2025.07.13 - Κατάθεση απόψεων για την κατάργηση του Σ.Δ.Ο.Ε. και την απορρόφησή του από την Α.Α.Δ.Ε.
![]() |
Αθήνα, 14/07/2025Προς: Τον Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και ΟικονομικώνΚοινοποίηση: Γενικό Συμβούλιο Π.Ο.Ε. Δ.Ο.Υ. |
ΘΕΜΑ: Κατάθεση απόψεων για την κατάργηση του Σ.Δ.Ο.Ε. και την απορρόφησή του από την Α.Α.Δ.Ε.
Σε συνέχεια της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στις 9/7/2025, μεταξύ εσάς και εκπροσώπων της Π.Ο.Ε. Δ.Ο.Υ. και του Συλλόγου Αττικής και Κυκλάδων και ενόψει της επερχόμενης νέας συνάντησης στις 14/7/2025 σας γνωρίζουμε τα εξής:
Σχεδόν το σύνολο των εργαζομένων στο Υπουργείο Οικονομικών, Α.Α.Δ.Ε., Σ.Δ.Ο.Ε. και λοιπές Υπηρεσίες του, όπως και μια μεγάλη μερίδα πολιτών, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης, αισθάνονται τεράστια αγωνία για τις παραβιάσεις των αρχών του κράτους δικαίου, σύμφωνα με τα παρακάτω:
- Λεπτομέρειες
Επιστολή της Συνεργασίας Ανεξάρτητων Σχημάτων Εφοριακών προς την ΑΔΕΔΥ
Σύμφωνα με δημοσιευμένες έρευνες (βλ. Η Φοροδιαφυγή Στην Ελλάδα - Μια Έρευνα - Dianeosis) για την εκτίμηση του ύψους της φοροδιαφυγής στην Ελλάδα:
(α) από τη φοροδιαφυγή των φυσικών προσώπων τα διαφυγόντα έσοδα κυμαίνονται από 1,9% ως 4,7% του ΑΕΠ ετησίως,
(β) από τη φοροδιαφυγή στον Φ.Π.Α. εκτιμάται ότι χάνουμε το 3,5% του ΑΕΠ,
(γ) από το λαθρεμπόριο ποτών, τσιγάρων και καυσίμων, η φοροδιαφυγή ανέρχεται σε περίπου 0,5% του ΑΕΠ και
(δ) από τη φοροδιαφυγή και φοροαποφυγή των νομικών προσώπων τα διαφυγόντα έσοδα για τη χώρα υπολογίζονται γύρω στο 0,15% του ΑΕΠ.
Κατά συνέπεια, το μέγεθος της φοροδιαφυγής στην Ελλάδα μπορεί να προσδιοριστεί σε ένα ποσοστό από 6% ως 9% του ΑΕΠ, δηλαδή ανάμεσα σε 11 και 16 δισεκατομμύρια ευρώ ανά έτος.
- Λεπτομέρειες
Περισσότερα: 2025.04.04 - Επιστολή της Συνεργασίας Ανεξάρτητων Σχημάτων Εφοριακών προς την ΑΔΕΔΥ
Αθήνα, 30/01/2025
Προς:
Γενική Διευθύντρια Στρατηγικού Σχεδιασμού Α.Α.Δ.Ε. κ. Κολυβοδιάκου
Κοινοποίηση:
-
Διοικητής Α.Α.Δ.Ε.
-
Συμβούλιο Διοίκησης Α.Α.Δ.Ε.
ΘΕΜΑ: Κατάθεση απόψεων αναφορικά με τα προβλήματα επί των ελεγκτικών διαδικασιών
Κυρία Προϊσταμένη,
Με αφορμή την συνάντηση αντιπροσωπείας της Π.Ο.Ε. Δ.Ο.Υ. με εσάς, σας καταθέτουμε τα προβλήματα που θεωρούμε ότι υφίστανται αναφορικά σε θέματα ελεγκτικών διαδικασιών της Α.Α.Δ.Ε. καθώς και τις προτάσεις μας.
- Λεπτομέρειες
Περισσότερα: 2025.01.30 - Επιστολή προς Γενική Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού
Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ της ΕΙΚΟΝΑΣ του ΔΙΟΙΚΗΤΗ της Α.Α.Δ.Ε.και τα ζητήματα ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ και ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ που μετακυλίονται ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΑ στους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ των υπηρεσιών της
Με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 9 του ν.5104/2024 (Κ.Φ.Δ.) ορίζεται ότι «1. Ο Διοικητής δύναται να εκδίδει ερμηνευτικές εγκυκλίους, καθώς και οδηγίες για την εφαρμογή της φορολογικής νομοθεσίας. […] 2. Οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι είναι δεσμευτικές για τη Φορολογική Διοίκηση, έως ότου ανακληθούν ρητά ή έως ότου τροποποιηθεί η νομοθεσία την οποία ερμηνεύουν. […]». Παράλληλα, όμως, με την παράγραφο 1 του άρθρου 103 του Συντάγματος ορίζεται ότι «1. Oι δημόσιοι υπάλληλοι είναι εκτελεστές της θέλησης του Kράτους και υπηρετούν το Λαό οφείλουν πίστη στο Σύνταγμα και αφοσίωση στην Πατρίδα».Δηλαδή, οι υπάλληλοι της Α.Α.Δ.Ε. αφενός είναι εκτελεστές του νόμου και των εντολών της Διοίκησης και, αφετέρου, οφείλουν μέσα από τον κοινωνικό τους ρόλο (ως κομμάτι του μηχανισμού συγκέντρωσης των κρατικών εσόδων και αναδιανομής του εισοδήματος) να προστατεύουν τα θεμελιώδη ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα, όπως αυτά ορίζονται στο Δεύτερο Μέρος και ειδικότερα στα άρθρα 4 έως 25 του Συντάγματος.
- Λεπτομέρειες