Ενημερωτικό ΣΑΣ για το ΓΣ της 5-10-2022

Με το παρόν ενημερωτικό σημείωμα θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε τα από δικής μας οπτικής γωνίας πεπραγμένα του Γενικού Συμβουλίου, που συνεδρίασε την Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022 υβριδικά (δια ζώσης και διαδικτυακά).

Στην πρωτολογία της η πρόεδρος της Ε.Ε. απαρίθμησε τα πεπραγμένα της Ομοσπονδίας από το προηγούμενο Γ.Σ. καθώς υπάρχουν πολλές φωνές που κατηγορούν το προεδρείο για αδράνεια, μη υλοποίηση αποφάσεων και γενικά, για αδιαφορία ή ακόμα, και κάλυψη της διοίκησης. Σύμφωνα με τα λεγόμενα της πρόεδρου:

  • Στάλθηκαν στη διοίκηση της ΑΑΔΕ οι προτάσεις που διαμορφώθηκαν διαπαραταξιακά για τους προληπτικούς ελέγχους. Επειδή, μεσολάβησε το καλοκαίρι, και «δεν ήταν εύκαιρος» ο διοικητής, δεν λάβαμε απάντηση. Βέβαια, το καλοκαίρι είναι η κατ’ εξοχήν εποχή που οι ανάγκες και τα προβλήματα του προληπτικού ελέγχου γιγαντώνονται. (Εδώ, όμως, αποτελεί δικαιολογία για την αδράνεια). Ο Γενικός Διευθυντής Φορολογικής Διοίκησης δεσμεύτηκε ότι την ερχόμενη εβδομάδα θα προγραμματιστεί συνάντηση για να συζητηθούν τα εν λόγω ζητήματα. Η ΔΑΚΕ δήλωσε πρόθυμη «να παλέψουμε» για την αύξηση των εξόδων κίνησης, όχι μόνο για τα ΕΛ.ΚΕ., αλλά και για όλους τους ελεγκτές που βγαίνουν για προληπτικό. Βέβαια, συγκεκριμένες και σαφείς προτάσεις της ΣΑΣ (ΓΣ 26/5) για τα έξοδα κίνησης εκτός έδρας, αλλά και για τα εντός έδρας όπου το πρόβλημα αφορά σε μη εφαρμογή ψηφισμένου νόμου από το 2015 (με την ύπαρξη και εγκυκλίου εφαρμογής), δεν έχουν βρει ακόμα πρόσφορο έδαφος παρά άρνηση και αδιαφορία.
  • Εκδόθηκε ανακοίνωση (20/7) για τη μη δημοσιοποίηση των μορίων των υποψηφίων για τις θέσεις προϊσταμένων στα ΕΛ.ΚΕ., και για την έλλειψη διαφάνειας και αξιοκρατίας.
  • Διασφαλίστηκε η καλοκαιρινή άδεια των ελεγκτών στα νεοσυσταθέντα ΕΛ.ΚΕ. (αυτό κι αν λέγεται να παλεύεις για τα αυτονόητα… επιτυχία ή όχι, το αφήνουμε στην κρίση του αναγνώστη).
  • Εκδόθηκε ανακοίνωση - δελτίο τύπου καταδίκης της στάσης του Υπουργού Οικονομικών για το γεγονός ότι δεν δέχεται να συναντήσει τις τρείς Ομοσπονδίες για το θέμα της προσωπικής διαφοράς των συναδέλφων που δεν την λαμβάνουν.
  • Εστάλη έγγραφο στον Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κο Τσακλόγλου, αρμόδιο για θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης, ζητώντας α) την επιστροφή των κρατήσεων του ΤΕΑΔΥ και, β) την επιστροφή της εισφοράς 1% του ΤΠΔΥ που παρακρατείται από το 2011 ως έκτακτη παρακράτηση και χωρίς ανταποδοτικό χαρακτήρα (μεσοσταθμικά παρακρατήθηκαν περίπου 2.500€ για τον καθένα), λόγω της κατάργησης της εισφοράς αυτής από 01/01/2023. Εναλλακτικά, εάν δεν μας επιστραφεί, ζητούμε να υπολογιστούν στο εφάπαξ (ΤΠΔΥ). Το ζήτημα αποτελεί αντικείμενο ενασχόλησης συναδέλφου που έχει απαλλαγή των καθηκόντων του και απασχολείται στην Ομοσπονδία. Η Ομοσπονδία έστειλε εισήγηση και στην ΑΔΕΔΥ όπου ζητάει να συνηγορήσουν. Για το θέμα αυτό ζητήθηκαν στοιχεία από το Υπουργείο και η διαδικασία είναι σε εξέλιξη.
  • Εκδόθηκε ανακοίνωση στήριξης σε συνάδελφο της Κτηματικής Υπηρεσίας Πέλλας.

Όλα αυτά τα παραπάνω, λοιπόν, αποτελούν απόδειξη της αδιάλειπτης και έντονης συνδικαλιστικής δραστηριότητας της Ομοσπονδίας. Σε μια εποχή όπου:

  • Ιδρύθηκαν τα ΕΛ.ΚΕ. και ξεκίνησαν τη λειτουργία τους χωρίς ουδεμία αντίδραση. Για τη ΔΑΚΕ, σήμερα στην περιφέρεια δεν υπάρχει κάποιο ζήτημα για την απώλεια του ελέγχου και του δικαστικού ή άλλων αρμοδιοτήτων. Να θυμίσουμε τη ρήση του διοικητή ότι «θα δει πρώτα πώς θα πάει κεντρικά και στη συνέχεια θα αποφασίσει»
  • Οι Δ.Ο.Υ. Αθήνας & Θεσσαλονίκης, επί της ουσίας, μετατρέπονται σε φορολογικά ΚΕΠ. Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο ενημερωτικό, ο Διοικητής έχει δηλώσει «ειλικρινώς και ευθαρσώς» ότι «το ζητούμενο δεν είναι πόσες ΔΟΥ θα μείνουν σε λειτουργία σε Αττική και Θεσσαλονίκη, αλλά το τι ακριβώς θα κάνουν». Για αυτό το λόγο, η ΔΑΚΕ επεξεργάζεται πρόταση προς τη Διοίκηση για τα αντικείμενα που θα παραμείνουν στις ΔΟΥ μετά από την ίδρυση των ΕΛ.ΚΕ. Αυτή η σπουδή τους να προχωρήσουν σε μελέτη χωρίς συνεννόηση με τις άλλες παρατάξεις, περισσότερο δημιουργεί εικόνα εξυπηρέτησης των σχεδίων της Διοίκησης, εκτός βέβαια αν παρουσιαστεί πρωτόλειο υλικό ειδάλλως θα πρόκειται μάλλον για "έτοιμο φαγητό” που θα σερβιριστεί στο τέλος.
  • Η αδράνεια με την απάθεια και την αδιαφάνεια στην Ομοσπονδία πάνε χέρι χέρι. Τα «δελτία τύπου» μόνο Δελτία Τύπου δεν είναι καθώς δεν δημοσιεύονται πουθενά, ενώ τα πρακτικά των ΓΣ έχουν από αμνημονεύτων χρόνων να εμφανιστούν στο email μας, και ακόμα πρέπει να παλέψει σκληρά κανείς για να αποκτήσει πρόσβαση στα πρωτοκολλημένα εξερχόμενα έγγραφα της Ομοσπονδίας που επί της ουσίας αποδεικνύουν την όποια δράση της.

Όσον αφορά τα ΕΛ.ΚΕ., η πρόεδρος διαμαρτυρήθηκε ότι αδικούν την ίδια και την παράταξή της όσοι τους κατηγορούν ότι δεν έγινε καμία προσπάθεια για να σταματήσει η ίδρυσή τους, καθώς στο Γ.Σ. της 26/5 η ΔΑΚΕ κατέβασε πρόταση «να εκφραστεί η κατηγορηματική μας αντίθεση στα ΕΛ.ΚΕ.», η οποία δεν πέρασε καθώς όλοι ψήφισαν λευκό. Βέβαια, μέχρι τότε, δήλωναν ότι «τα ΕΛ.ΚΕ. προχωράνε» ενώ οι όποιες αντιρρήσεις εκφραζόταν ήταν προφορικές και χαλαρές. Η ΔΗΣΣΥΕ, η οποία εξέφραζε, εξαρχής, τη θετική της στάση για τα ΕΛΚΕ, δήλωσε δικαιωμένη για την εξέλιξη των πραγμάτων. Και οι δύο πλειοψηφούσες παρατάξεις τώρα πια τονίζουν ότι πρέπει να στηρίξουμε τους συναδέλφους και να επιστήσουμε την προσοχή μας στην επίλυση των προβλημάτων όπως, είναι η υλικοτεχνική υποδομή, η μικτή ασφάλεια υπηρεσιακών οχημάτων, η αύξηση των οδοιπορικών κ.α.). Η θέση μας για αυτό το θέμα είναι ότι οι πλειοψηφούσες παρατάξεις στήριξαν επί της ουσίας την ίδρυση των ΕΛ.ΚΕ., δίνοντας πλήρη κάλυψη στη διοίκηση της ΑΑΔΕ, και με εικονικές αντιδράσεις επέτρεψαν να προχωρήσει ανενόχλητα στους σχεδιασμούς της. Αυτό φαίνεται και από την εκ των υστέρων στάση τους, όταν χαρακτήρισαν τους εαυτούς τους πραγματιστές, που αντιλαμβάνονται τις αλλαγές και προσπαθούν να βρουν λύσεις στα προβλήματα που ανακύπτουν. (βλ. έγκαιρη προτεραιοποίηση, κτηριακά, οδοιπορικά).

Βασικό πρόβλημα με τη δημιουργία νέων κεντρικών δομών είναι ο κατακερματισμός του κλάδου (δημιουργούνται κατηγορίες υπαλλήλων που έχουν διαφορετικά αιτήματα μεταξύ τους), η συγκέντρωση των εξουσιών στα χέρια λίγων, χωρίς να διασφαλίζεται η διαφάνεια και η ισονομία, αλλά και η ραγδαία αλλαγή των εργασιακών σχέσεων που εντατικοποιούνται με τα ελαστικά ωράρια εργασίας, με την ατομική στοχοθεσία και με τις ασφυκτικές προθεσμίες. Επιπλέον, η μεροληπτική αξιολόγηση των κεντρικών και κεντρικοποιημένων δομών δημιουργεί για αυτές ευνοϊκό κλίμα το οποίο ταυτόχρονα υποβαθμίζει και δεν αντικατοπτρίζει την προσπάθεια που καταβάλλουν οι ΔΟΥ. (Ας θυμίσουμε συνδυαστικά το παράδειγμα των αναδρομικών όπου συνάδελφοι έκαναν πρωτοχρονιά μακριά από το σπίτι τους χωρίς τελικά να υπάρχει ουσία)

Πλέον, αυτό που προβάλλεται ως βασικό αίτημα, που πρέπει να τεθεί επειγόντως ενώπιον του Διοικητή, είναι η άμεση πρόσληψη προσωπικού, είτε με προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ είτε μέσω κινητικότητας. Με αυτό τον τρόπο, υποστηρίζουν, θα λυθούν τα περισσότερα από τα προβλήματα των υπηρεσιών μας. Οι προσλήψεις προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ είναι και για εμάς καλοδεχούμενες, θα πρέπει, όμως, να υπάρχουν, μέχρι να γίνουν, οι υπηρεσίες που θα στελεχώσουν, κάτι που με τη υποβάθμιση των Δ.Ο.Υ. και τη συνεχή απογύμνωση τους από αντικείμενα, μοιάζει μάλλον αβέβαιο. Τα διάφορα ανώνυμα δημοσιεύματα που διαρρέουν στον Τύπο και ανακοινώνουν ή διαφημίζουν την αναδιοργάνωση της Α.Α.Δ.Ε (με την ίδρυση νέων διευθύνσεων και τη ψηφιοποίηση των εργασιών στις Δ.Ο.Υ.) που θα έχει ως στόχο την «καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη» και τον «εκσυγχρονισμό των φορολογικών διαδικασιων» δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για αμφιβολίες. Εκτός αυτού, δημοσιεύματα δημιουργούν κλίμα κατά των υφιστάμενων δομών φτάνοντας μάλιστα σε σημείο να διαβάλλουν συναδέλφους, όπως το πρόσφατο δημοσίευμα της Καθημερινής, που περιγράφει τα δικαστικά τμήματα ως «μεγάλη πληγή που καθυστερεί τη διεκπεραίωση των υποθέσεων». Η διοίκηση της ΑΑΔΕ (Γραφείο Επικοινωνίας ΑΑΔΕ) αρνείται να πάρει θέση και να υποστηρίξει τα «στελέχη» της, με το πρόσχημα ότι «υπάρχουν πολλά τέτοια δημοσιεύματα» και «εμείς απαντάμε με τη βελτίωση των υπηρεσιών μας στους πολίτες». Εύλογα αναφέρθηκε η εκτίμηση ότι υπάρχει καθοδήγηση των δημοσιευμάτων αυτών από την ίδια την ηγεσία της ΑΑΔΕ. Αλλά και από πλευράς των συνδικαλιστικών μας οργάνων δεν υπάρχει ηχηρή αντίδραση, καθώς η ανακοίνωση –καταγγελία της ΠΟΕ- ΔΟΥ δεν στάλθηκε, όπως εύλογα θα περιμέναμε, όχι μόνο σε κάποια ΜΜΕ, αλλά έστω στην Καθημερινή, ως απάντηση στο δημοσίευμά της, αντ’ αυτού στάλθηκε... στις Δ.Ο.Υ.! Επιπλέον, ο συμψηφισμός και στην ουσία υποβιβασμός ενός δημοσιεύματος που βάλλει κατά ολόκληρου τμήματος, με άλλα δημοσιεύματα που σχετίζονται με επιθέσεις φορολογούμενων κατά συναδέλφων δεν ωφελεί, αντιθέτως αποπροσανατολίζει.

Η αξιολόγηση του έτους 2021 έχει ξεκινήσει (με την επικαιροποίηση των προσωπικών μας στοιχείων), παρόλο που ακόμα δεν έχουν μας γνωστοποιηθεί οι βαθμολογίες της αξιολόγησης του 2020 (παρά μόνο εν μέρει και για μερικά λεπτά της ώρας), ενώ και η αξιολόγηση του 2019 έχει εξαφανιστεί, καθώς δεν συνδέεται με το νέο μισθολόγιο. Εύλογα δημιουργούνται υποψίες και αναζητούνται οι λόγοι, γιατί πριν να ολοκληρωθεί και τυπικά η αξιολόγηση του 2020 και χωρίς να γνωρίζουμε τα αποτελέσματά της, καλούμαστε να μπούμε σε μία νέα αξιολόγηση. Αυτή τη φορά, οι εισηγήσεις για αποχή από τη διαδικασία έχουν σιγήσει, γενικά τα στόματα έκλεισαν, ενώ η αγωνιστικότητα των προηγούμενων χρόνων έχει πια μαραζώσει καθώς, εντέχνως η διοίκηση με την σύνδεσή της αξιολόγησης με το μισθό, κατάφερε να κάμψει τις αντιστάσεις μας και να μας υποχρεώσει να συμμετάσχουμε. Όσον αφορά δε τις αλλαγές που επήλθαν τρεις φορές στην κανονιστική για την αξιολόγηση, και για τις οποίες πανηγυρίζει η ΔΑΚΕ, άραγε πόσο ικανοποιημένους βρίσκουν τους συναδέλφους που έχουν ήδη την εμπειρία από την προηγούμενη αξιολόγηση και κατά πόσο κατάφεραν να αναστείλουν την ατομική στοχοθεσία όταν σε πολλές θέσεις εργασίας εφαρμόζεται εμμέσως με τις ατομικές αναθέσεις υποθέσεων;

Στο ζήτημα της απεργίας που έχει προκηρυχθεί για τις 9 Νοεμβρίου, ο εκπρόσωπος της ΣΑΣ προσπάθησε να αναδείξει ακόμα μια φορά τη δυσκολία συμμετοχής λόγω ανέχειας, κάτι που για όλους τους άλλους δεν αποτελεί αιτία μη συμμετοχής. Επιπλέον, η πρόταση για εναλλακτικές κινητοποιήσεις, είτε πέρα από το ωράριο, είτε με μορφές που θα επιτύγχαναν μεγαλύτερη συμμετοχή και θα ήταν πιο αποτελεσματικές, έπεσε στο κενό εν μέσω λεκτικών επιθέσεων από υποστηρικτές της καθιερωμένης πια μόνο 24ωρης απεργίας. Στη ΣΑΣ πάντως η συμμετοχή στην απεργία αποτελεί ζήτημα προσωπικής στάσης, αποτελώντας εκείνες τις διαφορές μέσα σε μια παράταξη που δημιουργούν γόνιμο διάλογο και δράση. Το σίγουρο είναι, και το έχουμε δηλώσει επανειλημμένως, ότι μια 24ωρη απεργία, ακόμα κι αν έχει καθολική συμμετοχή, δεν ανησυχεί την πολιτική και επιχειρησιακή ηγεσία κι έτσι δε μπορεί να λειτουργήσει ή δεν αφήνεται να λειτουργήσει ως έναρξη κινητοποιήσεων, αλλά περισσότερο σαν ξέσπασμα χωρίς συνέχεια. Δυστυχώς η απεργία δεν αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού από τους συνδικαλιστικούς φορείς, παρά απλώς μια δικαιολογία ύπαρξης και έναν μόνο κατ’ επίφαση αγώνα, που καταλήγει να καταστέλλει την οργή παρά να τη διοχετεύει σε κάποιο αποτέλεσμα. Θυμίζουμε τέλος πως όσες φορές λάβαμε αποφάσεις για ενέργειες όπως αποχή από εργασίες (προληπτικοί, απογευματινές βάρδιες) τότε μόνο θορυβήθηκε η διοίκηση και μας δέχθηκε για διαπραγματεύσεις.

Για τις εκλογές των Υπηρεσιακών Συμβουλίων με ηλεκτρονική ψηφοφορία, η ΔΑΚΕ δήλωσε ότι δεν έχει πρόβλημα με αυτό, και παραπέμπει όσους διαφωνούν, να μιλήσουν με τους συναδέλφους στις υπηρεσίες. Από κοντά η ΔΗΣΣΥΕ την κρίνει ως υπηρεσιακή διαδικασία, ενώ αναφερόμενη στις παρόμοιες διαδικασίες ψηφοφορίες στον συνδικαλισμό θύμισε ότι όλοι συμμετείχαν. Για τη ΔΑΣ πρόκειται για αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις, η ΑΣΚΙ με παρόμοια επιχειρηματολογία ζήτησε την καταγγελία και απόσυρση της αντίστοιχης απόφασης. Σχετικά ψηφίσματα αποφάσεων από τις δύο παρατάξεις δεν υπερψηφίστηκαν. Ο εκπρόσωπος της ΣΑΣ η οποία συμμετείχε στις εκλογές την προηγούμενη φορά, προέβλεψε τη συμμετοχή όλων των παρατάξεων αργά η γρήγορα, και το χειρότερο, χωρίς να έχει γίνει καμία διεξοδική προσπάθεια έρευνας για την εξασφάλιση της αξιοπιστίας αυτού του χρήσιμου ηλεκτρονικού εργαλείου στα χέρια του συνδικαλισμού.

Κατά τα άλλα,

  • Η ίδρυση των ΚΕ.Β.ΕΙΣ. θα καθυστερήσει έως το τέλος του 2023. Άραγε θα ακολουθηθεί η ίδια πρακτική των ελεγχόμενων διαρροών και της επιφανειακής αντίδρασης; Ίδωμεν.
  • Μέσα στον Οκτώβριο θα ολοκληρωθεί το οργανόγραμμα του ΣΔΟΕ και του ευρύτερου οργανογράμματος του Υπ. Οικ.
  • Οι μετατάξεις του προσωπικού καθαριότητας καθυστερούν διότι «θα δημιουργηθούν κενά που δεν μπορούν να καλυφθούν παρά μόνο με νέες προσλήψεις, για αυτό θα υπάρξει συνεννόηση με το Υπουργείο Εσωτερικών».
  • Αποφασίστηκε να ζητηθεί συνάντηση με τον Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας για τεθούν τα διαχρονικά προβλήματα των Κτηματικών Υπηρεσιών, κατόπιν συγκέντρωσής τους

Στις ψηφοφορίες:

  • οι αποφάσεις της ΕΕ και οι μικροδαπάνες εγκρίθηκαν ομόφωνα, ο προϋπολογισμός του 2021 κατά πλειοψηφία (η ΣΑΣ ψήφισε λευκό με το σκεπτικό ότι η ενημέρωση δεν είναι έγκαιρη και επαρκής).
  • Η ΣΑΣ κατέθεσε πρόταση για τη «θέσπιση και εφαρμογή ενός αντικειμενικού συστήματος επιλογής προϊσταμένων στις υπηρεσίες μας που θα διασφαλίζει τη διαφάνεια και την αξιοπιστία της μεθόδου και των κριτηρίων επιλογής των Προϊσταμένων κάθε επιπέδου (Διεύθυνσης, Υποδιεύθυνσης και Τμήματος)» η οποία παραπέμφθηκε για περαιτέρω επεξεργασία στην ΕΕ. (Ακόμη μια πρόταση που είχε υποβληθεί σε προηγούμενη ΕΕ, για τη μισθολογική αναγνώριση 378 συναδέλφων της 1Κ/2013 και 2Κ/2015 δεν βρήκε γόνιμο έδαφος εκεί και έτσι δεν συζητήθηκε και στο ΓΣ. Ήδη έχει σταλεί ξανά στα μέλη της ΕΕ μαζί με την πρώτη για να συζητηθεί ξανά στην επόμενη συνεδρίασή της.)

Ομόφωνα εγκρίθηκαν οι προτάσεις:

  • της ΔΗΣΣΥΕ γραμμένη στο πόδι για αναπροσαρμογή των ποσών αποζημίωσης κατά τουλάχιστον 50%
  • της ΔΑΣ για μετατροπή των συμβάσεων ΙΔΟΧ για τους εργαζόμενους στην καθαριότητα σε αορίστου χρόνου
  • της ΑΣΚΙ για ραντεβού με τον υπ. Εργασίας και τον υπ. Οικον. για την απόδοση προκαταβολής εφάπαξ και σε όσους εκκρεμεί η απόδοσή του
  • της ΑΚΕ για προκηρύξεις στελέχωσης και την υπερωριακή εργασία στις Κτηματικές Υπηρεσίες
  • της ΑΚΕ για μείωση του κόστους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΆΘΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΣΑΣ ΚΑΛΕΙ ΝΑ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΕΤΕ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΑΣ ΣΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.

Logo SAS final

Δίνουμε το βήμα για να ακουστεί η φωνή Σ.Α.Σ. (2)

Logo SAS Facebook

Δίνουμε το βήμα για να ακουστεί η φωνή Σ.Α.Σ.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Στη Συνεργασία Ανεξάρτητων Σχημάτων θεωρούμε πως ο ρόλος του συνδικαλιστή είναι αυτός του θεσμικού εκπροσώπου των εργαζομένων, που βγαίνει μπροστά στις συλλογικές διεκδικήσεις του κλάδου και συνομιλεί με την πολιτική και υπηρεσιακή ηγεσία με σκοπό να θέσει τα αιτήματα και να προωθήσει τα συμφέροντα των εργαζομένων.

Είναι ένας θεσμός της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας που όμως στην σύγχρονη εποχή έχει χάσει κάπου τον φυσικό του δρόμο. Γι΄ αυτό οι συνδικαλιστές έχουν γίνει ακριβοθώρητοι, θεωρούν τους εαυτούς τους παντογνώστες και προσπαθούν να χειραγωγήσουν τους εργαζομένους επιβάλλοντας τη γνώμη τους. Πολλές φορές, μάλιστα, λειτουργούν ιδιοτελώς παραβλέποντας το κοινό συμφέρον.

Έτσι δημιουργείται ένα χάσμα και κλονίζεται η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ συνδικαλιστών και εργαζομένων, γεγονός που υπονομεύει το ίδιο το συνδικαλιστικό κίνημα.

Η Συνεργασία Ανεξάρτητων Σχημάτων έχει ως βασική της επιδίωξη να δώσει φωνή σε όλους αυτούς που εσφαλμένα θεωρούν ότι η συνδικαλιστική δράση είναι προνόμιο των ολίγων και χρησιμοποιείται ως εφαλτήριο για πολιτικές καριέρες. Η Συνεργασία καλεί όλους τους συναδέλφους να συμμετάσχουν και να συμβάλλουν με τις απόψεις τους σε ένα οργανωμένο διεκδικητικό πλαίσιο, που σκοπός του είναι να βελτιώσει την εργασιακή μας καθημερινότητα και να αναγκάσει τη Διοίκηση να ασχοληθεί ουσιαστικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες μας.

Ταξίδι στο Άγνωστο, με βάρκα… την αγωνία

Logo SAS Facebook

17 Ιουλίου 2022

Να ενημερωθούν με e-mail όλοι οι συνάδελφοι

Ταξίδι στο Άγνωστο, με βάρκα… την αγωνία

          Έχει περάσει πλέον ένας μήνας από την δημόσια ακρόαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ ενώπιον του Ελληνικού Κοινοβουλίου και λίγες ημέρες από την τηλεδιάσκεψη με την ΕΕ της ομοσπονδίας και το πέπλο μυστηρίου που σκοπίμως σκόρπισε ο Διοικητής χωρίς αντίλογο από πλευράς μας στην προηγούμενη συνάντηση του Φεβρουαρίου έχει αρχίσει να διαλύεται, γεμίζοντας τους συνάδελφους με αισθήματα αγωνίας και εργασιακής ανασφάλειας σχετικά με το εργασιακό τους μέλλον.

          Ο Διοικητής στην συνάντηση της περασμένης Παρασκευής δήλωσε «ευθαρσώς και ειλικρινώς» ότι οραματίζεται τον μετασχηματισμό της ΑΑΔΕ από έναν δημόσιο οργανισμό σε έναν νέο υβριδικό οργανισμό, που θα συγκεντρώνει πολλά χαρακτηριστικά από τον Τραπεζικό τομέα. Το έργο του μετασχηματισμού έχει παρελθόν, παρόν και δυστυχώς ζοφερό μέλλον.

Ενημέρωση για το Γενικό Συμβούλιο της Π.Ο.Ε.-Δ.Ο.Υ. της 26 Μαΐου 2022

Logo SAS Facebook

                                 8 Ιουνίου 2022

Να ενημερωθούν με e-mail όλοι οι συνάδελφοι

Ενημέρωση για το Γενικό Συμβούλιο της Π.Ο.Ε.-Δ.Ο.Υ. της 26 Μαΐου 2022

Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι,

Με το παρόν ενημερωτικό σημείωμα θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε τα από δικής μας οπτικής γωνίας πεπραγμένα του Γενικού Συμβουλίου, που συνεδρίασε την Πέμπτη 26 Μαΐου 2022 μέσω τηλεδιάσκεψης.

Η διαμορφωθείσα ατζέντα της συζήτησης αφορούσε τα εξής θέματα:

  • Ενημέρωση από την Πρόεδρο της Εκτελεστικής Επιτροπής (ΕΕ) για τρέχοντα θέματα,
  • Αναδιοργάνωση υπηρεσιών-ΕΛΚΕ κλπ,
  • Ενημέρωση από την κα Κρητικού για θέματα GDPR,
  • Προληπτικοί έλεγχοι-βελτιώσεις,
  • Διεκδίκηση Π.Δ. για συναδέλφους του ΥΠΟΙΚ,
  • Προθεσμίες διεκπεραίωσης αιτημάτων φορολογούμενων,
  • Αλλαγή απόφασης για χιλιομετρική αποζημίωση Γενικών Συμβούλων,
  • Έγκριση Αποφάσεων ΕΕ και Έγκριση μικροδαπανών.

Η Συνεργασία Ανεξάρτητων Σχημάτων για την Αξιολόγηση

Η Συνεργασία Ανεξάρτητων Σχημάτων για την Αξιολόγηση

Έφτασε, λοιπόν, η ώρα για τις κρίσιμες αποφάσεις αναφορικά με την αξιολόγηση του 2020, ένα θέμα που τόσο η ΠΟΕ -ΔΟΥ λόγω της σκόπιμης υποβάθμισης και της συνεπακόλουθης αδράνειας της, όσο και οι παρατάξεις με την αμφίσημη και θολή στάση τους έχουν καταστήσει προνομιακό πεδίο για την Διοίκηση της ΑΑΔΕ.

Από την μία πλευρά, οι ΔΑΚΕ-ΔΥΣΣΗΕ που απλά επεξηγούν τις αποφάσεις του Διοικητή και από την άλλη πλευρά οι ΔΑΣ-ΑΣΚΙ-ΑΚΕ που διακηρύσσουν με περισσή ευκολία προτάσεις αποχής ή άλλες ανέξοδες μορφές «αντίδρασης» ακόμη και όταν γνωρίζουν ότι θα επιβαρύνουν οικονομικά τους συναδέλφους ή ότι δεν θα έχουν ουσιαστικό αποτέλεσμα. Είναι πασιφανές ότι όλοι αυτοί που τώρα ψάχνουν «μαγικές λύσεις», αλλά στην ουσία θέλουν να δικαιολογήσουν τη δική τους συμμετοχή στην αξιολόγηση, δεν αντέδρασαν όταν οι συνάδελφοι πήραν αναδρομικά τον Αύγουστο του 2021 λόγω της εφαρμογής του ειδικού μισθολογίου χωρίς να έχει προηγηθεί η αξιολόγηση. Θεωρούσαν όμως, μέχρι πρότινος λογικό να επιστρέψουν οι εργαζόμενοι τα ήδη καταβληθέντα ποσά μισθοδοσίας, ιδίως στην παρούσα περίοδο της καλπάζουσας ακρίβειας και του πληθωρισμού του 9,4%.

Πώς κατάφερε, λοιπόν, ο Διοικητής να ανατρέψει το εις βάρος του κλίμα και για να αυξήσει θεαματικά την συμμετοχή των εργαζομένων στην αξιολόγηση; Απλά το συνέδεσε με την ειδική αμοιβή που καταβάλλεται στους «εξαρτώμενους» από το μισθό τους συναδέλφους. Με έξυπνη τακτική άλλαξε την σειρά εφαρμογής και προώθησε πρώτα το μισθολόγιο και μετά την αξιολόγηση, προκειμένου να «γλυκαθούν» οι συνάδελφοι για ένα εξάμηνο και μετά να τους θέσει το δίλημμα: Εάν θέλετε να εξακολουθήσετε να αμείβεστε με το νέο ειδικό μισθολόγιο θα πρέπει να συμμετέχετε στην αξιολόγηση, ειδάλλως γυρνάτε στην πρότερη κατάσταση του παλιού μισθολογίου, θέση που δυστυχώς, προπαγανδίζει και η ΠΟΕ-ΔΟΥ ανερυθρίαστα μέσω των ανακοινώσεών της. Όχι τυχαία, εξάλλου, έχει εξαφανιστεί δια μαγείας η αξιολόγηση του 2019 καθότι αυτή δεν συνδέεται άμεσα με την καταβολή του νέου ειδικού μισθολογίου.

Εάν θέλουμε να είμαστε, επομένως, χρήσιμοι πρέπει να ξεφύγουμε από το δίλημμα της συμμετοχής ή μη στην αξιολόγηση και να εστιάσουμε ουσιαστικά στην εξάλειψη των παθογενειών της. Να δώσουμε τις επόμενες μάχες για την βελτίωση των κύριων παραμέτρων της, όπως είναι ο ορισμός αξιόπιστων και αμερόληπτων αξιολογητών, η τυποποίηση της διαδικασίας έτσι ώστε να εξαλειφτούν μεροληπτικές κρίσεις των προϊσταμένων, η έγκαιρη εκπαίδευση των αξιολογητών παρέχοντας τους σαφείς γραπτές οδηγίες και κατευθύνσεις, η από κοινού κατάρτιση με τους υπαλλήλους δίκαιας και εφικτής στοχοθεσίας – πάντα χωρίς ατομικούς στόχους, όπως ωστόσο είναι οι προτεραιοποιημένες υποθέσεις στον έλεγχο οι χρεώσεις ΑΦΜ στο Δικαστικό, όπου απαιτείται η διασφάλιση της διαφάνειας στην ανάθεση τους όπως και σε κάθε επιμέρους διαδικασία που σχετίζεται με την αξιολόγηση κ.λπ.

Κύρια επιδίωξη του κλάδου μας πρέπει να αποτελέσει η αποσύνδεση της συμμετοχής στην αξιολόγηση από την ειδική αμοιβή των ΠΘΕ. Και αυτό γιατί, η ειδική αμοιβή ανά θέση εργασίας, όπως και ο βασικός μισθός μας, καταβάλλονται λόγω των ειδικών συνθηκών της κάθε θέσης εργασίας και δεν πρέπει να εξαρτώνται από τη συμμετοχή ή μη στην αξιολόγηση. Αυτή την άποψη διατύπωσε με επιχειρήματα και η νομικός σύμβουλος των Τελωνειακών στην σχετική γνωμοδότησή της επί του σχεδίου νόμου για το ειδικό μισθολόγιο.

Επίσης, θα πρέπει να διεκδικήσουμε ώστε η αξιολόγηση εντός της Α.Α.Δ.Ε. να μην διαφοροποιείται από εκείνη στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα αλλά να γίνεται μόνο σε επίπεδο υπηρεσιακής μονάδας και να είναι υποχρεωτική μέχρι το επίπεδο του Τμηματάρχη, όπως προσφάτως έχει ανακοινώσει ο Υπουργός Εσωτερικών.

Ως αντιπρόταση μπορούμε να καταθέσουμε την σύνδεσή του μισθού με την εξελικτική πορεία (σταδιοδρομία) του υπαλλήλου εντός της ΑΑΔΕ που θα είναι σε συνάρτηση με αντικειμενικά κριτήρια όπως προσόντα, εξειδίκευση, εμπειρία και επιλογή καριέρας από τους εργαζομένους, όπως ισχύει σε σύγχρονες ευρωπαϊκές διοικήσεις δημόσιων φορέων. Κάτι τέτοιο, αφενός προσδίδει καθεστώς ασφάλειας στον εργαζόμενο, ο οποίος θα γνωρίζει τα επόμενα εργασιακά του βήματα, αφετέρου περιορίζει τις μεροληπτικές και υποκειμενικές συμπεριφορές των εκάστοτε αξιολογητών –προϊσταμένων.

Περαιτέρω, πρέπει να επικεντρωθούμε στους τρόπους διεκδίκησης των παρακάτω δίκαιων αιτημάτων μας: α) Την άμεση σύνδεση των κριτηρίων αξιολόγησης με τις ελλείψεις σε προσωπικό και σε υλικοτεχνική υποδομή, διεκδικώντας την de facto καθιέρωση μιας διαδικασίας αναθεώρησης των τεθέντων στόχων με βάση τις ελλείψεις αυτές πριν το τέλος της χρονιάς. Επίσης, θα πρέπει να καθιερωθεί υποχρεωτική διενέργεια ετήσιας οικονομοτεχνικής μελέτης των αναγκών σε προσωπικό της ΑΑΔΕ και ώστε οι προσλήψεις σε ορίζοντα πενταετίας να πραγματοποιούνται με γνώμονα τα αποτελέσματα της εν λόγω μελέτης. (β) την προσμέτρηση της αξιολόγησης 360ο όταν αυτή έχει θετικό πρόσημο για τον αξιολογούμενο, προκειμένου να καταστεί αντίβαρο στην πιθανή μεροληπτική αξιολόγηση των Προϊσταμένων και γ) Την καταβολή πραγματικών αυξήσεων επί των μισθών μας, που θα ανταποκρίνονται στον αναδιανεμητικό χαρακτήρα του επαγγέλματος του εφοριακού, κατά τις επιταγές του Συντάγματος της Ελλάδας, τις ειδικές γνώσεις που οφείλουν να έχουν οι υπάλληλοι της ΑΑΔΕ και του Υπ. Οικονομικών και τον επιτελικό ρόλο που αναλαμβάνουν, προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, στην είσπραξη των κρατικών εσόδων. Παράλληλα με όλα αυτά, να απαιτήσουμε την συνεχόμενη κατάρτιση όλων των συναδέλφων μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της ΦΟΤΑ.

Τέλος, πρέπει να αναφερθεί ότι, ακόμα και μετά το ομολογούμενο φιάσκο της αξιολόγησης του 2018, η διοίκηση της ΑΑΔΕ δυστυχώς αντιμετωπίζει το θέμα αυτό με προχειρότητα, αφού η μόνη προσπάθειά που κατέβαλε για την εξάλειψη των αυθαιρεσιών των Προϊσταμένων είναι η κατάρτιση ενός εγχειριδίου εκπαίδευσης, το οποίο περιέχει πολλούς τεχνικούς όρους και είναι αμφίβολο αν θα μπορέσουν να το εφαρμόσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στην διαδικασία της αξιολόγησης μέσα στο στενό χρονικό περιθώριο εφαρμογής της. Αντ’ αυτού, μια ημερίδα της Διεύθυνσης Προσωπικού της ΑΑΔΕ προς τους αξιολογητές θα ήταν αποτελεσματικότερη καθώς θα μπορούσε να δοθεί τόπος και χρόνος να επιλυθούν οι απορίες και να δοθούν σαφείς οδηγίες.

               Αναμένουμε να δούμε εάν αποτελεί περισσότερο απατηλή ελπίδα, ότι οι Κεντρικές υπηρεσίες θα αξιολογούνται βάσει και του βαθμού αποτελεσματικότητας της υποστηρικτικής (backup) λειτουργία τους στις περιφερειακές υπηρεσίες των ΔΟΥ κι όχι με τον τρόπο που σκανδαλωδώς αξιολογούνται ως άριστοι, κατά την καταβολή των bonus επίτευξης ετήσιων στόχων της ΑΑΔΕ.

Επιβάλλεται για όλους μας, να επικεντρώσουμε στην κοινή στόχευση με τα παραπάνω ή παρόμοια ζητούμενα και στην αποφυγή μεμονωμένων κινήσεων που θα ωφελήσουν λίγους, θα διχάσουν ή θα γίνουν απλώς για επικοινωνιακούς λόγους.

Μοιραστείτε το αν το βρήκατε ενδιαφέρον: