικών ικανοτήτων του υποψηφίου δεν επιτρέπεται να γίνεται με μυστική ψηφοφορία, χωρίς πρακτικό και προσήκουσα αιτιολογία αλλά από όργανο κατάλληλα συγκροτημένο και με διαδικασία που εξασφαλίζει τη διαφάνεια και τον δικαστικό έλεγχο (ΣτΕ 711/2017 σκέψη 14η, ΣτΕ 1016/2010 επταμ. και ΣτΕ 1445/2017).

Επιπλέον, η διαδικασία της προφορικής συνέντευξης στην οποία δεν τηρούνται πρακτικά αλλά βοηθητικές σημειώσεις, οι οποίες καταστρέφονται μόλις καθαρογραφούν, δεν διασφαλίζει την ακεραιότητα και τη διαφάνεια της διαδικασίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό πολλών προσοντούχων συναδέλφων, οι οποίοι νιώθουν αδικημένοι και ταπεινωμένοι από το έλλειμμα αξιοκρατίας, δικαιοσύνης και ισονομίας.

Οι προκλητικότατες, χαριστικές, κομματικές τοποθετήσεις των προϊσταμένων κάθε βαθμίδας δημιουργούν τέτοιου βαθμού εξαρτήσεις που αφενός εξυπηρετούν την ευνοιοκρατία εντός των υπηρεσιών μας αφετέρου υποσκάπτουν την εύρυθμη λειτουργία τους.

Ο μηχανισμός κομματικών εξυπηρετήσεων οδηγεί σε στρεβλώσεις και ακόμα και στο ίδιο το συνδικαλιστικό κίνημα όταν προϊστάμενοι που συμμετέχουν σε συνδικαλιστικές εκλογές χρησιμοποιούν την θέση τους ως μοχλό πίεσης ή για την παροχή ανταλλαγμάτων παραβιάζοντας την ελεύθερη έκφραση των συναδέλφων (Σχετ. η ανακοίνωση της ΔΗΣΣΥΕ για τις εκλογές στον Σύλλογο Εφοριακών Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Χαλκιδικής). 

Έτσι. μία μειοψηφία, χειραγωγεί την πλειοψηφία του συνδικαλιστικού κινήματος, ενάντια στις αρχές της Δημοκρατίας, του Συντάγματος και της ελευθερίας συνδικαλιστικής έκφρασης και, μάλιστα, με τις ευλογίες του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.. 

 

  1.  Η «αριστεία» που αναφέρεται στο Στρατηγικό Σχέδιο της Α.Α.Δ.Ε. 2025-2029 

Ουδείς εργαζόμενος πλέον πιστεύει ότι υπάρχει η ελάχιστη ανεξαρτησία στο εσωτερικό της Α.Α.Δ.Ε. ούτε ότι οι επιλογές για τις θέσεις των Προϊσταμένων γίνονται αντικειμενικά και αμερόληπτα. Επίσης, ουδείς πιστεύει ότι οι κομματικά τοποθετημένοι προϊστάμενοι έχουν αντικειμενική και δίκαιη συμπεριφορά απέναντι σε εργαζομένους αλλά και φορολογούμενους.

Δύο παραδείγματα τοποθέτησης προϊσταμένων, κατόπιν προσωπικής επιλογής σας, είδαν το τελευταίο έτος τα φώτα της δημοσιότητας,  με αφορμή την αποκάλυψη κυκλωμάτων εκβιασμού στην Κέρκυρα και στην Χαλκίδα.  Τα παραδείγματα αυτά αποτελούν μόνο την κορυφή του παγόβουνου, αφού υπάρχουν πάρα πολλές καταγγελίες για επιλογές στις θέσεις ευθύνης που έγιναν είτε μέσω της ειδικής αιτιολογίας είτε μέσω της διαδικασίας της συνέντευξης στην οποία οι μη αρεστοί υποψήφιοι, παρότι είχαν τα περισσότερα μόρια εντούτοις, έλαβαν κάτω από τη βάση και αποκλείστηκαν από τη διαδικασία. 

 

  1. Η επίκλησή σας στο «ευ ζην» των εργαζομένων

Η επίκλησή σας στο «ευ ζην» των εργαζομένων γίνεται σε μία περίοδο που βιώνουμε την φτωχοποίηση του κλάδου, με στάσιμους μισθούς εν μέσω έντονων πληθωριστικών πιέσεων, την ίδια στιγμή που διαβάζουμε σε δημοσιεύματα για κονδύλια πολλών εκατομμυρίων για την χρηματοδότηση του Γραφείου Επικοινωνίας της Α.Α.Δ.Ε. όσο και για διατάξεις που προετοιμάζουν για μια γενναία αύξηση της αμοιβής σας. 

Παρότι σε άλλες κατηγορίες εργαζομένων έχουν γίνει σημαντικές αναπροσαρμογές στους μισθούς και παρότι το πραγματικό κατά κεφαλήν εθνικό προϊόν αυξάνεται, παρατηρούμε ότι για την Α.Α.Δ.Ε. δεν υπάρχει δημοσιονομικό περιθώριο για αυξήσεις με αποτέλεσμα υψηλά καταρτισμένοι υπάλληλοι με εργασιακή εμπειρία να αποχωρούν από τον κλάδο. Το πολυδιαφημισμένο ειδικό μισθολόγιο της Α.Α.Δ.Ε. αμείβει έναν έμπειρο ελεγκτή όσο αμείβει η αγορά εργασίας έναν σερβιτόρο ή έναν βοηθό τεχνίτη. 

Άραγε για ποιο «ευ ζην» μπορούμε να μιλήσουμε στους εργαζόμενους στο υποστελεχωμένο ΚΕ.ΜΕ.Ε.Π., μια υπηρεσία που αποτελεί την προμετωπίδα της φορολογικής αρχής για την αντιμετώπιση της υψηλής φοροδιαφυγής, όταν από το 2015 οι εργαζόμενοι σε αυτό έχουν επιβαρυνθεί πολλές χιλιάδες ευρώ για δαπάνες μετακίνησης για την διενέργεια ελέγχων εντός Αττικής, χωρίς η Διοίκηση να έχει καταφέρει έως και σήμερα να διαθέσει έναν διοικητικό υπάλληλο για να διενεργήσει τις σχετικές πιστώσεις;  Τι έχετε να αντιτάξετε στους συναδέλφους που επιβαρύνθηκαν με επιπλέον κόστη μετακίνησης για να μεταβούν στις νέες κεντρικοποιημένες δομές;

Τέλος, στην πρόσφατη συνέντευξή σας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ, στις 14-1-2025, κάνατε μνεία για υπεραπόδοση φορολογικών εσόδων ύψους 5,4 δις για το 2024, χωρίς να γίνει η παραμικρή αναφορά στο «κεφάλαιο» της Α.Α.Δ.Ε., δηλαδή στους εργαζόμενούς της. 

 

  1. Η επιμονή στην κεντρικοποίηση.

Δυστυχώς, παρά τα σοβαρά προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί στις νέες κεντρικοποιημένες υπηρεσίες εξακολουθείτε  να υπερασπίζεστε τις όχι και τόσο επιτυχημένες επιλογές σας και εξαγγέλλετε την επέκταση της κεντρικοποίησης στην Περιφέρεια. Και ενώ αρχικά υποτιμήσατε τις δυσλειτουργίες που εμφανίστηκαν, τις καθυστερήσεις και τη δυσκολία στην διεκπεραίωση των υποθέσεων, ονομάζοντας αυτές «παιδικές αρρώστιες» εν τέλει, τα προβλήματα που προέκυψαν στις υπηρεσίες αυτές παραμένουν άλυτα.

Δυστυχώς ακόμη δεν θέλετε να παραδεχτείτε τα τόσα σοβαρά προβλήματα που εμφανίστηκαν για χάρη  του «μεγαλεπήβολου σχεδίου» και μας προϊδεάζετε για την πλήρη αναδιοργάνωση της φορολογικής αρχής. Κάτι τέτοιο θεωρούμε πως θα οδηγήσει σε παράλυση τον φορολογικό μηχανισμό και σε απόλυτη σύγχυση και εργασιακή αβεβαιότητα τους εργαζόμενους.

 

Με βάση τα ανωτέρω θεωρούμε ότι οφείλετε να προχωρήσετε σε σοβαρές αλλαγές στον τρόπο διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε., με βάση τις παρακάτω κατευθύνσεις:

  • Οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν πρόσβαση και ενεργό συμμετοχή σε όλες τις διοικητικές αποφάσεις που τους αφορούν όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες του κόσμου με υψηλό βιοτικό επίπεδο.  
  • Να σταματήσει η κεντρικοποίηση των υπηρεσιών καθώς δεν λαμβάνονται υπόψη οι επιπτώσεις στην αποτελεσματική λειτουργία τους, στην ισόρροπη ανάπτυξη της περιφέρειας και στο αίσθημα ασφάλειας των εργαζόμενων.
  • Να γίνουν ριζικές αλλαγές στον τρόπο επιλογής στις θέσεις ευθύνης  προκειμένου να σταματήσει επιτέλους η εκτεταμένη αναξιοκρατία που επικρατεί σήμερα και που θυμίζει περασμένες δεκαετίες. 
  • Να θεσπιστούν άμεσα διαδικασίες ώστε οι εντολές ελέγχου να κατανέμονται με τυχαίο τρόπο στους ελεγκτές.
  • Να ληφθούν άμεσα μέτρα για την επαρκή στελέχωση των υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε.   
  • Να υπάρξουν ουσιαστικές μισθολογικές αυξήσεις στους μισθούς μας, σε ποσοστό τουλάχιστον 20% επί των σημερινών αμοιβών μας, ώστε  προσεγγίσουμε σύντομα τον μέσο όρο των μισθών των οικονομικών υπαλλήλων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat, την τελευταία 4ετία στην Ελλάδα υπήρξε 7,7% αύξηση του πραγματικού κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ελλάδα, ποσοστό τριπλάσιο της Ευρωζώνης ενώ η πραγματική αγοραστική δύναμη των μισθών διολίσθησε στην τελευταία θέση.

 

Εκ μέρους της Συνεργασίας Ανεξάρτητων Σχημάτων, Τσαγκαράκης Γεώργιος, Μέλος του Γενικού Συμβουλίου  και Γραμματέας της Εκτελεστικής Επιτροπής  της Π.Ο.Ε. Δ.Ο.Υ.

Μοιραστείτε το αν το βρήκατε ενδιαφέρον: