ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΑΡΧΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - ΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΤΗ ΡΗΤΗ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΠΑΝΤΟΣ ΝΟΜΙΜΟΥ

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΑΣ

Της  Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Π.Ο.Ε. Δ.Ο.Υ.)

όπως εκπροσωπείται νόμιμα από το Γενικό Συμβούλιο αυτής, με έδρα στην Αθήνα, οδός Λεωχάρους αριθ. 2, ΑΦΜ 090047505, ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ.

ΠΡΟΣ

Τους:

  1. Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κο Κυριάκο Πιερρακάκη, με έδρα στην Αθήνα.
  2. Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κο Νικόλαο Παπαθανάση, με έδρα στην Αθήνα.
  3. Υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, αρμόδιο για τη φορολογική πολιτική κο Γιώργο Κώτσηρα, με έδρα στην Αθήνα.
  4. Γενική Γραμματέα Φορολογικής Πολιτικής, κα Μαίρη Ψύλλα, με έδρα στην Αθήνα.
  5. Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, με έδρα στην Αθήνα.
  6. Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Λειτουργιών, με έδρα στην Αθήνα.
  7. Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας, με έδρα στην Αθήνα.

 

Στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων έχει συντελεστεί μια βίαιη υποβάθμιση των Υπηρεσιακών Μονάδων Ελέγχου και η απαξίωση, με ευθύνη του Διοικητή,  του ελεγκτικού έργου των συναδέλφων ελεγκτών λόγω:

- της ανέφικτης στοχοθεσίας, με αποτέλεσμα να μην έχει επιτύχει τον στόχο της για το τελευταίο έτος οποιαδήποτε  ελεγκτική υπηρεσία, βάσει των πρόσφατων δημοσιευμένων αποτελεσμάτων,

- της επιβολής τριών ταυτόχρονων παραγραφών, δηλαδή την προβλεπόμενη 5ετία παραγραφής με βάση τις διατάξεις του Κ.Φ.Δ., την 3ετία ως κίνητρο για την εφαρμογή My Data της Α.Α.Δ.Ε. και την 12μηνη προθεσμία ολοκλήρωσης φορολογικού ελέγχου, κατά το επαίσχυντο άρθρο 28 του ν. 5104/2024 (Κ.Φ.Δ.),

- της δραματικής υποστελέχωσης σε ποσοστό άνω του 40% σε όλα τα Ελεγκτικά Κέντρα,

- των εξαιρετικά πιεστικών συνθηκών εργασίας που διαμορφώνονται εξαιτίας όλων των ανωτέρω.

Τα παραπάνω αναφέρονται μεταξύ άλλων και στην Ανακοίνωση που εξέδωσε η Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Π.Ο.Ε. Δ.Ο.Υ.), κατόπιν ομόφωνης απόφασης, στην συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου, στις 06/02/2025.

Συγκεκριμένα, η στοχοθεσία των υποθέσεων που αναλαμβάνουν οι υπάλληλοι-ελεγκτές πανελλαδικά, είναι ανέφικτη τόσο σε ποιοτικό όσο και σε ποσοτικό επίπεδο, γεγονός που αποδεικνύεται από τα σχετικά δημοσιευμένα αποτελέσματα του τελευταίου έτους, όπου, όπως προαναφέρθηκε, καμία ελεγκτική υπηρεσία  έχει επιτύχει το προβλεπόμενο στόχο της.

Ειδικότερα, οι στόχοι οι οποίοι ορίζονται από τη Διοίκηση καταρχήν ετησίως βαίνουν σαφέστατα αυξανόμενοι  χωρίς παράλληλα να υπάρχει βελτίωση των απαραίτητων εργαλείων  ενώ δεν πραγματοποιείται καμία αποτελεσματική αξιολόγηση στην προτεραιοποίηση των υποθέσεων.

Παράλληλα, στις υποθέσεις του ελέγχου ισχύει η απαράδεκτη επιβολή τριών ταυτόχρονων παραγραφών, δηλαδή η προβλεπόμενη πενταετής παραγραφή του άρθρου 37 του Ν.5104/2024 (Κ.Φ.Δ.), η τριετής παραγραφή ως κίνητρο για την εφαρμογή του συστήματος My Data της Α.Α.Δ.Ε. και η μονοετής προθεσμία ολοκλήρωσης του φορολογικού ελέγχου, κατά το άρθρο 28 του ν. 5104/2024 (Κ.Φ.Δ.). Η τελευταία διάταξη με την οποία ο μέγιστος χρόνος ολοκλήρωσης των υποθέσεων ελέγχου είναι εντός δεκαοκτώ (18) μηνών, οδηγεί σε πολύ συντομευμένη προθεσμία παραγραφής του δικαιώματος του δημοσίου ως προς την έκδοση και επίδοση των αποτελεσμάτων ελέγχου.

Εξάλλου, οι υπάλληλοι – ελεγκτές είναι επιφορτισμένοι με μεγάλο όγκο υποθέσεων και αρμοδιοτήτων, λόγω και της ανάθεσης προτεραιοποιημένων και μη υποθέσεων, επιτόπιων και λοιπών ελέγχων, καθώς και της μεγάλης πολυπλοκότητας αυτών.

Η παραπάνω απαράδεκτη κατάσταση έχει επιδεινωθεί και με τη δραματική υποστελέχωση σε ποσοστό άνω του 40% σε όλα τα Ελεγκτικά Κέντρα, με το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της πρόσφατης κατάργησης 130 κενών οργανικών θέσεων μέσω της αναδιοργάνωσης και ενοποίησης των δύο μεγαλύτερων ελεγκτικών κέντρων της χώρας (βλ. Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. και Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.) και της δημιουργίας του νέου Κ.Ε.ΜΕ.Φ., οι οποίες αντιστοιχούν σωρευτικά σχεδόν στο 30% των κενών οργανικών θέσεων των δύο υπηρεσιών που καταργούνται.

Κατόπιν των προαναφερθέντων, αυξάνεται σημαντικά η πιθανότητα σφαλμάτων και λαθών από τους εντελλόμενους υπαλλήλους, στους οποίους δυστυχώς μετατίθενται και οι ευθύνες για μια αυθαίρετη στοχοθεσία και ένα προβληματικό μοντέλο διοίκησης. Όμως, είναι προφανές, κατόπιν του ανωτέρω διαμορφωμένου εργασιακού περιβάλλοντος  καθώς και των θεσπισμένων διατάξεων νόμου, με τις ασφυκτικές προθεσμίες, αποκλειστικά υπεύθυνος για τυχόν λάθη, παραλείψεις και την μη επίτευξη στόχων των υπαλλήλων – ελεγκτών, στα πλαίσια των ελεγκτικών τους καθηκόντων, είναι μόνο η Διοίκηση. Καμία ευθύνη δηλαδή δεν φέρουν οι υπάλληλοι – ελεγκτές και ούτε είναι κατά συνέπεια  λογικό να απαιτηθεί από αυτούς ανάλογη ευθύνη.

Επειδή για το προβληματικό εργασιακό περιβάλλον ως αναλυτικά παρουσιάστηκε ανωτέρω, σε όλες τις ελεγκτικές υπηρεσίες πανελλαδικά, εξαιτίας του οποίου δύναται να προκύψουν τυχόν ευθύνες, μοναδικός και αποκλειστικός υπεύθυνος είναι η Διοίκηση.

Επειδή, το ως άνω αίτημά μας είναι νόμιμο και δίκαιο.

Επειδή, μετά ταύτα έχουμε έννομο συμφέρον ως Επαγγελματικό Σωματείο να διασφαλίσουμε τα μέλη μας σε όλες τις ελεγκτικές υπηρεσίες της χώρας.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

και με τη ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μας από όπου και αν αυτό απορρέει

                                                        

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ εντονότατα για τις ως άνω καταχρηστικές και μη νόμιμες συμπεριφορές και

σας ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ, ότι σε περίπτωση καταλογισμού ευθυνών στους υπαλλήλους – ελεγκτές των υπηρεσιών της χώρας, στα πλαίσια της ανέφικτης στοχοθεσίας και των τεθεισών προθεσμιών των ως άνω διατάξεων νόμου και ιδίως του άρθρου 28 του ν. 5104/2024 (Κ.Φ.Δ.)., θα προβούμε σε όλες τις αναγκαίες σύμφωνα με το Νόμο εξωδικαστικές ή και δικαστικές ενέργειες ενώπιον παντός αρμοδίου Δικαστηρίου ή πάσης Αρχής, για την εν γένει διασφάλιση όλων των νόμιμων δικαιωμάτων και των συμφερόντων των μελών μας.

 gΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ